Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Mateusz, 8 lat temu
Silnik 2.0 320d 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pomimo złego zdania o nim jest warty polecenia ze zweryfikowanym przebiegiem. Pomimo 300tys przebiegu nie występują w nim żadne uciążliwe usterki jedynie wymiany wynikające z trybu eksploatacyjnego. Po zastosowaniu skróconego interwału serwisowego wszystko gra jak najlepiej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przecierająca się wiązka elektryczna klapy bagażnika.
4,0
Całokształt
Szczególny plus za wykończenie wnętrza - brak jakichkolwiek odgłosów skrzypienia czy poruszania się elementów. Po 300 tys. km śladowe zużycie. Minus za zabezpieczenie antykorozyjne - dwa małe wykwity w tym jeden na przednim błotniku. Ale nie stanowiące problemu nadające się do ponownego zabezpieczenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetna dynamika, śmiesznie małe spalanie, które w moim odczuciu nie wzrasta zbyt dużo przy nawet dynamicznej jeździe. Awaryjność normalna, wymiany eksploatacyjne. Minusem jest to, że te świetne parametry są dostępne od 2 tys obrotów co powoduje wrażenie, że auto trzeba trzymać "na obrotach".
4,0
Skrzynia biegów
Wymaga przyzwyczajenia, po chwili jest dobrze jednak czasami odnoszę wrażenie, że mogłaby być precyzyjniejsza podczas wybierania. Ale nie jest źle. Po czasie biegi zmienia się z łatwością i przyjemnością.
5,0
Układ jezdny
Absolutnie nie mam tu nic do zarzucenia. Fabryczne sportowe ustawienie zawieszenia, prowadzenie obłędne i mimo niskich nastaw nie stanowi problemu na polskich drogach ani nawet na nieutwardzonych nawierzchniach! Świetnie dobrana wysokość. Komfort jak na fabryczne sportowe jest zaskakująco dobry.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu podczas cofania wg jest fatalna jak i również oświetlenie podczas cofania. Reszta ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Lekki minus za niemożność ustawienia siedzenia kierowcy całkiem blisko kierownicy - w przypadku gdy autem musi czasem kierować kobieta drobnej budowy stanowi to lekki problem co do komfortu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre ogrzewanie foteli. Wentylacja i automatyczne klima działa bez zastrzeżeń jednak czasami z racji jej ospałych reakcji trzeba użyć trybu manualnego. Świetne działanie przycisku odparowywania szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu brak zastrzeżeń, z tyłu może być gorzej ale średniej budowy osoby tego nie odczują.
5,0
Wyciszenie
Na tyle dobre, że gdy chce się raz za czas auto zdiagnozować bądź sprawdzić czy wszystko ok trzeba otwierać szyby :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelacja (podałem wartości zawyżone względem komputera, który wskazuje o jeden litr mniej, nieco przekłamuje ), koszty części nie powalają, nawet ceny takich rzeczy jak dwumasa ze sprzęgłem mimo, że jest to duży wydatek to jednak w porównaniu do konkurencji jednak mniejszy. Części i materiały eksploatacyjne wg mnie po prostu tanie jak na te klasę auta. Jednak jest to okupione dbałością o serwis - nie należy zaniedbywać - te auta tego nie lubią.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetne auto za niezłe pieniądze. Nie warto zwracać uwagi, na auta z zaniżonym przebiegiem! One są źródłem niepochlebnych opinii o 2.0D 150km. Zadbane i serwisowane auto z przebiegiem około 300tys jest dopiero w połowie albo nawet przed połową swojego życia!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma irytacji ale zdarzają się drobne usterki jak np uszkodzony ślizg podnośnika szyb, czy tzw mata obecności pasażera, którą można łatwo dezaktywować. Jednak wszystko do ogarnięcia nawet w garażu. Ogółem nie wpływające na zdolność do jazdy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza usterka? Z racji przebiegu zwyczajnie zużyła się dwumasa i sprzęgło. Prawdopodobnie pierwsza wymiana w tym aucie tych podzespołów. Wymiana świec żarowych. Tyle.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Sedan