Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna

Tommy, 10 lat temu
Silnik 3.0 330d 258KM 190kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 3.0 330d 258KM 190kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bez konkurencji, a dźwięk 6 cylindrów nie da się porównać z niczym innym.
4,0
Całokształt
Na wszystkie produkty jakich uzywam staram się patrzeć obiektywnie - ocena ogólna bardzo dobry ale nie doskonały. Takim samochodem chyba jeszcze nie jeździłem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja, nie bez kozery BMW otrzymało wiele nagród za ten silnik. Dynamika (5,6s do 100 km/h) oraz jego elastyczność nie pozostawiają konkurencji żadnych złudzeń. Warto nadmienić, że kupno 335d z napędem na 1 oś wogóle nie ma sensu bo nie da się tego przenieść na asfalt. 258 KM w zupełności wystarcza, nawet do ekstremalnych wrażeń. Co istotne cena 330d w stosunku do 318 lub 320d jest sporo wyższa ale warto wydać te pieniądze. Przyspieszenie, dynamika przy wyprzedzaniu, genialny dźwięk i ekonomia tego silnika zadziwia mnie każdego dnia.
5,0
Skrzynia biegów
Sportowa 8-śmio biegowa jest równie dobra jak sam silnik. Jeździłem już Audi ze skrzynią DSG i Merceddesem z 7G Tronic i żadna z nich nie dorównuje produktowi firmy ZF zamontowanu w tym aucie. Reakcja na dodanie gazu, szybkość zmiany biegów, jakość zmiany biegów - bez konkurencji.
4,0
Układ jezdny
Tu warto powiedzieć, iż auto prowadzi się bardzo dobrze ale nie doskonale. Jeżdżąc AUDI A5 układ kierowniczy był bardziej twardy i dawał lepsze wyczucie tego co się aktualnie dzieje z kołami. Nie są to duże różnice, wręcz małe ale jeśli ktoś przywiązuje dużą uwagę do tego to warto aby przetestiwał to auto przed zakupem.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Jak w BMW bardzo dobrze. Co istotne dla osób ze wzrostem powyżej 180 cm ciężko jest znaleźć samochód, w którym nie rysuje się podsufitki głową. BMW F30 sedan takie nie jest, 185 cm wzrostu i miejsca nad głową jest wystarczająco.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje pozycji - bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, choć możnaby spodziewać się odrobinę więcej. Nie liczmy tu na to, żę będziemy tym autem wozić 5 doroslych osób lub będzie się dokonale sprawdzało jako \"dzieciowóz\" - to nie jest ten typ auta.
4,0
Wyciszenie
Dużo lepiej niż E90 ale wciąż zbyt mało jak na klasę premium. Wolałbym jeszcze o kilka decybeli mniej. Nie jest to uciążliwe ale do super komfortowej jazdy trochę brakuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie przy jeździe głównie w mieście i dynamicznemu traktowaniu pedału przyspieszenia niespełna 7l/100 km. Moim zdaniem również bez konkurencji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj warto wspomnieć, że auto kosztuje kosmiczne (jak na Polskie warunki) pieniądze; dobrze wyposażona wersja blisko 300 TPLN ale jeśli ktoś jest maniakiem BMW to dobrze wydane pieniądze. Nie należy jednak zwracać przy tym uwagi na przeciętne jak na klasę premium plastiki w niektórych miejscach; widoczne elementy konstrukcyjne foteli czy przeciętną ilość miejsca w kabinie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 12 000 km brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Oby tak dalej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 12 000 km brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 330d 258KM 190kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna