Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Touring

BMW318i, 10 lat temu
Silnik 318 i 115KM 85kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E30 Touring 318 i 115KM 85kW 1987-1991 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fajnie mruczy i dobrze się zbiera, jak dla mnie wystarczający.
5,0
Całokształt
BMW zawsze mi się podobało, a od dawna chciałem mieć E30 lub E21.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dobrze wkręca się na obroty. Przy 180 tys przejechanych km wymieniłem pasek rozrządu (komplet z rolkami), olej z Mobila 1 na Castrol Magnatec 10W-40, płyn chłodnicy Borygo Eko (zielony), filtr stożkowy na Simota (wcześniej był AOMA), olej w skrzyni biegów i w dyfrze (Venol Gear GL-4 75W-90)
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Jak kupiłem to na zimnym ciężko wchodziły biegi. Wymieniłem olej skrzyni biegów oraz olej w dyfrze (podczas gdy wymieniałem pasek rozrządu)
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi na zakrętach. Opony nowe jedno-sezonowe kupione przeze mnie. Letnie: Nexen CP-641 205/60 R14 tył, 195/60 R14 przód. Opony zimowe też od nowości jedno-sezonowe: Dębica Frigo 2 185/65 R14. Wymienione tuleje tylne wachacza przedniego oraz końcówki drążka.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko ok, oprócz tego że nie mam podgrzewanych lusterek.
5,0
Ergonomia
BMW projektuje kokpity specjalnie dla kierowcy, gdyż wszystko jest skierowane w jego kierunku. wszędzie się dostaniesz nie odrywając pleców od fotela. To jest dużym plusem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimatyzacji, ale jest szyberdach. W zimie ogrzewanie jest wydajne, latem trzeba otworzyć okna i szyberdach :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak miejsca na tylnych siedzeniach dla wysokich osób. Ten samochód to raczej wygodny dla czterech osób (małżeństwo z dwójką dzieci, to samochód właśnie dla nich jak wymarzony)
5,0
Wyciszenie
Jak na filtr stożkowy i strumienicę (brak katalizatora) to lubi sobie zawarczeć. Ale mi to nie przeszkadza. :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena wymiany płynów (olej, płyn chłodnicy, olej w skrzyni biegów i w moście (dyfer)) i paska rozrządu z rolkami to wydatek około 800 zł, jeszcze w przyszłości wymienię tarcze hamulcowe z klockami (tarcze na cztery koła, w tym przednie wentylowane i z ABS) koszt około 600-800 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dobrze utrzymany jest w cenie, więc jest coraz droższy. Mi udało się kupić od znajomego z przebiegiem nie całe 165 tys. Sprzedawał go z powodu wyjazdu do USA.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 318 i 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E30 Touring