Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting

Mariusz, 7 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v Mair 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 150KM 110kW od 2014 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : ten silnik na papierze nie zapowiadał się tak dobrze - a jest rewelacyjny
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niesamowicie dynamiczny, brakuje nieco mocy poniżej 2000 obrotów, wszystko powyżej to bajka. Dźwięk silnika i wydech jak "rasowy" sportowy samochód. Cudzysłów, bo to "tylko" 150KM
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia świetna, długa, więc niektórzy mogą nie być zadowoleni. Mi odpowiada.
5,0
Układ jezdny
Samochód jeździ jak przyklejony, zakręty to "jej" konik.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest bardzo dobrze, brakuje nieco z tyłu, ale znam 90% samochodów, w których mniej widać. Belki z przodu dają w miarę dobrą widoczność. Problem tak naprawdę jest trochę góra-dół: do sprawdzenia czy światło jest zielone, trzeba się pochylić do przodu - po prostu pozycja jest nieco bardziej sportowa.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest łatwo dostępne. No dobra, wszystko co jest związane z jazdą samochodem, schowki na kubki butelki itp. prawie nie istnieją - kubek na kawę położysz pod podłokietnikiem. To jest samochód do jazdy, nie do picia kawy. Fotele nieco twardawe, bardzo dobrze trzymają.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa działa dobrze i wydajnie. Tyle w temacie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy i pasażera jest sporo jak na hatchbacka, z tyłu siedziałem raz - jest ok, ale lepiej być kierowcą :) Podobno z tyłu brakuje nieco miejsca nad głową po bokach - ale dzięki temu samochód ma bardziej dynamiczną sylwetkę. Z przodu siedzi się bardzo nisko.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre jak się chce, żeby było cicho. Ale rzadko się chce cicho :) Dźwięk tego silniczka to niemała niespodzianka - buczy jak rasowiec.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie może być niskie - ok. 6l, ale ten samochód kusi do włączania trybu Dynamic - zwykle kończy się wtedy na średnim spalaniu 8l w trasie i 10l w mieście. Poza kosztami paliwa na razie nie wiem ile będzie kosztował. Części zamienne i eksploatacyjne jak do silników z grupy Fiata.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena na wyprzedażach roczników powoduje, że za tę cenę nie kupi się "prawie" hothacha w takiej konfiguracji u nikogo innego. Zresztą Alfa z 17" alu w kształcie obręczy, 150KM turbo, wykończenie z Alcantary, wstawki karbonowe i nakładami alu na pedały, ksenony i czujniki z przodu/tył, piękny granatowy lakier za 80 tys. - kto da więcej?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w moim egzemplarzu miałem usterkę z klamką u kierowcy - naprawiona na gwarancji, radio FM słabo odbiera w mieście - na szczęście i tak słucham Spotify po podłączeniu przez Bluetooth - bo wymiana anteny nic nie dała
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie nie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v Mair 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Giulietta Nuova II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting