Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane I Hatchback

PiotrWN, 9 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 107KM 79kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Megane I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędny, bezawaryjny, dynamiczny bez obciążenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza
Zawieszenie : Sworznie wachaczy
Układ elektryczny : Czasem pojawia się na desce rozdzielczej choinka, kwestia znalezienie kabla winowajcy
3,0
Całokształt
Samochód można ocenić trochę powyżej przeciętnej - miękkie zawieszenie dobrze sprawuje się na naszych drogach, jedzie się dość komfortowo pod tym kątem, gorzej w zakrętach, ale w końcu to samochód na drogi, a nie na tor. Nie kupiłbym go ponownie, tylko z jednego względu, wolałbym większe auto :) Tak to jeśli egzemplarz jest sprawdzony - uważam że warto, trzeba na maglownicę uważać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poza sporadycznymi problemami z odpalaniem jest na prawdę super, dość dynamiczny, nie pali za dużo, a w połączeniu z niską masą auta mamy przyspieszenie 0-100km/h poniżej 10s. Przy czterech osobach przydałoby się trochę więcej koni, ale nie ma tragedii.
4,0
Skrzynia biegów
Długi skok lewarka, czasem trochę jedyna i trójka "haczy" - trzeba się jej nauczyć. Lewarek rusza się (wręcz trzęsie) podczas dodawania i odpuszczania pedału gazu - to normalne, ten typ tak ma, można wymienić poduszki skrzyni (chyba) ale drgania i tak w pewnym stopniu występują - należy się do tego przyzwyczaić, mi to nie przeszkadza. Cieknie z uszczelki skrzyni płyn - mój mechanik mówi, że ten typ tak ma, wymienisz uszczelkę i tak po jakimś czasie znów będzie ciekło.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobre na polskie drogi - dobrze wybiera nierówności, ale w zakrętach samochód trochę się wychyla. Bez większych zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki - super, w lusterkach wszystko widać. Gorzej z parkowaniem tyłem, co prawa widać dużo przez tylną szybę, ale trudno wyczuć gdzie kończy się samochód.
2,0
Ergonomia
Tu jest bolączka tego samochodu - kto go projektował? Może najpierw plusy: - sterowanie radia z pod kierownicy - regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy - miękkie fotele To teraz czas na minusy: - kierownica regulowana tylko góra-dół - słabe trzymanie boczne w fotelach - BRAK podłokietnika (to chyba najbardziej boli) - kiepski dostęp do pokręteł nawiewów, już nie mówiąc o przycisku świateł awaryjnych i zamykania drzwi - sterowanie elektrycznymi szybami i lusterkami na drzwiach, ale w takim miejscu że trzeba dość daleko sięgać
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba pamiętać o wymianie filtra kabinowego. Szybko nagrzewa, szybko chłodzi, szybko odparowują szyby (poza tylną - jej ogrzewanie średnio chodzi). Najgorsze jest jednak to, że żeby powietrze wiało na nogi albo na szybę to poza ustawieniem odpowiedniego pokrętła, należy zamknąć wyloty w stronę pasażerów, bo inaczej większość powietrza i tak będzie "szła" właśnie nimi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez problemu, z tyłu z tego co mi mówią moi pasażerowie też nie jest źle, gorzej jednak jak jedzie pięć osób. Gdy jechaliśmy z kolegami ponad 250km w pięciu na tygodniowy wyjazd (duży plus za bagażnik - jest ustawny i duży) to po 100km błagali mnie o przystanek
2,0
Wyciszenie
Kolejna bolączka tego samochodu - do 90km/h jest do 110km/h jest średnio, ale już powyżej 120km/h nie da się rozmawiać nie podnosząc głosu - już nie mówię nawet co się dzieje przy stałej jeździe 140km/h autostradą ... Jadąc samemu można pogłośnić radio (dość dobry farbryczny zestaw 6 głośników), ale jadąc z kimś ... bez komentarza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dość dobrze, choć nie idealnie ;) Dość droga jest wymiana rozrządu - ponad 700zł Tak to części są tanie musiałem przez ostatnie 20tys. km wymienić: olej, filtry, rozrząd, łożysko prawe tylne, sworznie, klocki, czujnik ABS, sterowanie el. lusterkami, świece, spawałem układ wydechowy, pompka spryskiwacza, łożyska amortyzatorów i regenerowałem maglownicę. Może taki egzemplarz zaniedbany kupiłem no, ale trochę tego za dużo jednak. Jak nic się nie psuje to jest super - tania eksploatacja, mało pali.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę jeśli chodzi o samochód klasy kompakt to ciężko o coś lepszego jeśli chodzi o silnik, wielkość itd... gdyby tylko był podłokietnik i kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach :(
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisałem w Koszty Utrzymania
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja Maglownicy + zaczyna go brać rdza na nadkolach

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
7,9
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane I Hatchback