Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8L Hatchback

Maxu, 13 lat temu
Silnik 1.8 20V 125KM 92kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A3 8L Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2003 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W sumie nic mnie nie zaskoczyło w tym aucie, bo jest dokładnie takie, jakie być powinno.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pompa wody - silnik się gotował i nie działało ogrzewanie
4,0
Całokształt
Gdyby nie wysokie spalanie, dałbym 5. Autko naprawdę extra. Idealne na miasto, w trasę też się nadaje. Na autostradzie brakuje mu 6 biegu. Przy prędkości 160 km/h mamy 4500 obrotów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z opóźnieniem chodzi pedał gazu. Idzie się do tego przyzwyczaić, na początku ma się jednak wrażenie, że przeciągamy na sprzęgle. Fajnie mruczy dzięki tłumikowi basowemu, choć na dłuższej trasie może troche wkurzać :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna, ale na zimnym silniku bardzo ciężko wchodzi jedynka i dwójka. Wymieniałem olej w skrzyni biegów i nic to nie dało. Także podczas mrozów jak się uda wrzucić jedynkę, najlepiej od razu dawać trójkę.
4,0
Układ jezdny
Niby sportowe twarde zawieszenie, ale na zakrętach go wychyla. Nie trzyma się drogi na tyle dobrze, na ile wygląda. Z wchodzeniem w zakręty z dużą prędkością trzeba uważać. Na pewno lepiej sobie radzi niż Opel Astra czy Toyota Yaris, ale na pewno gorzej niż Honda Accord.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przez tylną szybę bardzo słaba, ale idzie się przyzwyczaić. Właściwie to normalne w każdym hatchbaku, że mamy małą szybke.
5,0
Ergonomia
Audi to Audi, mistrz ergonomii moim zdaniem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik bardzo szybko się nagrzewa, super sprawa podczas mrozów, aż się wysiadać nie chce :) Klima włącza się niemal od razu. Mam climatronik - choć na AUTO nigdy nie daje, bo wystarczy że jest +5 i włącza klimatyzację i zawsze nawiew ustawia sobie prawie na maxa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu miejsca tyle co w A4. Gorzej mają ci z tyłu :) Ale kosztem tego jest dość spory kufer :D
4,0
Wyciszenie
Silnik sam w sobie jest inny niż pozostałe benzyniaki, i chodzi trochę głośniej. Ale nie jest źle, dźwięk silnika jest dość przyjemny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 12 litrów, trasa 8-10. Dotychczasowe naprawy to: - wymiana pompy wody z rozrządem (950 zł z wymianą) - wymiana oleju w skrzyni biegów - wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu
4,0
Stosunek jakość/cena
Audi - płacimy nie tylko za znaczek, ale i za prestiż, trwałość materiałów i spokój ducha, że rano wsiądziemy do auta i go odpalimy ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie bardzo mało awaryjny! Dużo pali ale odwdzięczy się bezawaryjnością. Można bez problemu tankować go na hipermarketowych stacjach, przyjmie każdy rodzaj paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz pękła tylko pompa wody. Poza tym nie działo się absolutnie nic. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na stan zawieszenia, gdyż A3 ma aluminiowe. Na naszych drogach szybko się wybija, a naprawa kosztowna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 59

Audi A3 8L – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A3 8L Hatchback