Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C7 Avant

adriankucharski, 7 lat temu
Silnik 3.0 TDI 245KM 180kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI 245KM 180kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jestem zaskoczony układem jezdnym, jest *****isty. No i oczywiście silnik, jest niesamowity, przez prawie całe Niemcy jechałem z ustawionym tempomatem na 175km/h i średnie spalanie pokazało mi 7.1, to nie wiarygodne.
4,0
Całokształt
A6 C7 to ogólnie dobry samochód, często budzący zachwyt wśród znajomych. Dynamiczny, o charakterze sportowym, wyśmienicie prowadzący się, bardzo oszczędny, dość wygodny i oczywiście mocno nowoczesny. Ale jak każdy samochód posiada kilka elementów wkurzających takich jak np bardzo słaby skręt, bardzo denerwuje mnie to że za każdym razem gdy otworzę drzwi samochód gaśnie, nawet zaraz po uruchomieniu kiedy jest zimny a ja podjeżdżqm do bramy i wysiadam ją otworzyć to gaśnie, wtedy właśnie nie chcę żeby zgasł, funkcja start/stop to jakiś dramat , jeżeli zapomnisz jej wyłączyć to po zjechaniu z autostrady na stację paliw i zatrzymaniu się auto od razu gaśnie, nieważne że przed chwilą jechałeś 220km/h bo jesteś w Niemczech i turbina jest prawie czerwona od temperatury on poprostu gaśnie. Środkowy tunel jest tak wysoki że piąta osoba siedzi jak na koniu, myślę że mógłby być troszkę mniejszy. To już chyba wszystko co mnie rozczarowało w tym samochodzie, pozytywnych rzeczy jest o wiele więcej tak więc w ogólnym rozrachunku audi a6 c7 wypada całkiem dobrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny i bardzo oszczędny. Pracuje dosyć głośno jak prawdziwy tdi jednak kultura pracy jest bardzo wysoka. Myślę że to świetna jednostka.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów 7-mio biegowa , dwusprzęgłowa, stronic naprawdę działa super. Żadnych szarpnięć, zawsze na czas, robi wrażenie. Śmiało można powiedzieć że może być wzorem dla innych producentów.
5,0
Układ jezdny
Mam sportowe zawieszenie, bez pneumatyki i w mojej opini to jest najmocniejsza strona tego samochodu. Autko prowadzi się perfekcyjnie, układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, niesamowita frajda przy bardzo dużych prędkościach, do tego quatro, naprawdę chce się jeździć.
Komfort
4,0
Widoczność
Przesiadłem się z lexusa ls460 wiec nie mogę powiedzieć że komfort w audi jest na najwyższym poziomie. Potwierdza się tutaj powiedzenie że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, gdybym przesiadł się z fabi to czuł bym się jak w niebie , ale po lexusie to już nie koniecznie. Tak czy owak autko wygodne, może troszkę za sztywne i za twarde. Być może nie jest bardzo wygodną limuzyną , ale gdyby tak było to nie sprawdził by się jako świetnie jeżdżące auto o charakterze sportowym. Chcesz trochę poszaleć to będziesz szczęśliwy.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, MMI proste do opanowania. Przełącznik tempomatu mógłby być w innym miejscu, często chcąc włączyć tempomat migam światłami, to trochę wkurza. Brak schowka czy też półki na telefon, kartę parkingową lub kredytową. W takim aucie to troszkę dziwne. Poza tym ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Nigdy nic nie zwróciło mojej uwagi, wszystko działa jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dosyć to przecież duże auto jednak nie tak duże jak stare poczciwe a6 z 1996r, którego właścicielem miałem okazję być. Jechałem wraz z moją rodziną (w sumie 4 osoby ) na dystansie 1700km na raz z przerwami na siusiu i tankowanie i nikt nie narzekał, oczywiście wszyscy byliśmy zmęczeni ale nie z powodu braku miejsca. W pięć osób nie polecam , bardzo wysoki tunel środkowy wyklucza wygodną podróż. Jeżeli chodzi o kufer i przestrzeń bagażnika to ostro ścięty tył auta zabiera sporo miejsca, poprzednie modele wydawają sie o wiele większe.
4,0
Wyciszenie
Naprawdę mogło by być lepiej. Hałas z opon dostaje się do wnętrza auta i nie jest to wina gównianych opon! Mam dobre , markowe opony zarówno w zestawie letnim jak i w zimowym i mimo to słychać szum. Oczywiście nie jest to jakiś nie wiadomo jak hałas który doprowadza do bólu głowy, jednak w samochodzie marki premium powinno być ciszej. Znalazłem przyczynę nadmiernych szumów z opon otóż audi chcąc obniżyć masę pojazdu zrezygnowało z błotników wewnątrz komory silnika. Tam są tylko nadkola co sprawia że dźwięk z kół łatwiej przedostaje się do wnętrza auta nie wspomnę o syfie i brudzie które przez te nadkola przenika pod maskę zwłaszcza w deszczu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis podobnie jak w innych markach, nie ma tu żadnych niespodzianek. Cen części nie znam, nic się jak dotąd nie popsuło. Spalanie wyjatkowo niskie jak na tak duży samochód oraz silnik. W trasie na lotnisko i spowrotem (ogólnie 320km) Odnotowałem rekordowo niskie spalanie 5.4l/100km Przy czym jechałem na tempomacie z prędkością 120km/h czasami zwalniałem do 80 bo były roboty drogowe, żadnych korków i ruch nie zbyt intensywny , tak pokazał mi komputer. Aż trudno uwierzyć.
2,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem to audi używane, a nowego nie kupiłbym nawet gdybym był najbogatszym człowiekiem na ziemi. Tak skonfigurowany model jak mój kosztował w salonie 400 tyś. zł. , uważam że mógłby być o wiele tańszy. Takie ceny są z kosmosu i żaden samochód do normalnego użytkowania nie jest ich wart.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C7 Avant