Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Alfa Romeo 147 - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Alfa Romeo 147
 
lista silników Alfa Romeo 147

Podsumowanie 325 ocen tego auta

Oceny Alfa Romeo 147

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,04
Podobnie jak w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,19

Mechanika

Silnik

4,38

Skrzynia biegów

4,02

Układ jezdny

4,44

Komfort

Widoczność

3,76

Ergonomia

4,32

Wentylacja i ogrzewanie

4,34

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,09

Wyciszenie

4,05

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,48

Stosunek jakość/cena

4,01

Niezawodność

Drobne usterki

3,62

Poważne usterki

3,87

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
79%
21%
NIE
na podstawie 162 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Układ elektryczny

Silnik

Filtr

Lista 325 ocen

sortuj komentarze od
4,62
dodano 29.01.2014 18:33:03 przez

dla mnie alfa jtd 115 okazala sie strzalem w 10. Zawsze marzyło mi sie w miarę sportowe, ładne auto. Alfa daje mi to. Pozwala poszaleć w zakrętach, jak i utrzeć nosa na światłach nie jednej BMW :) Spalanie w granicach pod 6l przy mieszanej, normalnej jezdzie przy oporowej kolo 7.5, natomiast, 5 bieg na blacie 225km/h obrotów ok.4tys komputer pokazuje 14L/ /100. Alfa przez rok czasu zrobiłem około 37 tys. czyli nie tak mało. jestem drugim właścicielem w kraju. Poprzedni sprowadził ja z Niemiec w 2011 roku z przebiegiem 260 tys. (książka serwisowa do 250tys w 2011.r teraz ma 349 tys. i auto chodzi cichutko równo i nie odczuwam spadku mocy. włożyłem w nią około 850zl zaraz po zakupie(wahacze przód - góra dol obie strony.(600zl) tarcze plus klocki tył lewa prawa (150zl) łącznik stabilizatora tył, prawy (30zl) rolka prowadząca 60zl. Zamienniki kupowane dobrej jakości. od tamtej pory tylko odwiedzam stacje paliw :) zeby nasza alfa nam dlugo sluzyla trzeba pamietac o oleju(do 12 tys km), filtrach, oleju do skrzyni! tez trzeba przynajmniej raz na 100tys. Rozrzad co 60-80 tys. oraz najważniejsze. Nie dawać po garach na zimnym! oraz po ostrej jeździe lub długiej trasie, dać mu nawet 3-5 minut na ochłodzenie i z ciekniecie oleju! co do zawieszenia na polskie drogi wystarczy założyć normalna felge. max 16 z profilem od 45. Osobiście sezon letni przejeździłem na 225/17/45(wiec po zrobieniu ok.30 tys km w okresie letnim na 17, zawieszenie dalej bezproblemowo) z własnego doświadczenia mowie ze auto w zakrętach nie do ruszenia ale na koleinach i dziurach zero przyjemności z jazdy na 17. Po zmianie na zimówki 15/195/55 autko wybiera nierówności genialnie. Ogólnie szukałem a3 do 11 tys. ciężko było.wszystko bite, zajechane i słabe wyposażenie, a do tego drogie jak na rok produkcji. az pewnego dnia pojechałem po alfe i sie zakochalem. auto 2003(listopad) , asr, 8 poduszek, 8 glosnikow bosse ktore graja naprawde fajnie w polaczaneniu z oryginalnym radiem ktore ma wbudowana navi, tel oraz czyta mp3 ! elek. lusterka, 2- strefowa klima, auto alarm z pilota, komputer pokladowy, miernik tempr. na zewnatrz, Audi w tej cenie oferuje gole modele z rocznika 98- 2001. a prawda taka ze kupujac alfe jezdzimy na niemieckim zawieszeniu - niemieckim silniku(jtd stworzyl OPEL dla alfy, fiata i chyba lancia tez ma jtd). blachy ocynk nie zrzera. Z elektronika ja bynajmniej problemow nie mam. Kazdy mi odradzal zakup a teraz te same osoby mi zazdroszcza. Kazdemu sie podoba a po pierwszej jezdzie na siedzeniu pasazera wychodza z trzesacymi nogami :) Nie bac sie kupowac alfy.. Tylko przed zakupem proponuje zbadac auto, jak bylo ekpoatowane. Jestem mloda osoba, jezdze dosc zwawo i wydaje mi sie ze silnik jest naprawde wytrzymaly. Kolejne auto alfa brera ! Pozdrawiam

więcej »
4,62
dodano 05.12.2010 21:22:53 przez

To już druga Alfa w moim garażu. Stosunkowo niedawno opisywałem swoją pierwszą bellę 166. Nie bez powodu więc, po doświadczeniach ze starszą o dwa lata siostrą, zdecydowałem się na zakup 147. Silnik ten sam, lecz w tym przypadku to zupełnie inna bajka. W połączeniu z przekładnią Selespeed, to auto to rodzynek w klasie hatchback'ów. Wciąż świeżo wyglądający design wyróżnia go spośród nudnych, szarych wozidełek mijających nas na drodze każdego dnia. Doskonale zaprojektowane wnętrze, skórzane fotele, wygląd kokpitu i kolor deski rozdzielczej, dwustrefowy klimatronik oraz perfekcyjny system nagłośnienia BOSE ze sterowaniem w kierownicy czyni ten samochód niepowtarzalnym, jedynym w swoim rodzaju dziełem sztuki włoskich konstruktorów, z którego po prostu nie chcesz wysiadać. Oczywiście, jak już pisałem w przypadku 166 tak i tu, aby uniknąć przykrych niespodzianek i nie głosić później złych opinii wylewając żale na forach internetowych lub tutaj, każdy kupowany samochód, a Alfa w szczególności, musi być zadbana i na czas serwisowana. Nie od dusigrosza, blacharza amatora, mechanika samouka tudzież wyjęta spod prasy gdzieś na belgijskim szrocie. Takie okazje bowiem to najczęściej niekończąca się opowieść w postaci komentarzy, jakich i tu nie brakuje. Chcesz mieć Alfę i przyjemność z jazdy? Sprawdź wszystko dokładnie i nie oszczędzaj przy zakupie, by uniknąć rozczarowań. Części do tanich nie należą. Ktoś najpierw kupuje wyeksploatowany egzemplarz po "okazyjnej" cenie oglądając tylko z zewnątrz, później naprawia korzystając najczęściej z używek bądź tanich zamienników, które po chwili są do wyrzucenia, jeździ w kółko po mechanikach, a na koniec żali się pisząc, że wydał na Alfę 5 tyś. przez pół roku i wciąż się psuje! Ludzie! Alfa to nie Media Markt i słynny żer dla skner! Nie masz kasy - kup inne, tańsze. Oszczędzisz nerwy i pieniądze, a i w dalszym ciągu będziesz marzył, by mieć kiedyś Alfę, bo "masz Alfę - masz duszę" - Jeremy Clarkson.

więcej »
3,62
dodano 04.02.2011 15:20:22 przez

Alfa bardzo miło mnie zaskoczyła. Do tej pory nie miałem dobrego zdania o alfach ani o żadnym samochodzie fiatopochodnym. Zmieniłem zdanie po 2-ch latach eksploatacji. Alfą 147 jeżdżę od 2-ch lat służbowo. W tym czasie przejechałem ok. 80.000 km. I nic - żadnych powaznych usterek. Oprócz przeglądów były 2 naprawy - wymiana cięgna zmiany biegów, gdyż zaczęło zbyt ciężko chodzić. Druga usterka to również wymiana linki, lecz tym razem od hamulca ręcznego. Widać linki nie są silnym punktem alfy. Minusy to trudno rozgrzejący się silnik - w zimie w kabinie zaczyna grzać dopiero po kilkunastu kilometrach - lecz jest to domeną wszystkich diesli, którymi do tej pory jeździłem. Wymiana żarówek - lewa strona OK, prawa - trzeba poświęcić ok. pół godziny. Minus również za szybko rysujące sie plastiki wewnątrz kabiny (na szczęście nie jest ich wiele). Nic nie piszczy, nie trzeszczy. Przypadłością alfy jest również rozrząd, lecz to za sprawą niuzasadnionego zwiększenia przez producenta okresów wymiany. W firmie zmieniamy rozrząd w tych silnikach (wszystkie samochody fiata) już po ok. 60-80 tyś. km, tak zaleca fabryczny warsztat fiatowski (w Bielsku-B.). Dzięki temu silniki wytrzymują długie przebiegi. Zresztą wg mnie JTD to udana konstrukcja (poza małymi wyjątkami). Ogólnie alfa to dobry samochód, lecz wymagający - trzeba serwisować odpowiednio i musi być eksploatowany nie jako wół roboczy, lecz delikatnie.

więcej »
4,69
dodano 22.08.2008 14:54:41 przez

Alfa to samochod nie dla kazdego, o wloska bella dbaj dobrze a da ci tego co chcesz. Ta wersja jest trzecia w osiagach w modelu 147 po GTA i 1.9 150km. Da sie to zobaczyc. O ile przyspieszenie na 1 i drugim obrocie daje do zyczenia o tyle 3-4-5 bieg przyspiesza bardzo szybko przy niskich 2-3 tys. Reklamowane przyspieszenie tego modelu do 100 - 8,9s nigdy nie sprawdzalem, choc nie mam czego sie czepiac jak na 140km. Ekonomicznosc w stosunku do ilosci koni wyceniam na b.dobra. W miesce waha to sie pomiedzy 7-8 trasa to 5-6. Mimo ze mam 190 cm dobrze sie czuje jako kierwoca w tym aucie. Z tylu to juz inna bajka. Pojemnosc bagaznika wystarczy na wycieczke dla dwoch osob. Rodzine to juz nalezy pakowac do passata. Wersja ta to wersja oznaczona nazwa lusso co oznacza po prostu luksusowy. I tak tez jest, Samochod posiada 6 poduszek powietrznych, automatyczna klimatyzacje plus klimatronik, kontrole trakcji, elektryczne lusterka szyby podgrzewane fotele szyber dach, sterowanie radiem w kierownicy, pokazuje rowniez cisnienie w oponach i informuje kiedy klocki hamulcowe nalezy wymienic. Posiada jeszcze inne dodatkowe atrakcje o ktorych by pisac dlugo i ktorych jeszcze dobrze sam nie sprawdzalem. Minusy ? No coz dosc drogi serwis alfy i czesci do niego, oraz jak dla mnie brak mocy przy pierwszych biegach. Ocena koncowa jak na obecne moje wymogi to 5-.

więcej »
4,54
dodano 15.01.2014 20:15:00 przez

Auto kupiłem z przebiegiem 272 tyś km... W tym momencie ma 316 tyś. Brak poważnych usterek. Silnik na oryginale- nie grzebany. Eksploatowany na pełnym syntetyku Castrol Edge TD, olej zmieniany co 15 tyś km, dolewka 200ml. Kocham ten silnik... Po zakupie wymieniony wysprzęglik (bo padł niestety) przy przebiegu 300 tyś km, czyszczony zawór EGR. Do chwili obecnej-bez niespodzianek, sprawdzany na kompie-brak błędów. Auto zakupiłem w holandii i tam je eksploatuję. Drogi w porównaniu do polski-rewelacja, dlatego jeżdżę na 17-kach o profilu 40. Zawieszenie wytrzymuje, chociaż jeżdżę do polski przynajmniej dwa razy w roku, nie zauważyłem nadmiernego zużycia(badana na stacji diagnostycznej raz w roku). Jednak nie polecam eksploatacji w polsce na takich oponach, proponuję 16" na większym profilu. Alfa bardzo mile zaskoczyła mnie jakością wykonania i wyposażeniem, nie mogę przyczepić się do niczego. Jestem mechanikiem z zawodu i uważam, że podstawą niezawodności każdego pojazdu mechanicznego jest sposób eksploatacji. To od niego w dużej mierze zależy ile to auto będzie nam służyć. Nie mniej jednak Alfa jest samochodem delikatnym, seksownie nadsterownym, tuląca nieprzytomnie fotelami na zakrętach diablicą, zapewniającą komfort podróży pasażerom jak i kierowcy, piękną w środku i jeszcze nie odpychającą na zewnątrz bellą...

więcej »
2,92
dodano 08.09.2009 15:53:34 przez

Naczytaliście się o tym jakaAlfa 147 jest cudowna, to moze teraz trochę wody na ochłodę i trzeźwego spojrzenia, nie przez pryzmat "duszy", serca, miłości do tego co włoskie i innych śmiesznych formułek wygłaszanych przez Alfistów ; Piękno, pięknem i napaleńców mówiących sporo o jakiejś tam "duszy" tego auta jest dużo ;) Prawda jest taka, że tym autem nie da się normlanie jeździć! Stworzone jest chyba tylko na wystawy i do oglądania. Z pewnością nie poleciłbym go mojej dziewczynie czy znajomym, no chyba, że tak jak ja lubią odwiedzać mechanika przynajmniej raz w miesiącu i mają za dużo gotówki do wydania od tak. Ja przy zakupie kierowałem się tylko tym, że jest ładna i stosunkowo tania (przykładowo Golfa IV w tej cenie miałbym 2 lata starszego '99 z uboższym wyposażeniem, Audi A3 pewnie jeszcze starszego '98). Pod względem wyglądu 147-ka bije obydwóch świeżością. Jeśli chodzi o awaryjność, to tu już zaczyna się cotygodniowa walka: wygram ja czy ona? ile znów każe mi za siebie zapłacić? ciekawe co w tym tygodniu poleci? a może uśpi moją czujność na chwilkę, pozwoli mi się rozkoszować swoim pięknem i dobije mnie znienacka za miesiąc... Normalnie auto dla ludzi, którzy nie lubią się nudzić ;) Chyba jak bym miał kupowac jeszcze raz, to dołożyłbym więcej na Diesla 1.9 A nuż by się tak nie sypał ;)

więcej »
3,15
dodano 04.01.2010 23:41:05 przez

Alfę kupiłem żeby spełnić swoje marzenie, od dawna chciałem mieć 147. Czytałem sporo o tym że to są awaryjne samochody, ale jakoś się tym nie przejmowałem. Do teraz. Samochód kupiłem pół roku temu, od tamtego czasu zostawiłem w warsztatach 5tys zł. Mam już tego pomału dość. Najgorsze jest to że jak już zrobię jedną rzecz to za chwile psuje się następna. Najbardziej awaryjne jest zawieszenie, naprawiane dwa razy w przeciągu dwóch miesięcy. Pierwszy raz zrobiłem prawy i lewy dolny wachacz w przodzie, po ok 2 miesiącach zaczęło mi coś stukać w prawym przednim kole. Znowu musiałem wymienić wachacz plus łączniki stabilizatora i poduszki. Teraz dodatkowo mam luzy na przekładni kierowniczej. Samochód poza tym pije wyjątkowo duże ilości oleju... ok. 1l na 1000km. Gdyby nie to że tak bardzo podoba mi się ten samochód to już bym się go dawno pozbył. Trudno się gniewać na Alfe. Jesteś wkurzony jak musisz bulić w warsztacie (w tym miesiącu kosztowała mnie 1400zł), ale jak do niej wsiadasz, odpalasz to złość pomału mija....ale to wszystko do czasu, aż znowu się nie popsuje. Boże, ile można naprawiać ten samochód, dlaczego nie można nią po prostu jeździć, rozumiem czasami jakieś usterki, to normalne, ale nie co 2tyg nowy problem. Może trafiłem na jakiś trefny egzemplarz?

więcej »
4,54
dodano 29.09.2013 22:40:23 przez

Dobry+. Może nie będę obiektywny bo to moja 4 Alfa. Chęć posiadania takiego auta prowokuje niska cena zakupu. Podczas eksploatacji zraża trudność w wymianie części eksploatacyjnych. Są one droższe od przeciętnych a w tej wersji silnikowej również cięzko je dobrać. Problemem jest też znalezienie mechanika który nam to ogarnie. Jeśli już go znajdziemy to policzy sobie troche więcej za pracę bo z racji tego że niewiele takich aut naprawiają to nie robią tego na pamięć a często nawet trzeba się czegoś nauczyć nowego.. Jeśli chodzi o użytkowanie to auto jest wdzięczne. Podobają mi się Alfoskie silniki Twin Spark ze względu na swoją charakterystykę. Fajnie brzmią, kręcą się wysoko. Założyłem LPG stag 4 daje radę. Spalanie poniżej 10 nie schodzi. Auto Nie jest pakowne. Przeznaczone dla 2 osób z bagażem. Jakość materiałów we wnętrzu bdb jak dla mnie. Ciepłe, miękkie materiały dobrej jakośći i ciekawej fakturze. Prowadzenie jak na przednio napędówke ok. W zakrętach zostawiam auta nowożytne.

więcej »
2,23
dodano 03.02.2011 20:26:19 przez

ogólnie to auto tylko dobrze wygląda bo design jest naprawde super... ale jest to przysłowiowye "gó...no w złotku" Ludzie mówili mi zebym alfy nie kupował bo się psują, a ja im nie wierzyłem. Sam na własnej skórze przekonałem sie jak jest naprawdę, ten samochód zniszczył mi życie... nie mogłem sobie butów kupić bo musiałem wszystkie oszczędności ładować w części i elektryków którzy jak przyjeżdzałem do nich po 8 razy w miesiącu nie mogli na mnie patrzeć. Sypie sie na każdym kroku jak nie zawieszenie to elektronika... ceny części bardzo drogie a jak nie wierzycie to sprawdźcie ile kosztuje łożysko do koła, nie ma mowy o wymianie gum na stabilizatorze... trzeba kupić cały a mało nie kosztuje... Oczywiście desperaci rozginają blachy i na siłe wsadzają tam od jakiegoś fiata stilo czy coś... Jestem bardzo zawiedziony i nikomu nie polecam tego auta...

więcej »
3,77
dodano 18.05.2007 13:40:02 przez

Samochód, który jest czymś więcej niż tylko przedmiotem. Alfa ma duszę, żyje i daje to odczuć kierowcy. Samochód, który ma swoje kaprysy i potrafi dostraczyć właścicielowi skrajnie różnych wrażeń. Zawsze to jednak są wrażenia, a nie tylko beznamiętne wożenie tyłka. Potrafi zachwycić precyzją prowadzenia i jazdą po łukach na pełnym gazie, komfortem podróży w klimatyzowanym wnętrzu, muzyką z systemu BOSE. Potrafi też wkurzyć i doprowadzić cię do furii. Jednego dnia łasi się do ciebie, usypia czujność, rozleniwia stylem, a następnego zdradza w perfidny sposób i zostajesz bezradny. A do tego wszystkiego słono za to płacisz. Kto nie jest w stanie sobie z tym poradzić niech szuka innej marki. Cięzko sie uwolnić od Alfy, coś w niej jest co każe ci wracać. A mi każe to dać ogólnie dobrą ocenę, mimo tak wielu wad i słabych punktów.

więcej »

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Alfa Romeo 147

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147 - styl życia
Alfa Romeo 147 - styl życia Samochody są jak zegarki. Można kupić jakiś nudny, który kosztuje straszne pieniądze, bo pochodzi ze Szwajcarii, albo gustowny i wyposażony w mnóstwo gadżetów, ale za niewielką kwotę, ponieważ marka jakby gorsza... To jednak nie musi oznaczać, że cały produkt też jest kiepski. Jaka jest Alfa Romeo 147?
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 191 101
Alfa Romeo 147 325

Polecamy!

Opony letnie - promocja!