Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Meriva I

drm, 9 lat temu
Silnik 1.6 8V 87KM 64kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Meriva I 1.6 8V 87KM 64kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,54
14% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ładnie się trzyma drogi, dobre hamulce
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Sterownik silnika, elektryczna przpustnica
Przeniesienie napędu : Drogie w wymianie sprzęgło i przeguby
Silnik : przy 200 tys zmiana pierscieni i gumek w glowicy - chyba ktoś rzadko wymieniał olej
4,0
Całokształt
Auto przyjemne w eksploatacji, troche awaryjne, ale bardzo wygodne
Wrażenia
4,0
Silnik
Ładnie się zbiera z niskich obrotów, 8 zaworowy nie bierze oleju, wolno się nagrzewa.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko w porządku, fajnie zestopniowana, trochę za wysokie obroty na 5 biegu - ok 3tys.
4,0
Układ jezdny
Ładnie się trzyma drogi, masa robi swoje (1350kg).
Komfort
3,0
Widoczność
Grube przednie słupki, z lewej strony czasem zasłonia przechodnia lub małe autko. Do tyłu łądnie widać, duże zewnętrzne lusterka
4,0
Ergonomia
Wszystko ok, w mojej wersji brak regulacji kierownicy, ale jest zegulacja wysokosci fotela. Wszystko pod ręką, wkurza tylko gniazdo zapalniczki w szufladzie popielniczki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
1.6 8v nagrzewa się wolno, taki jego urok, klima daje radę, ale mogla by być bardziej wydajna. Objętość karoserii jedna robi swoje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko ok, z tyłu można przesuwać fotele kosztem bagażnika
4,0
Wyciszenie
Jest ok, moglo by być ciszej, ale jest na przyzwoitym poziomie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trcochę duże spalanie ( duża masa, troche za słaby silnik), droge cześći, elektronika awaryjna,wysiada sterownik silnika,
3,0
Stosunek jakość/cena
Średnio, przeciętne auto, nie wyróżnia się niczym na tle konkurencji
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacierający się mechanizm wycieraczek (jak się zapiecze ciężko go rozebrać do naprawy i trzeba wymienić, nie kontaktują tylne lampy, przepalają się zarówki mijania, łatwo brudząca się tapicerka (zostaja ślady nawet po kropli wody). Pod podszybiem zbiera się błoto i zalewa wnetrze - zapycha odplyw z klimy
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pada sterownik silnika, trzeba zwrócić uwage na stane przegubów wewnetrznych bo są praktycznie nie dostępne, a jeśli są to w astronomicznej cenie (naszczęście można kupić całą półoś w zamienniku). Sprzęgło dorgie w wymianie - wysprzeglik kosztuje ok 600zł, przy 200 tys trzebabyło zmienić pierścienie i gumki na zwaorach

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 8V 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Meriva I 1.6 8V 87KM 64kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
7,9
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Meriva I