Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 7 E38

landik@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 750 i 326KM 240kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 380 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 7 E38 750 i 326KM 240kW 1994-2001 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kontrola Trakcji (PDC) - zimą przy śliskiej nawierzchni zdaje egzamin Silnik - kiedy się nią pierwszy raz nią przejechałem to trzęsłem sie jeszcze kilka godzin a banan z buzi nie schodził mi do samego wieczora, wtedy juz wiedziałem że nic innego nie chce tylko te 7er :-)
5,0
Całokształt
Po prostu idzie sie zakochać :D Jeśli decydujesz sie na zakup tego auta nie wydawaj na niego ostatniej złotówki. Odpowiednio dbany i serwisowany zapewni Ci prawdziwą radość z użytkowania i jazdy. Gwarantuje że jeśli kupicie ten samochód nie spojrzycie na żaden inny :-) Naprawde super autko, pomimo tylu lat wygląda wciąż atrakcyjnie. Czasem nie do pomyślenia że już w `95 roku były w autach takie rozwiązania jak elektrycznie domykany kufer, podgrzewana tylnia kanapa czy fotele \"łamane\" na wszystkie strony. Jeśli kiedyś zdecyduje sie na kupno, będzie to nowsza siódemka e 65 :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
No tutaj o braku mocy mówić nie można. Jest jeszcze sporo zapasu :D Manewr wyprzedzania przy tej mocy to czysta przyjemność :D
4,0
Skrzynia biegów
Automat 4-biegowy. Nowsze modele jak e65 czy F01 mają nawet do 7. Ogólnie nie mam tej skrzyni nic do zarzucenia, bardzo ładnie trzyma niskie obroty przy spokojnej jeździe a kiedy trzeba depnąć redukuje do odpowiedniego biedu i zbiera sie naprawde świetnie. O trybie SPORT to już nawet nie wspomne - REWELACJA.
5,0
Układ jezdny
Po prostu sie płynie. Trasa 1000 km nie sprawia dużego wysiłku a już w tym aucie daje dużo przyjemności. Kontrola trakcji (PDC) to naprawde super sprawa, po prostu samo Cię wyciąga z poślizgu. Zawieszenie na duży plus, porównując do Passata B5 mojego ojca to cenowo podobnie za to w BMW jest o wiele trwalsze. Bardzo świetna oś skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
To limuzyna. jedyny minus to widoczność z tyłu podczas cofania ale i dla mnie to nie stanowi problemu. Czujniki parkowania i samo-opuszczające się lusterko boczne przy włączeniu wstecznego biegu rozwiązuje ten problem
4,0
Ergonomia
W nocy świeci się jak w kokpicie samolotu. Na pierwszy rzut oka jest tego naprawde dużo i wydawałoby sie że można sie pogubić ale to złudzenie. Wszystko jest łatwe do opanowania. Jakość wykończenia wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie. Tutaj o kompromisach nie było mowy, no wkońcu to limuzyna :-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem przy upałach podczas nabijania klimy, elektryk zszedł z temp wnętrza do 4°C - lepiej niż w lodówce :) Fotochromowe szyby też nie pozwalają sie wnętrzu zbyt mocno nagrzać. Zimą też nie jest gorzej - wnętrze szybko sie nagrzewa a dodatkowo podgrzewane fotele i tylnia kanapa też nie da Ci zmarznąć
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
no tutaj miejsca nie zabraknie nikomu. Tylna kanapa działa na niektórych jak kołyska dla dziecka :-)
4,0
Wyciszenie
...lekki pomrók V12 to muzyka dla uszu. Byłoby grzechem wogóle go nie słyszeć. Ogólnie wyciszenie bardzo dobrze,nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż... Jak to sie mówi coś za coś :-) Luksus kosztuje, ale radość z jazdy = bezcenne :D O silnikach tej pojemności mówi się że spalą tyle ile sie wleje :-) Moje średnie spalanie to wynik na poziomie 13,5 litra na 100km. Nie mam ciężkiej nogi, choć czasem lubie troche depnąć. Automatu też trzeba sie nauczyć. Ceny części też nie są tanie... ale w porównianiu np z audi A8 nie wypada najgorzej. Oleju do silnika wchodzi 8 litrów, wymiana oleju w skrzyni to koszt 900zł, tarcza 450 zł. Nie kupuje zamienników, wole zapłacić wiecej i pojeździć dłużej niż pozornie na początku wydać mniej i za chwile znów wracać do warsztatu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wypada całkiem nieźle. Zaraz po zakupie musisz sie liczyć z pewnymi kosztami, czasem nie małymi, dlatego wydawanie na te auto ostatniej złotówki jest wg mnie dużym nie porozumieniem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 czujniki abs + wymiana = 700 zł diody w zegarach lubią sie przepalać jak w każdym aucie małe pierdoły denerwują najbardziej :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyły mi sie takie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 750 i 326KM 240kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 7 E38 750 i 326KM 240kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
16,4
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 7 E38