Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Superb III Liftback

Martyyk, 7 lat temu
Silnik 2.0 TDI 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Superb III Liftback 2.0 TDI 190KM 140kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Skodę Superb użytkuję od 1 marca 2016 i ogólnie jestem zadowolony. Samochód za tą cenę spełnia wszystkie oczekiwania, wnętrze bardzo ergonomiczne, przestronne i silnik o bardzo dobrych osiągach. Bardzo przydatne rozwiązania typu kessy z bagażnikiem otwieranym z buta. Jedynie niezbyt humanitarna polityka Skody przy konfiguracji (np. dopłata do wycieraczki tylnej, tylne LEDy z klapą, koło zapasowe i wiele innych). W innych markach wiele z tych dodatków jest w standardzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym samochodzie chodzi bardzo kulturalnie i jego moc oraz wysoki moment obrotowy radzi sobie doskonale z autem o masie 1420 kg.
4,0
Skrzynia biegów
Ja z manuala jestem zadowolony. Na zimnym dwójka wchodzi może z delikatnym zgrzytem pod ręka ale nie jest to absolutnie żadna przeszkodą. Ogólnie "skrzynia" działa lekko i przyjemnie.
5,0
Układ jezdny
Skoda przy oponie R18 i braku DCC zachowuje sie na drodze bardzo pewnie. Zakręty pokonuje z pełnym poczuciem bezpieczeństwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Mnie wystarcza. Mam 170 cm wzrostu i siedzę prawie na samym dole. Widoczność nie jest taka dobra jak chciałby niejeden kierowca, ale przy czujnikach z przodu i z tyłu oraz odrobinie wprawy nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Skodę cenię od dawna za szereg rozwiązań praktycznych i nie mówię tu o dodatkach, ale ogólnie o wszystkich elementach wnętrza, które współgrają z kierowcą. Kierowca wszystko obsługuje intuicyjnie, schowki, podłokietnik, sterowanie z kierownicy itd są idelane. Fotele (Ambition) są wygodne ale za to bardzo przeszkadza mi brak trzymania bocznego. Brak foteli jak np. w Octavii w pakiecie sport. Teraz dopiero Skoda zrobiła wersję sportline, ale sądzę, że te fotele też będą jedynie troche lepiej wyprofilowane, ale bez szału. Za to jestem rozczarowany twardością zawieszenia. O ile auto prowadzi się bardzo dobrze, resorowanie bardzo przyjemne, o tyle każda najmniejsza nierówność powoduje bicie po nadwoziu jak w zawieszeniu bardziej sportowym. Mam nadzieję, że to efekt tylko niskoprofilowych opony (R18), a więc sam sobie to zafundowałem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Wszystko chodzi jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu chyba nie należy dyskutować.
3,0
Wyciszenie
Dobre, ale do 150km/h. Potem szum nieprzyjemnie wzrasta. Nie jest bardzo źle, ale mogłoby być lepiej jak w samochodzie tej klasy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie koszty zgodne z założeniem. Gwarancja 4 lata, pakiet przeglądów nie stwarza innych kosztów jak paliwo. Spalanie wychodzi mi średnio 7l/100km. Miasto/trasa 20/80. Trasa zwykła- jazda w miarę ekonomiczna i gwałtowne wyprzedzanie, średnio ok 6l/100. Można zejśc do 5-5,5 l/100km ale to non stop 6 bieg i 1200obr/min- leciutkim gazem. Autostrada 180-200 km/h 8-9l/100km. Troche miasto, trochę autostrada i większość normalne drogi pozamiejskie= 7l/100km, przy odpowiedniej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć w podobnej cenie lepsze auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co żadnych drobnych problemów.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana dwumasy po 6 tys km. Pewnie wada fabryczna. Wymiana na gwarancji.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Superb III Liftback