Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Touring

Krzysztof Smoliński, 17 lat temu
Silnik 2.5 525tds 143KM 105kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
3,62
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dobre i ładne auto. Ma styl i klasę ale następne będzie Audi z tym wszystkim czego BMW nie ma czyli tiptronikiem, quattro i dobrym Dieslem (TDI). Gdyby ktoś się ze mną nie zgadzał, a na pewno wielu takowych będzie zapraszam do wyrażenia swej opinii na: xaan@wp.pl. Jedna uwaga: napisz jakim autem jeździłeś wcześniej bo ma to kolosalne znaczenie. Gdybym wcześniej nie mał Audi 2,8 V6 pewnie byłbym beemwicą zachwycony...
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik 2.5tds jest najstarszym Dieslem z całej gamy silników tego BMW i niestety słychać to (a zimą i czuć) w każdym momencie. Jak go rano zapalam schylam głowę pod fotel ze wstydu że niby coś mi spadło na dywanik. Na prawdę silnik odstaje od wizerunku auta. Poza tym ma jeden gadżet z samochodów Bonda: zasłonę dymną! Wystarczy wcisnąć gaz do dechy aby w lusterku wstecznym zobaczyć jak auto za nami znika gdzieś daleko w chmurze dymu... Przepraszam, że tak narzekam na ten silnik ale wcześniej miałem TDI... Spalanie jest na poziomie małej ciężarówki ale to po części jest winą automatu.
4,0
Skrzynia biegów
W moim aucie mam automata i muszę przyznać, że jest na prawdę dobry. Zero szarpnięć, dwa tryby sportowe i komputer dostosowujący przełożenia do stylu jazdy kierowcy. Na prawdę bardzo dobry automat, byłaby piątka gdyby miał tiptronic. Uwaga: ta opinia byłaby skrajnie odwrotna, gdyby skrzynia miała czarny korek wlewu oleju! O co chodzi? O to, że skrzynia z zielonym korkiem wlewu oleju jest dożywotnia i nie trzeba wymieniać w niej oleju. Wszystkie inne skrzynie muszą mieć olej wymieniany co wiąże się z kosztem rzędu 800-900 zł a to trochę boli...
4,0
Układ jezdny
Na pierwszy rzut oka niby nic rewelacyjnego ale po dwóch miesiącach jazdy zauważyłem,że jeżdżę tym BMW znacznie dynamiczniej niż wszystkimi poprzednimi (przednionapędowymi) autami. Brak szarpania kierownicą przy dynamicznej jeździe, jędrne zawieszenie i dobre hamulce. czego chcieć więcej? Jedna uwaga, wielu BMWiarzy chwali się że ma kontrolę trakcji co w większości przypadków nie jest prawdą. Ten mały przycisk poniżej klimy po lewej stronie to układ zabezpieczającym przed buksowaniem tylnych kół (ASR) a nie układ stabilizujący samochód (ESP). Sorry...
Komfort
4,0
Widoczność
Mam wersję kombi co ułatwia wyczucie końca auta. Odnośnie przodu, pomimo grubych słupków A, nie można zarzucić temu autu brak widoczności w przód i na boki.
4,0
Ergonomia
Dobrze opisane i logicznie rozmieszczone przyciski. Bardzo wygodne fotele i sterowanie radia w kierownicy. Jedynym zgrzytem jest manualne ustawianie fotela. Pochylanie oparcia jest rodem z Fiata 125p aż się łezka kręci w oku (nie wiadomo czy z nostalgii czy ze wściekłości) a mnogość ustawień (4 osie fotela + 2 osie kierownicy) powoduje na ironię minimum 15 minut zabawy przy ustawianiu pozycji za kierownicą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń gdy temperatura dla prawej i lewej strony są ustawione na tą samą wartość. W momencie ustawienia różnych temperatur np. lewa 20, prawa 23 stopnie zaczynają się dziać dziwne rzeczy, których nie można próbować rozumieć. Trzeba zaakceptować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wewnątrz jest ciasno.Dla mnie bomba. Wcześniej miałem Audi C4 i czułem się w nim jakiś taki mały, zagubiony. BMW jest skrojone na miarę, jak dobrze dopasowany garmitur. Jak mi przybędzie parę kilogramów, pewnie zmienię zdanię i będę oczekiwał wielkości wnętrza adekwatnego do wielkości auta ale jak na razie jest super. Tylna kanapa łatwo się składa a schowki boczne (w bagażniku) są na prawdę pojemne. Dobrym pomysłem jest możliwość otwierania samej tylnej szyby gdyż cała klapa bagażnika chodzi nieco ciężko.
3,0
Wyciszenie
Zawieszenie chodzi cicho, szumy powietrza przy wyższych prędkościach umiarkowane. Konstruktorzy na prawdę dobrze wyciszyli całe auto żeby było słychać tylko radio i... wyjącego Diesla, albo raczej wyjącego Diesla a potem radio! Zazdroszczę posiadaczom benzyniaków, tam musi być na prawdę cicho.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupiłem sobie diesla żeby trochę oszczędzić na spalaniu. Jeżdżąc Audi z silnikiem 2,5 liczyłem na spalanie rzędu 7 litrów w mieście. Pamietając, że kupuję auto z automatem z góry dodałem do tej wartości jednego litra. I miałem rację. Przy rozsządnej jeździe można osiągnąć wartość 8 litrów na 100km; szkoda tylko że w trasie!!!!!!!!!! Na mieście wartość ta oscyluje około 10-11 litrów. Gdzie tu oszczędzanie? Na prawdę nie widzę sensu kupowania Diesla a już na pewno nie 2,5 tds z automatem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogie ale warte ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma już 9 lat i jedyną rzeczą, która w nim nie działa to ogrzewanie bocznych tylnych szyb. Szlag trafił też opuszczanie szyby w lewych tylnych drzwiach (spadła linka i żeby ją spowrotem założyć należy wziąć dwa dni urlopu i zaopatrzyć się w narzędzia typu nożyce do blachy).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero usterek ale zawieszenie nie wytrzymuje naszych dróg i już coś zaczyna stukać na wybojach.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 525tds 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
3,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E34 Touring