Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C6 Avant

gizmo1983, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 237 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ocynk, naprawdę rewelacyjna rzecz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : DPF uszkodzony
4,0
Całokształt
Jestem ogólnie zadowolony z tego auta, ale myślałem, że jego możliwości będą lepsze. Gdybym miał kupować jeszcze raz auto to na pewno kupiłbym z większym napędem i w Quatro.
Wrażenia
4,0
Silnik
140 KM mechanicznych to za mało na ten samochód zrobiłem CHIP wywaliłem DPF i teraz mam 170 KM i auto spisuje sie rewelacyjnie. Jeżeli ktoś ma DPF to może sie szykować na duże problemy od razu usuwać go koszt 2500 tys zł i sprawa z głowy z chipem koszt 3100.
5,0
Skrzynia biegów
Mam tiptronik 7G spisuje się idealnie, zero problemów ze skrzynią
5,0
Układ jezdny
Trochę sztywne auto ale jeździ się idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeszkadzają boczne słupki gdy wyjeżdża sie ze skrzyżowań i siedzi pasażer to trzeba się wychylać, żeby zobaczyć czy coś nie jedzie.
5,0
Ergonomia
Idealna, masywny przód samochód wygląda bardzo masywnie i groźnie na drodze. Boczna linia śliczna. Trzeba pamiętać żeby nie kupować okrojonych wersjii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moje Audi posiada Webasto, rano gdy wstaje to zima czy lato mu nie straszne. W lato zimno można ustawić chłodzenie w komputerze a w zimie wszyscy skrobią szyby i odśnieżają a moje auto cieplutkie, aż miło wsiąść. Momentalnie auto się nagrzewa dosyć szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca bardzo dużo, siedzi sie wygodnie, wszystko można sobie wyregulować pod siebie, robiąc 1000km człowiek nie wysiada zmęczony.
4,0
Wyciszenie
Auto wyciszone dobrze, choć mój stary mercedes lepiej był wyciszony. Odgłosy z zewnątrz robią się dokuczliwe dopiero po przekroczeniu 170 KM/h przy normalnej jeździe się bardzo przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie mnie zaskoczyło. Jak kupiłem Auto na trasie palił 4,5 l/100km na niemieckim paliwie i na autostradzie. Po przejechaniu granicy i zatankowaniu auta dopiero wtedy zaczęły sie problemy. Komputer przełącz sie w tryb awaryjny max 90KM/h i szybciej nie pojedzie u mechanika dowiedziałem się, że to DPF (filtr cząstek stałych) Mordowałem sie z tym miesiąc po czym dowiedziałem sie, że to wina uszkodzonej przepustnicy koszt naprawy 1500zł, ale to nie rozwiązało problemu przepalania włączało sie co 200km a powinno raz na 2000 km. Spalanie wychodziło 860km w trybie mieszanym na 80 litrach paliwa. Dopiero gdy usunąłem DPF wszytsko zaczęło działać jak trzeba koszt usunięcia 2500zł. Jeśli ktoś kupuje auto z zagranicy, z przebiegiem 200 tys km niech sobie zarezerwuje 5000zł na doprowadzenie go do używalności. Z napraw jakie mnie czekały w pierwszym miesiącu użytkowania to wymiana przepustnicy 1500zł regeneracja turbiny 1400zł regeneracja pompy oleju(wyciera sie wałek) 300zł (oczywiście przez ta pompe musiałem zrobić turbine, ponieważ pompa nie podała oleju.) I tu skończyły się problemy zrobiłem 16000km w przeciągu 5 miesięcy i auto niewidziało warsztatu, teraz musze jechac wymienić olej:) Po wymontowaniu DPF spalanie srednie spadło z 12 litr na 7,8 gdzie nie jeżdżę oszczędnie i teraz posiadam 170KM myślę, że spokojnie można zejść poniżej 7 litr a na trasie poniżej 6. Ogólnie jak na samochód tej klasy to ceny nie są rewelacyje w porównaniu do tych samych aut z większym silnikiem. niewielki koszt wymiany rozrządu 600zł a 3.0 Quatro 5000zł
4,0
Stosunek jakość/cena
To już nie są te same samochody co kiesyś. Auto wykonane dosyć solidnie nawet z takim przebiegiem nic nie trzeszczy i nie skrzypie, zawieszenie spisuje sie idealnie. Cena dosyć wysoka ale trzeba się liczyć bo przecież płacisz za markę. Pocieszeniem może być to, że wszystko jest na ocynku, korozja mu nie grozi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów jak na razie nic mnie nie dotknęło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki tylko na początku, ponieważ mało kto sprzedaje dobry samochód a kpiłem w salonie AUDI w Niemczech był oddany w rozliczeniu. Z napraw jakie mnie czekały w pierwszym miesiącu użytkowania to wymiana przepustnicy 1500zł regeneracja turbiny 1400zł regeneracja pompy oleju(wyciera sie wałek) 300zł (oczywiście przez ta pompe musiałem zrobić turbine, ponieważ pompa nie podała oleju.)I ten nieszczęsny filtr cząstek stałych 2500 zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C6 Avant