Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Kombi

snowsurfer, 9 lat temu
Silnik 2.3 T 250KM 184kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 236 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-5 I Kombi 2.3 T 250KM 184kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie to super auto pod warunkiem zakupu od osoby, która wie jak traktować saaby z motorami b2x5x. silnik wymaga troski, komfort pierwsza klasa, jakość wykonania bardzo dobra, materiały niezłe
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik oceniam tylko przecietnie, głownie z powodu trwałości mechaniki. Niestety ma kilka wad które rzucają cień na ogólny wizerunek. Bardzo wrażliwy na olej, przy jeździe w większości miejskiej wymiana oleju obowiązkowo co 10 tyś, symtetyk, zwłaszcza przy jeździe na krótkich dystansach, zimą lubi tworzyć się masełko na bagnecie. konieczna inspekcja miski olejowej co max 100 tyś i to wyłącznie w przypadku gdy pilnujemy terminów wymiany olejów i jeździmy dłuższe trasy, obowodnice itp. w innym przypadku miskę trzeba sciągać po 50 tyś. Niedopatrzenie to może spowodować zatkanie smoka co się często dzieje niestety głownie w motorach sprzed 2003 r. Obowiązkowo kontrolujemy stan odmy gdyż to ona jest przyczyna bagna w misce olejowej i nie mówie tu o moim przypadku tylko co do zasady o tej generacji silników. Jak sobie olejemy temat to spada cisnienie oleju, zaciera sie 3 panewka i w zasadzie w wiekszości przypadków możemy szukać innego silnika bo czesto tego już nie daje sie naprawić. Oprócz tego panewka tak po prostu potrafi sie obrócić, z niewiadomych powodów, również w silnikach po remoncie więc to i tak loteria:) Niestety lubią padać kasety zapłonowe zwłaszcza z serii k 3.6 wieć jak ma ktos starą rocznikowo kasete to zapasowa do bagażnika. Tak samo jest z czujnikiem położenia wału. Objawy: po zgaszeniu ciepłego silnika problem z uruchominiem az do wystyginięcia. Oczywiście te usterki nie są jakieś nagminne ale prawdopodobienstwo wystapienia w starszym aucie jest spore. Kolejną sprawą jest przepustnica. Do 2003 roku były to urządzenia starszej konstrukcji i lubiły sie popsuć na skutek degradacji izolacji kabelków wewnątrz które podłączone są do czujników w przepustnicy. Regeneracja polega na wymianie przewodów (wymiana potencjometrów to ściema, nikt tego nie robi). Przyznać natomiast trzeba że dobrze traktowany, doglądany i serwisowany potrafi przejechać sporo km bez awarii i wymiana łancucha rozrządu konieczna jest w okolicach 200 tyś km lub nawet 300 tyś jak ktoś sie rozumnie ochodził z prawą nogą. mocy mu nie brakuje a i potencjał jest na seryjnych gratach do 280 km spokojnie .Silnik z instalacją gazową współpracuje świetnie, w zasadzie wymieniam tylko filtry a zrobiłem w 2 lata 70 tyś km. Sterownik kme, wtryski hana 2000 i podwójny reduktor.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynnia Automatyczna! Ogólnie nie lubie automatów ale przyzwyczaiłem się do jej delikatnej ospałości. Niestety ten automat wymusza spokojny styl jazdy i nie jest to pojazd do upalania dla jełopów. Ta skrzynia będzie służyć komuś kto potrasi wykorzystać 250 km alepotrafi jechąc płynnie. Przy mocnym przyspieszaniu skrzynia całkiem szybko zmienia biegi, niestety aero w wersji z automatem ma ograniczony moment do 330 nm a do 80 km/h nie jest specjalnie dynamiczny, do 100 faktycznie wychodzi ok 7.5 s ale zabawa zaczyna sie jak wskazówka dojdzie do 100.
5,0
Układ jezdny
daje doskonale bo dobrze to za mało, powiedzmy taki doskonały minus. Bardzo komfortowe zawieszenie i to mimo że pochodzi z ... Vectry B! Trwałe i dobrze zestrojone, oczywiście dla mnie, bo ja nie lubie jak mi plomby z zębów wypadają. Saabik może super hamować, ale niestety często padają serwa (syczenie z okolic pedału hamulca po jego puszczeniu) i o dziwo panaceum jest zakup zamiennika serwa produkcji UWAGA... Chinskiej:) Dostępne w drakenie chyba. Po zamontowaniu tego serwa, musze pilnować sie z siłą naciskania bo jest bardzo czuły i saabina ryje dziobem:)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność taka jak być powinna, bez zastrzeżeń. Kształt meblościanki ułatwia ogarnięcie gabarytów:) poza tym mam czujniku z tyłu, działają idealnie
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Przyzwyczajenie wymaga umiejscownienie stacyjki:) i przycisków sterowania szybami ale teraz uważam że to idealnie rozwiązanie, zarówno ze stacyjką jak i z sterowaniem szyb (tunel środkowy). Kolejnym extrasem jest podwójna zasłonka przeciwsłoneczna, pozxawalająca zasłonić jednoczesnie szybę przednią jak i boczne:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo dobra, wydajna dość cicha, mocna, szyby nie mają tendencji do parowania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarównio z przodu jak i z tyłu. jest to pierwsze auto, w którym mając 195 cm wzrostu mogę za sobą wygodnie usiąść nie dotykajac kolanami przedniego fotela.
5,0
Wyciszenie
Cicho! Można spokojnie lecieć 180 km/h jako prędkośc przelotowa i radio może sobie dalej spokojnie grać
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no coż, częste awarie, drogie części, konieczność częstego wyboru części oryginalnych typu kaseta zapłonowa 1400 zł (zamienniki za 900 to padaka), częste awarie serwa, awarie modułu abs (choinka na desce), mało fachowców (autoexpert na żwirki odradzam), łozysko przednie z piastą 800 zł, ciężko dostępne, awarie czujnika wału, awarie przepustnicy, awarie układu sterowania klimatyzacją (pękające dzwigienki z plastiku).
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie kupimy nić większego, szybszego, cichszego i tańszego w pokonywaniu km pod warunkiem instalacji lpg ale i posiądziesz nowego członka rodziny, pasożyta który pięknie jeździ:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
saab nie ma drobnych usterek, tutaj drobna usterką jest droga więc nie jest drobna!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak już wcześniej wspomnialem, odma, obracające sie panewki, kasety zapłonowe, przepustnice, czujniki wąłu, serwa, moduły abs, klimatyzacja. To co wymieniłem musi sie popsuć, a jak sie nie popsuło to tylko kwestia czasu. Ja już u siebie ogarnąłem wszystko:)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.3 T 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
13,1
l/100km
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Kombi