Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 147 Hatchback

Wojtek, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Alfa Romeo 147 Hatchback 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : to że nadal jakoś dziwnie lubię ten samochód, chociaż prawie zdrowie przez niego straciłem
4,0
Całokształt
Samochód, który jest czymś więcej niż tylko przedmiotem. Alfa ma duszę, żyje i daje to odczuć kierowcy. Samochód, który ma swoje kaprysy i potrafi dostraczyć właścicielowi skrajnie różnych wrażeń. Zawsze to jednak są wrażenia, a nie tylko beznamiętne wożenie tyłka. Potrafi zachwycić precyzją prowadzenia i jazdą po łukach na pełnym gazie, komfortem podróży w klimatyzowanym wnętrzu, muzyką z systemu BOSE. Potrafi też wkurzyć i doprowadzić cię do furii. Jednego dnia łasi się do ciebie, usypia czujność, rozleniwia stylem, a następnego zdradza w perfidny sposób i zostajesz bezradny. A do tego wszystkiego słono za to płacisz. Kto nie jest w stanie sobie z tym poradzić niech szuka innej marki. Cięzko sie uwolnić od Alfy, coś w niej jest co każe ci wracać. A mi każe to dać ogólnie dobrą ocenę, mimo tak wielu wad i słabych punktów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kto chce szybko startować spod świateł musi pamiętać żeby na wejściu podkręcić do co najmniej 2 tys. obr. Tak samo przy wyprzedzaniu - zredukować i pedał w podłogę. Od 4 tys. obr. pokazuje pazur. W innych przypadkach leniwie się rozpędza. Głośna praca przy rozruchu (klekot), to standardowy chyba problem regulatora faz rozrządu - ustępuje po chwili nagrzania silnika. Generalnie silnik (u mnie) lubi od czasu do czasu nierówno pracować na biegu jałowym, zdarzały się modulacje obrotów - niewielkie ale irytujące (komputer nie wykrywał żadnych blędów).
4,0
Skrzynia biegów
W pewnym momencie bardzo poważny problem z "trafieniem" na trójkę - ostre haczenie. Problemem okazały się jakieś części za kilka (dosłownie) złotych (sama wymiana to już jednak ponad 200 pln). Jak nie chce wejsć wsteczny wystarczy odpuścic sprzęgło i jeszcze raz spróbować - zawsze to działa.
5,0
Układ jezdny
To zachwyca każdego, komu miałem okazję dać się przejechać. Zapewnia pełną integrację kierowcy z samochodem i nawierzchnią. Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce to zestaw dla miłośników górskich serpentyn. Niestety niewiele jest u nas krętych ale gładkich dróg, a tylko takie toleruje Alfa. Za wyrafinowaną technikę i stopień komplikacji zawieszenia płaci się przy częstych naprawach. Mały minus za ABS - niestety często gubi się na naszych wertepach.
Komfort
4,0
Widoczność
nie narzekam, do słupków można się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno i jak powinno być. Wiele fajnych i logicznych patentów. Niewielkie zarzuty to np.: małe przyciski obsługi radia (dodatkowo podwójnych funkcji nie widać w nocy), uchwyt na napój, wlew płynu do spryskiwaczy, sposób włączanie świateł pozycyjnych przy wyłączonym zapłonie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewa się zimą i świetnie rozmraża przednią szybę. Osobny nawiem na tył i konkretne kanały pod fotelami. Z zaparowaniem radzi sobie bardzo dobrze. Latem klima w trybie pełni automatycznym niestety nie działa najlepiej, efektywność chłodzenia trzeba "ręcznie" podkręcać. Czujnik nasłonecznienia to chyba tylko bajer.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W swojej klasie dobrze ale bez rewelacji, zwłaszcza bagażnik. Z przodu nikomu nie zabraknie miejsca, ale nie polecam wyjazdu na wakacje w więcej niż trzy osoby plus bagaże.
5,0
Wyciszenie
Przy założeniu, że ma się dobre opony i nie ma dziur w tłumiku doznania akustyczne tak jak trzeba. Mruczy, ale nie przeszkadza ani w rozmowie, ani w słuchaniu muzy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim przypadku to studnia bez dna. Podstawa to niedrogi warsztat. Drożej płaci się za wszystko, od dobrego oleju przez nietanie opony po drogie świece.
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupując używany dostaje się pełną opcję za dobrą cenę. A czy wszystko będzie działać jak należy to już inna historia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niestety trochę tego było, np.: zamek pokrywy bagażnika, silnik tylnej wycieraczki, opory w pracy lewarka zmiany biegów, linka hamulca pomocniczego, błędy w elektronice, urywające się to i tamto, żarówki od przednich pozycyjnych (wyjątkowo drogie, bo halogenowe), wyłączające się nagle wszystkie możliwe zegary, wskaźniki i kontrolki, nagłe rozładowanie akumulatora, irytujące skrzypienie ...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety z bólem daję taką ocenę, bo spotkało mnie klika niemiłych okoliczności. Pierwsza rzecz to zawieszenie, chociaż to pewnie bardziej "zasługa" naszych dróg a nie wada samochodu. Łączniki, drążki, wahacze - to będzie potrzebne (ASO czasami jednak na wyrost sugeruje wymianę). Poza tym cztery razy zwożenie na lawecie. Przeciek w ukałdzie wspomagania, rozrusznik. Najbardziej zaważyła jednak na mojej opinii kwestia rozrządu. Przy 43 tys. pękł pasek, przy 53 tys. wymiana paska z napinaczem, przy 89 tys. ponowne pęknięcie paska - może ty tylko pech, ale strata i to nie tylko materialna jest bardzo duża.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 147 Hatchback