Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

barman1234@o2.pl, 12 lat temu
Silnik 330 d 184KM 135kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Touring 330 d 184KM 135kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik to najlepsze co jest w tym samochodzie, spalanie w porównaniu do osiągów rewelacja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : tuleje wahacza nie wytrzymują polskich dróg
5,0
Całokształt
Ogólnie ok, auto bardzo fajnie się prezentuje, szkoda tylko negatywnego postrzegania marki bmw przez ludzi. Bardzo trudno trafić na niezajechany egzemplarz z prawdziwym przebiegiem, szukałem 7 miesięcy. Wyprzedzanie to czysta przyjemnośc mam teraz 213 koni i 530 nm momentu obrotowego, przy 2tys obrotów jest 510 nm, mój rekord to 7 osobówek i tir :D prędkośc maksymalna po chipie 237 km/h od 0-100 6,7 s, spalanie miasto normalna jazda 7 litrów, przy deptaniu ok 10 l.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to perfekcja. Wielokrotnie nagradzany w międzynarodowym konkursie International Engine of the Year w kategorii silników o pojemności skokowej 2,5 do 3 litra. Piękne brzmienie 6 cylindrów jak na diesla. Zrobiłem chiptuning na 213 koni i 530 nm momentu obrotowego i teraz to jest rakieta
3,0
Skrzynia biegów
Jeśli chodzi o skrzynie to w modelu e46 jest wada
fabryczna, mianowicie lewarek nie chce wracać na środek
po wrzuceniu 5 biegu, ciężko też wchodzi wsteczny. Bmw
wypuściło zestaw naprawczy, cena 50 zł ale trzeba
wyciągać całą skrzynie więc zabawa troche nieopłacalna.
Cała usterka opisana tutaj:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=114
951 mogę jeszcze dodać że strasznie krótka jest 1,2 na
trójce i czwórce autko rozpedza sie jak benzynka
5,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o prowadzenie jest to poezja w każdym calu, jednak nie na polskie drogi. Zawieszenie strasznie cierpi na dziurach, często siadają tuleje tylne wahacza przedniego, wybijają się sworznie wahacza, których w oryginalnym wahaczu nie da się wymienić a koszt nowego od 400 zł. Firma Meyle wypuściła wahacze z wymiennymi sworzniami. Obecnie jestem po wymianie prawie wszystkich elementów zawieszena, cena czesci ok 1500 zł robocizna ok 1000 zł.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc nie jest idealna, szczególnie z tyłu przy cofaniu. Nie mam czujników cofania i do tego jeszcze przyciemnione szyby, w nocy jest naprawde ciężko cofać, muszę używać dodatkowo światła przeciwmgielnego. Z przodu natomiast długa maska utrudnia ocenę odległości, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
Ergonomia jak to w bmw, wszystko na swoim miejscu i pod ręką, brakuje natomiast uchwytów na kubki z przodu, można dokupić zamiast roletki do konsoli środkowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działa świetnie, w zimę idealnie dogrzewa a w lato trochę długo chłodzi ze względu na przestrzeń w kombi. Duży plus za możliwośc ustawienia innej temperatury powietrza z kratek wentylacyjnych kierowcy(np ciepłe powietrze na szybe i nogi a na twarz chłodne). Dzięki temu kierowca nie jest senny
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli chodzi o przestrzeń dla kierowcy to jest super, mam fotele sportowe które idealnie trzymają na zakrętach, czuję sie otulony. Istnieje bardzo dużo regulacji fotela, dodatkowo jest regulacja lędźwiowa. Jestem wysoki (190 cm) jednak za mną pasażerowie nie mają już tak wesoło. Moja dziewczyna która podróżuje ze mną na fotelu pasażera uwielbia siedzieć w fotelach, zawsze się jej chce spać :)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre, przy jeździe miejskiej praktycznie nic nie słychać, jedynie piękny dzwiek 6 cylindrów na wyższych obrotach. Przy 180 słychać szum powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa zależy tylko i wyłączne od nogi kierowcy :) Po pierwsze komputer oszukuje od 1-2 l w zależności od zmienności stylu jazdy, Jeśli będziemy jeździli cały czas tak samo czyli oszczednie albo pedał w podłoge to spalanie będzie zaniżane o 0.5 litra. Udało mi się raz zejśc do 5.5 litra w mieśćie(wg komputera) w rzeczywistości 6.7. Na trasie przy predkości 120 wg komputera 5.7; 130 6.3; przy 160 na trasie jaworzno wrocław komputer pokazał 6.5 a w rzeczywistości wyszło 8. Spalanie jak na pojemnośc i moc bardzo przyzwoite, teraz mam 213 koni i bede mierzył czy spalanie się zmieniło. Jednak ceny napraw nie są już tak przyjemne, w serwisach jeśli widzą bmw to odrazu 100 za wjazd do serwisu. Przykładowe ceny części eksploatacyjnych: - filtr kabinowy 70 zł - filtr oleju 30 zł - filtr paliwa 120 zł - filtr powietrza 100 zł - olej (wchodzi 7 litrów) ok 300 zł - tarcze hamulcowe:przód od 250 zł/szt tył 170/szt - klocki przód 150 kpl tył 90 kpl - wahacze od 400 zł szt Z większych napraw i przeglądów to: Regeneracja wtrysków 2500zł ~250.000 km Regeneracja pompy 2000zł ~200.000 km Turbina około 2000zł ~300.000 km Maglownica wymiana 6500zł ~350.000km (wymiana +regeneracja 2500zł) Poduszki silnika i skrzyni 300zł ~300.000km Wymiana kompletu sprzegla 2500zł ~?km Remont silnika (pekniety wal korbowy) 8500zł Remont silnika (urwana klapka zawirowań) 5500zł ~70.000+km Przeplywka 450zł Koło pasowe 600zł zawór podciśnienia turbiny 120 zł Koło dwumasowe 1700zł Klima 200zł ~1 rok termostat 179zł ~?km Pomki spryskiwaczy (z wymianą) 170zł szyba 300zł reflektory. Mocowanie mostu 1000zł ~? km
4,0
Stosunek jakość/cena
Zacznę od tego że nie każdego stać na utrzymanie takiego samochodu, ja osobiście przez pierwsze 3 miesiace od zakupu pracowałem tylko na auto :D ALe teraz jest wszystko tak jak powinno być, jeździć to sama przyjemność. Tankuje tylko paliwa premium (orlen verva, statoil diesel gold, bp ultimate). Wtryski będą wdzięczne. Ubezpieczenie ze wzgledu na pojemnośc ok 1000 zł rok
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przebieg auta robi swoje, mam przejechane 285 tys. Ogólnie mam takie same usterki jak większośc ludzi w e46 tzn: -padający czujnik poziomu oleju, kosztuje 300 zł a za 4 miesiace znow padnie - elektrozawór ogrzewania, przez cały czas leciało mi ciepłe powietrze na nogi i szybe - Zerwała się także linka podnośnika szyb - Częsta usterka w e46 jest też tzw jeż, przez którego falują obroty dmuchawy nawiewu - ciężko działające klamki - ogrzewanie tylnej szyby w kombi, uszczelki szyby przecierają te nitki co grzeją w szybie - ten nieszczęsny lewarek, czasami wchodzi 5 zamiast 3 ale idzie sie przyzwyczaić - strasznie kiepski system audio jak na tą klase samochodu - częste ubytki płynu chłodniczego hmm to by było na tyle, drobne usterki aczkolwiek denerwujące
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście nie miałem żadnych poważnych usterek, jedyne koszty które mnie spotkały po zakupie to wymiana wahaczy i tulejek z przodu, oraz wszystkie tulejki z tyłu. Auto prowadzi się teraz wyśmienicie

On - zużycie paliwa dla silnika 330 d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Touring