Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X3 F25 SUV

XXL, 12 lat temu
Silnik 2.0 20d 184KM 135kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 77 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW X3 F25 SUV 2.0 20d 184KM 135kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt - odnoszę wrażenie, że jest to komputer zapakowany w karoserię i zaopatrzony w silnik. Jest to przez to auto, które w pewnym zakresie potrafi samo o siebie zadbać :-) Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że taką refleksję może mieć każdy, kto pierwszy raz kupi auto lepszej klasy - niezależnie od marki.
5,0
Całokształt
Najlepszy wybór w odniesieniu do moich obecnych potrzeb - obecny wpis jest moją piątą modyfikacją niniejszej oceny i pomimo tego, że od zakupu auta minęło ponad półtora roku czasu, to opinii wygłoszonej na wstępie nie zmieniłem. Żadne z moich poprzednich aut nie wzbudzało u mnie tylu pozytywnych emocji, co to. Pierwszy raz kupiłem podwyższone 4x4 i to jest zdecydowanie coś dla mnie - chyba trudno by mi było teraz wrócić do limuzyny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pomimo stosunkowo małego litrarzu i mocy nominalnej daje odczuwalnie dobrego kopa, turbodziury prawie się nie czuje. Elastyczność - w moim odczuciu - na bardzo dobrym poziomie.
5,0
Skrzynia biegów
Wyłamałem się i w przeciwieństwie do znacznej większości kupujących zamówiłem wersję z manualną skrzynią biegów (nie lubię automatu). Nie żałuję tego. Sześciobiegowa przekładnia chodzi gładko. Warto podkreślić, że przełożenia pozwalają na jazdę ze stosunkowo małymi prędkościami ,np. ok. 80 km/h na VI biegu po płaskiej drodze. Komputer sam sugeruje, na którym biegu jechać w danym momencie (jak we wszystkich autach marki BMW z ręczną skrzynią, którymi miałem okazję się przejechać), co przy odpowiednich warunkach wyraźnie przekłada się na ekonomikę. Trzeba pamiętać przy zmianie biegów o głębokim wciskaniu sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi w zakrętach rewelacyjnie, jak przyklejone, bez bujania na boki (muszę zaznaczyć, że to moje pierwsze 4x4). Jazda po dziurawej zniszczonej nawierzchni (kto zna drogi np. w Górach Sowich?) - bez jakiegokolwiek porównania z moim poprzednim autem. Off-road - na razie wypróbowałem tylko na piaszczystym, "wydmowatym" polu kempingowym, jechał bez najmniejszego problemu tam, gdzie moje poprzednie auto dawno by zaryło się po osie. Ubiegła zima w moim miejscu zamieszkania nie dała się specjalnie we znaki, ale i tak miałem okazję doświadczyć, jak dobrze jest pomyślany system napędu 4x4 w mojej X3. Już sam stały napęd na cztery koła robi swoje, a co dopiero wszystkie te bajery rozkładające odpowiednio napęd na poszczególne koła. Przejeżdżanie przez zebrane w środku osi jezdni zwały śniegu i błota czy tez łapanie pobocza nie podnosi już tak adrenaliny jak poprzednio, gdy jeździłem limuzyną z napędem tylko na przód, choć, rzecz jasna, samochód to tylko samochód i nie można całkiem uśpić własnego zmysłu ostrożności.
Komfort
4,0
Widoczność
Zupełnie inna perspektywa przed oczami niż w limuzynach, którymi do tej pory jeździłem. Okazjonalne przesiadki w niepodwyższone samochody nieodmiennie wywołują wrażenie, jakbym szorował tyłkiem po asfalcie. Przednie słupki dość szerokie, trzeba szczególnie uważać (jak zresztą w przypadku większości aut) na przejściach dla pieszych. Tylna szyba wprawdzie daje stosunkowo niewielki ogląd, ale sytuację ratują czujniki parkowania - zarówno z tyłu jak i z przodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, poza tym nie potrzeba wiele się naszukać w instrukcji obsługi (która zresztą jest dostępna także na zawołanie na wyświetlaczu - zarówno w wersji skróconej jak i pełnej), ponieważ większośc rzeczy "łapie się" intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze nagrzewa się szybko i wydajnie. Klima dwustrefowa z funkcją szybkiego schłodzenia wnętrza - niesamowita ulga, gdy się wsiądzie po dłuższym postoju na słońcu. Sprawny nawiew na przednią szybę - bardzo szybko usuwa parę (szczególnie po włączeniu klimy).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po kilku większych wyjazdach (w tym trzech zagranicznych) mogę stwierdzić, że moja pięcioosobowa rodzina (w tym cztery kobiety) czuje się w środku wystarczająco wygodnie. Jedynym - stosunkowo niewielkim - mankamentem jest tu jedynie to, że osoba siedząca na środku tylnej kanapy musi okrakiem obejmować osłonę wału. Bagażnik 550 l plus schowki (gorąco polecam wykupienie tej opcji) i możliwości wykorzystania przestrzeni ponad roletą (polecam dokupić siatkę odgradzającą) pozwalają spokojnie zapakować cała moją familię na dalszą wyprawę (np. ponad 8000 km w ciągu ponad 2 tygodni) - wliczając w to m.in. dwa namioty, pięć śpiworów i karimat oraz dwie lodówki plus torby z prowiantem. W praktyce ani razu nie miałem dotąd dylematu, że czegoś nie mogę zapakować i z czegoś w związku z tym trzeba zrezygnować. W tym miejscu warto polecić firmową lodówkę BMW - schładza nie na zasadzie wewnętrznego obiegu powietrza, lecz ma po prostu żeberka aluminiowe, które oddają chłód do wnętrza; w tej sytuacji nie potrzeba aż tak bardzo uważać przy pakowaniu lodówki, aby zapewnić cyrkulację powietrza. Lodówka ta nie ma niestety załączonego zasilacza 230 V - trzeba go osobno dokupić.
4,0
Wyciszenie
Jest zdecydowanie ciszej niż w poprzednim aucie (też diesel), poziom hałasu produkowanego przez silnik oraz układ jezdny nie jest dla mnie czynnikiem utrudniającym dłuższą jazdę tym autem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kilka uwag nt. spalania: 1. Na początku spodziewałem się znacznie większego spalania średniego (rzędu 8-10 l/100 km), a tu przyjemnie zaskoczenie. Silnik docierałem z dużą uważnością, spalanie sukcesywnie spadało (od ok. 7,2 l/100 km na początku do nawet średnio 6,5 l/100 km obecnie - w cyklu mieszanym. Notabene ja z natury swej nie mam ciężkiej stopy, za to dość dobrze wyćwiczone nawyki oszczędnej jazdy. Inna sprawa, że auto wyposażone jest w kilka fajnych rozwiązań służących oszczędzaniu paliwa, choć z systemem start/stop musiałem dość długo się oswajać, zanim przestał mnie irytować w niektórych sytuacjach. 2. Istotnym czynnikiem (poza prędkością, dynamiką i rodzajem nawierzchni) jest tu opór powietrza - X3 jest stosunkowo duży i przy porządniejszym wietrze od czoła spalanie wzrasta nawet o 2-3 l/100 km. 3. Spalanie wzrasta istotnie także w terenie górzystym, a na autostradzie w pewnym momencie pojawia się mniej więcej 10-minutowy cykl wahania spalania - najpierw np. 5-6 l/100 km, potem przeskok do 8-10 l/100 km. W efekcie przy jeździe po autostradzie przy pełnym obciążeniu (zwłaszcza po terenie pofałdowanym, jak np. w Chorwacji) trzeba się liczyć ze średnim spalaniem ok. 7-7,5 l/100 km. Serwis: Przeglądy do 5 lat lub 100 000 km - gratis (można tu wykupić dodatkowe opcje, np. na hamulce). Komputer sam sygnalizuje, po ilu kilometrach wystąpi najbliższa "potrzeba serwisowa". Serwis (ASO) postrzegam na razie jako kompetentny, ale też bardzo uważny i tym samym antycypujący moje ewentualne potrzeby (chwilami nieco na wyrost). Jednakowoż jest to serwis odpowiednio kosztowny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto stosunkowo drogie, ale jest to sprawa względna - większość aut koncernu BMW (porównywalnych wielkościowo) bije ceną na głowę moją X3. Generalnie samochód ten jest wart wydanych na niego pieniędzy (przynajmniej jak na razie i niech tak lepiej zostanie).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie dwukrotnie wymieniono na gwarancji (po ok. 30000 i 60000 km) tłumik drgań (nie pamiętam dokładnie nazwy) - podobno jest to nierzadka usterka w samochodach tej marki. Mam nadzieję, że po gwarancji znowu mi to coś nie wysiądzie. Po ok. 60000 km stwierdzono luz na końcówce drążka kierowniczego - wymieniono na gwarancji. Zakupione wraz z autem koła z oponami zimowymi, choć miały być fabrycznie wyważone, to jednakże wyważenia wymagały, a jedno z kół miało nieszczelność między oponą a felgą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejszych usterek jak na razie nie było i oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW X3 F25 SUV 2.0 20d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW X3 F25 SUV