Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87

jaKubson, 7 lat temu
Silnik 2.0 118d 122KM 90kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo ciekawe auto. Nie jest to auto rodzinne chyba że 2 +1 .Daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jeżeli ktoś szuka auta aby wiozło go z punktu a do punktu b i nie wie nawet , która oś jest napędzana w jego samochodzie to polecam VW Golfa , wszystkim innym wspomniane BMW. Doskonały układ kierowniczy - bardzo precyzyjny . Sztywne zawieszenie - seryjne - nie jest ono najbardziej komfortowe na nasze drogi ale auto świetnie trzyma się drogi ( w ciągu 6 lat eksploatacji wymieniłem amortyzatory - przód i jakieś tuleje z tyłu).
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik 122 ps wydaje się trochę słaby natomiast właściwie bezawaryjny . serwis co ok 12 tys , oleje , filtry , odma raz na jakiś czas , świece jak już wszystkie padły i tyle . Spalanie zaskakuje , w mieście przy dynamicznej jeździe spali 8 , natomiast na trasie przy normalnej jeździe można na baku ( 45 litrów) zrobić 1000 km - potwierdzone empirycznie :)
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra 6 biegowa skrzynia manualna - nie jeździłem automatem ale słyszałem pozytywne opinie - na pewno ciekawa opcja szczególnie do miasta. Przy 200 tk odezwało się koło 2 masowe - ale kompletna wymiana ze sprzęgłem to koszt ok 2 tys. porównywalnie do grupy VW albo Forda
5,0
Układ jezdny
Jak już wspominałem - auto prowadzi się doskonale , bardzo precyzyjnie . Podczas prowadzenia czuje się integralność z autem. Jak na niewielkiego hatchback a auto bardzo dobrze wyważone . Zimą lubi zarzucić ale TC szybko wspomaga kierowcę . Dla bardziej doświadczonych można wyłączyć ją całkowicie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przyzwoita , nie ma się nad czym rozpisywać.
5,0
Ergonomia
Auto stworzone dla kierowcy . Wszystkie wskaźniki zwrócone ku kierowcy. Obsługa intuicyjna . Wszystko w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Miałem wersję z automatyczną klimatyzacją i to jest absolutne minimum w samochodzie tej klasy , wersja ze schładzaczem jest nie efektywna - nie wspomnę o estetyce wnętrza. Auto miało funkcję REST , która pozwalała w zimie na ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika. Sama klima i ogrzewanie bardzo efektywne - auto nagrzewało się i schładzało bardzo szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu szału nie ma. Dla 2 osób idealne do miasta jak i w dłuższą podróż - mój rekord to 1500 km w jeden dzień głównie autostrady. Nie jest to auto typowo rodzinne - bagażnik jest przeciętny , miejsce na tylnej kanapie dla 2 osób ale ze względu na bagażnik raczej 4 osobowa rodzina na wakacje się nim nie wybierze .
3,0
Wyciszenie
To chyba największy minus tego samochodu - może to tylko dotyczy mojego egzemplarzu ale jeździłem też innymi i było podobnie. Dosyć twarde zawieszenie + często występujące opony typu run flat powodują ,że zawieszenie dostaje na naszych dziurawych drogach , pracują plastiki w środku i po jakimś czasie słychać skrzypienie , trzaski itp... da się z tym żyć natomiast BMW to trochę nie przystoi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie większe niż Golfa , Focusa , nie wspominając o autach francuskich. Bardzo dużo zamienników dobrej jakości w dobrej cenie . Ważne aby mieć dobrego mechanika - najlepiej specjalizującego się w BMW , który w porę wychwyci bolączki auta zanim przerodzą się w coś poważnego. Najpoważniejsza naprawa jaką miałem w ciągu 6 lat eksploatacji i 100 tkm to wymiana 2- masy wraz z kompletem sprzęgła oraz wymiana koła pasowego wraz z tłumikiem drgań , reszta to zwykła eksploatacja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto droższe od swoich konkurentów ale w 100 % warte swojej ceny .Ważne aby trafić egzemplarz bez poważnej historii wypadkowej i nie zamęczony przez poprzednich właścicieli a posłuży jeszcze długie lata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek : mata zajętości fotela pasażera ( chyba większość modeli BMW na to cierpi) ,czasami któryś z czujników ABS trzeba wymienić i tyle więcej przygód nie miałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2-masa i koło pasowe przy wale korbowym , słyszałem również o wtryskiwaczach i sprężarkach ale silnik 122 był najmniej wysilony i nigdy nie miałem z nim problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 118d 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 118d 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87