Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B8 Avant

Krystian, 9 lat temu
Silnik 2.0 TDI 170KM 125kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzenie to piękna sprawa!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
4,0
Całokształt
Uważam, że to świetny samochód, ma kilka wad: fatalną skrzynię, trochę dużo pali, nie jest tak wyciszony jakby się oczekiwało. ALE - jakość wykonania, świetne prowadzenie (układ kierowniczy/zawieszenie), wytłumienie nierówności, agresywny i robiący wrażenie wygląd sprawiają że bardzo się cieszę że go wybrałem - kupiłbym jeszcze raz !
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam 170 KM (CAHA), z podniesioną mocą do 208KM. Po modyfikacji naprawdę fajnie ten samochód jeździ, szczególnie w trasie. Jest przyzwoicie wyciszony (znacznie lepiej niż w 1,9 TDI w A3) ale na pewno głośniejszy niż ten w nowych S60 czy Accoradach. Jest spora turbodziura (reakcja po 1,5s - da się przyzwyczaić), elastyczność jest natomiast wzorowa (3 -4 bieg w przedziale prędkości 60-130 przyśpieszanie to przyjemność) , spalanie trasa 6-7l/100, miasto 8-9l/100.
2,0
Skrzynia biegów
Ktoś wcześnie napisał że jest KATASTROFICZNA, i to niestety prawda! Moje poprzednie A3 Sportback, jeszcze wcześniejsze Polo 9N miało znacznie precyzyjniejsze skrzynie niżeli ta A4 - biegi wchodziło bardzo gładko. Skrzynia w A4 jest taka "gumowata", pierwsze 2 biegi wchodzą zawsze z oporem - uciążliwe e bardzo w korkach/w mieście. Ciagle mam wrażenie ze zaraz zgrzytnie. Wyższe biegi odziwo bardzo precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Mam wersje nieco obniżoną (S-line'ową). Prowadzenie to bajka, po przesiadce z A3 (które też nie prowadziło się źle) tym jeżdżę po zakrętach o 20km szybciej :). Przy pokonywaniu zakrętów za każdym razem masz wrażenie panowania nad sytuacją, prędkości się nie czuje. Układ jest ciężki / oporny i cholernie precyzyjny. Jeździłem C5 z 2012r, i jazda A4 to jakiś przeskok technologiczny o 100 lat do przodu :). Tłumi świetnie wszelkie nierówności (przoprzeczne, wzdłużne). Trafia bardziej w gusta osób szukających zacięcia niż spokojnego przemieszczania się - mój tata uważa że jest zdecydowanie za twarde. Hamulce bardzo dobre!
Komfort
4,0
Widoczność
Przód, bok - OK, tył akceptowalnie.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką jak w każdym Audi/VW. Szczególnie przypada mi do gustu sterowanie MMI z konsoli bocznej. Duże schowki w drzwiach, schowek w podłokietniku, miejsce na 2 kubki kawy. Na moje oko nic zarzucić nie można. Wszystko jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy pracują cicho i wydajnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - każdy znajdzie miejsce (fotel ma duże możliwości regulacji). Tył dla 2 osób. Bagażnik mimo że to kombi to nic specjalnego - jest regularny ale niski! Do A3 wkładałem rower górski, to tego już nie włożę!Jak porównasz z bagażnikiem Passata którego też mam to wniosek jest jeden - to kombi to jakieś nieporozumienie :) na pewno nie dla tych którzy planują przewozić dużo bagaży.
4,0
Wyciszenie
Tłumienie nierówności - naprawdę wzorowe! Silnik - również akceptowalny. Powyżej 140 km/h robi się już znacznie mniej przyjemnie. Są auta które silniki mają cichsze i przyjemniejsze sa przy większych prędkościach (np. nowe S60 z silnikiem D5)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana rozrządu wymaga zdjęcia zderzaka - proszę o tym pamiętać kupując używane i zakładając wymianę rozrządu - mój koszt to łącznie 450 wymiana + 670 rozrząd z pompa wody - jak na tę klasę cena budżetowa! Klocki, tarcze, filtry - to również bardzo tanio - nie drożej niż do A3 czy np. Golfa V-VI. Oleju wlewa się 5 litrów (najlepszy olej LQMlly 5W30 to koszt ok. 170 zł), filtr oleju (34 zł), filtr powietrza (ok. 60 zł), filtr paliwa (ok 70 zł). Gorzej jest ze spalaniem - jeśli ktoś przesiada się z mega ekonomicznego 1,9 tdi będzie nieco zaskoczony: w trasie zejście poniżej 6 litrów to wyzwanie, w mieście poniżej 8 również. Srednie jakie mam z 50 tyś to ok. 8l/100 - jednak patrząc na to jaka jest moc i frajda to akceptuje i nie marudzę. Ostrzegam tylko że nie udało się powtórzyć wyników z 1,9 TDi. Wcześniej naczytałem się ze to bardzo ekonomiczny silnik, że pali 6 litów - hahaha, tiaaa :) DPF - nie wymaga częstego wypalania jak innych autach, ma wytrzymać około 230tyś km.
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej klasie/cenie żadnym autem nie zrobisz lepszego wrażenia na drodze (mazda 6 jest nijaka , Isignia i Mondeo to auto dla Przedstawiciela, Passat na każdym rogu, Accord za bardzo kosmiczny, s60 jakieś nieproporcjonalne) a Lexy, C-klasy są za drogie w utrzymaniu. Za prowadzenie, jakość wykonania w środku, uśmiech na twarzy niestety trzeba zapłacić - uważam że warto mimo ze to auto idealne nie jest.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria czujnika w DPF (koszt 280 zł), przy ok 170 w większości przypadków do wymiany będą żarniki w ksenonach - oryginał 2x 350 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B8 Avant