Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Kombi

Osa91, 10 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 217 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Megane II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowe i to tyle.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Panewka (Remont silnika)
Układ hamulcowy : Wymiana tarcz z łożyskami
Układ elektryczny : Spora ilość czujników, które mogą dotknąć budżet
4,0
Całokształt
Jeżdżę różnymi samochodami. Od VW polo po Q7 i S 500. Megane w moim motoryzacyjnym życiu znalazło również miejsce i to na kilka lat. Oceniając samochód zwracam uwagę na wytrzymałość samochodu,ekonomię oraz jego eksploatację. Patrząc obiektywnie to samochód oceniam dobrze. Jest komfortowy w szczególności zawieszenie, przestronny w środku oraz dobrze wyposażony jak na swój rocznik oraz klasę. Samochód sprawował się bardzo dobrze do czasu. Przez ostatni ponad rok wizyty napraw stały się częste. Kontrolka SERWIS oraz STOP pokazywały się stosunkowo często, ale to opiszę w dalszych działach (silnik, utrzymanie i usterki). Generalnie jeżeli ktoś szuka samochodu komfortowego oraz bardziej wyposażonego niż (golf, focus, astra) to będzie na pewno zadowolony, jednakże musi zwrócić uwagę na przebieg aby nie był powyżej 200 000 gdyż może go spotkać małe rozczarowanie. Według mnie samochody Renault są dobre do maksymalnie 150 000km. Później zaczyna się wyciąganie pieniędzy na naprawy, które nie należą do tanich. Liczyć się trzeba, że jeżeli już jedziemy na warsztat z rutynową naprawą czy wymianą (zawieszenie, hamulce oraz coś) musimy mieć ten 1000 zł w dłoni. Jeżeli ktoś poszukuje samochodu taniego w eksploatacji to odradzam zakup megane nie mówiąc już o samochodzie przelatanym, może być to zabójcze dla niektórych osób.
Wrażenia
2,0
Silnik
Ciężko jest mi dać odpowiednią ocenę gdyż mój przykład kwalifikuje się na dobrze oraz źle. Zacznę może od dobrej strony tego silnika. Jest on dynamiczny oraz zrywny, samochód bardzo dobrze sobie radził w trasie jak i w mieście. Potrafił być bardzo ekonomiczny jak i paliwożerny ale to oczywiście zależy od stylu jazdy. Plusem jest zapłon Start/Stop. Samochód odpalał bez problemów nawet przy bardzo dużych mrozach (-30 stopni). I to w zasadzie koniec pozytywnej wypowiedzi. Czas zacząć złą ocenę. Z samochodem było wszystko ok do czasu. Najgorsze co może spotkać kierowcę to awaria daleko od domu. Jestem takiego przypadku przykładem. Jak wcześniej wspomniałem (całokształt) ważny jest przebieg nie więcej niż 200 000 ponieważ po przekroczeniu tej magicznej cyfry samochód może nam dać dużo złego. Mając już przekroczony ten stan wracałem do domu. W środku trasy zaczęło coś stukać, okazało się że przekręciła się panewka... . Od tego czasu - czyli roku samochód cyklicznie odwiedza warsztat. Dlatego mam spory niesmak gdyż wszystko było fajnie do czasu tego incydentu, który zepsuł pozytywny wizerunek samochodu.
5,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni nie mam żadnych zastrzeżeń. Pracuje tak jak powinna. Dużym plusem jest 6 bieg, który w trasie może pochwalić się sporą ekonomią w spalaniu. Problemem jest koło dwumasowe, które kończy swoją żywotność koło 200-250 tyś. km.
4,0
Układ jezdny
Wszystko tak jak powinno.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, nic nie zasłania i nie przeszkadza. Ewentualnie można mieć 'zastrzeżenia' do tylnej szyby, według mnie widok trochę ograniczony.
5,0
Ergonomia
Dużym plusem są schowki. Jest ich bardzo dużo w kabinie. Dobre materiały wykorzystane w wykonaniu wnętrza. Siedzenia bardzo dobrze sprawują się w długich trasach. Człowiek nie wysiada jak połamany.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo szybko, miało trochę problem z przełamaniem bariery komfortowego ciepła w zimę (-30 stopni) ale to wybaczam ze względów ekstremalnych. Gorzej jest trochę z klimatyzacją ponieważ nie chłodzi bardzo mocno, utrzymuje temperaturę około 19/20 stopni. Tak było w moim przypadku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest wystarczająco dla wszystkich. Jak wcześniej wspominałem samochód sprawdził się w trasie nie raz. Każdy mógł wygodnie podróżować.
5,0
Wyciszenie
Jak na samochód tej klasy porównując go z innymi modelami dostępnymi na rynku megane może się pochwalić. Po pierwsze sam silnik bardzo cicho pracuje. Jeżdżąc z prędkością nie przekraczającą 100 km/h możemy swobodnie rozmawiać oraz słuchać muzyki. Przekraczając tę prędkość możemy cieszyć się komfortem do ok. 150 km/h. Robi się głośniej ale przy włączonym radiu na około 18 stopni głośności cieszymy się nadal słuchaną muzyką. Oczywiście im szybciej tym jeszcze bardziej głośnie w środku. Ale oceniam to bardzo dobrze ponieważ porównując do astry czy cee'd to megane odstawia bardzo daleko innych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj zaczyna się trochę mniej pozytywna ocena. Koszty utrzymania są według mnie spore jak na tę klasę. Oczywiście możemy sugerować się tym, że jest to samochód bardziej komfortowy lecz jeżeli ktoś szuka samochodu tylko do przemieszczania, chce aby był on dość tani w utrzymaniu i ma po prostu jeździć to megane przegra pojedynek z Astrą, Focusem czy Golfem. Wielkim zaskoczeniem była dla mnie wymiana tylnych hamulców. Okazało się, że tarcze wymienia się z łożyskami?! Dość ciekawe rozwiązanie i bardzo kosztowne (około 1200zł) Wymiana czujnika ciśnienia przy turbo (450zł + 200 robocizna), wysprzęglik (300-500 zł + robocizna zdjęcie skrzyni biegów 300-1000), klimatyzacja (800zł). Także jeżeli chodzi o utrzymanie to nie należy ono do najlepszych. To są oczywiście przykłady kilku napraw a było ich więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Faktem jest, że za tę cenę nie dostaniemy samochodu z takim wyposażeniem oraz komfortem tego segmentu. Według mnie ten stosunek jest dobry. Wygląda on lepiej niż w przypadku VW.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kontrolka SERWIS oraz komunikat (CHECK INJECTION), czyli w zasadzie wszystko od zaworów po EGR i wszelakie czujniki jakimi jest nafaszerowany samochód.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
PANEWKA!, koło dwumasowe, turbo - czyli przekręcające się panewki z niewiadomych przyczyn ale podobno te silniki tak mają, regeneracja turbo. Ważne jest to, że te trzy wymienione rzeczy najczęściej psują się po przekroczeniu magicznej cyfry 200 000km. Czyli możemy się liczyć z naprawą : Panewka 6000

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane II Kombi