Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Cruze Kombi

Łukasz11, 11 lat temu
Silnik 1.4T DOHC 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Cruze Kombi 1.4T DOHC 140KM 103kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Reasumując, to był strzał w dziesiątkę. Krótko: piękna linia nadwozia; fajny silnik; obszerne wnętrze; ekonomiczność na rozsądnym poziomie; dobry stosunek jakości do ceny. To zdecydował o ocenie bardzo dobrej za całokształt. Dziękuję Chevroletowi! Mam nadzieję, że nie zawiodę się na tym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niedawno miałem okazję przetestować nowego Cruze'a w wersji kombi. Powiem tak: w porównaniu z wersją 1.8 jest rewelacyjnie. Tamten silnik mimo takiej samej mocy wydawał się ospały i nie przyspieszał tak jak "uturbiona" jednostka 1.4. Mimo małej pojemności silniczek rewelacyjnie radzi sobie z autem i to już od dolnego zakresu obrotów. Myślę, ze obecnie jest to chyba najlepszy wybór jeżeli chodzi o jednostkę napędową. Diesle ekolodzy zepsuli dziadowskim wynalazkiem zwanym filtrem cząstek stałych. To było głównym kryterium porzucenia ukochanego diesla na rzecz benzyny. Wybór ograniczał się do trzech silników: 1.6 (124KM), 1.8 (141KM) i 1.4T (140KM). Najmniejszej jednostki napędowej nawet nie testowałem z uwagi na niewystarczające jak dla mnie osiągi. To auto dedykowane raczej dla spokojnych i zrównoważonych kierowców, którzy oczekują spokojnego, bardzo spokojnego przemieszczania się z punktu A do punktu B i nic więcej. Ja lubię auta w miarę dynamiczne, więc 1.8 czy 1.4T to było pytanie numer jeden. Biorąc pod uwagę podobne spalanie decyzja mogła być tylko jedna - 1.4T. Auto z tym silnikiem zapewnia w miarę przyjemną jazdę bez zbędnych stresów przy wyprzedzaniu, silniczek jest dosyć cichy a przy uaktywnionym trybie ECO (start-stop) podczas postoju na np. światłach wyłącza się zupełnie. No i eksploatacja nie rujnuje portfela. Myślę, że przy tych parametrach zużycie paliwa jest do przyjęcia.
5,0
Skrzynia biegów
Wybrany przeze mnie model Cruze'a posiada (w przeciwieństwie do reszty benzynowych braci) 6-cio biegową skrzynię biegów. Cóż można o niej powiedzieć? Na razie nic złego. Biegi wchodzą lekko, pewnie i precyzyjnie. Krótki lewarek i niezbyt długie przełożenia pozytywnie nastrajają do jazdy. Wygodne jest włączanie biegu wstecznego za pomocą pierścienia - nie można tego biegu pomylić z żadnym innym.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tłumi nierówności. Podczas jazdy po wybojach czy nierównościach do uszu kierowcy nie dochodzą żadne nieprzyjemne (przy najmniej na razie) dźwięki. Przy pokonywaniu ostrzejszych zakrętów auto prowadzi się pewnie i posłusznie reaguje na ruchy kierownicą. Układ hamulcowy też jest bardzo dobry. Przy ostrym hamowaniu (a takie robiłem podczas jazdy testowej) trzeba uważać żeby nie wgryźć się zębami w kierownicę (dobrze, że musimy jeździć w pasach bezpieczeństwa). Moim zdaniem hamulce są bardzo dobre i nie ma co na nie narzekać.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z pozycji kierowcy jest też bardzo dobra. Może nieco słupki przednie są za grube ale bezpieczeństwo - najważniejsze! Można się do tego spokojnie przyzwyczaić i pamiętać żeby czasem trochę powyglądać. Do tyłu i na boki też jest OK. Troszeczkę przy parkowaniu tyłem widok zasłaniają dosyć szerokie słupki tylne ale na szczęście już od wersji LT - a na taką się zdecydowałem, są montowane czujniki cofania, które bardzo pomagają. Jeżeli ktoś ma życzenie może sobie zamówić kamerę cofania to pełni szczęścia (LT+ i LTZ).
5,0
Ergonomia
Ergonomia mojego auta nie rodzi większych problemów. Na początku można się chwilkę gubić wśród przycisków ale wszystko jest dobrze oznaczone i jest tam gdzie powinno być. Chwilka przyzwyczajenia jak z każdym nowym autem i jest OK. Niektórzy narzekają na pokrętło regulacji temperatury ale mnie to nie dotyczy. Jak dla mnie im prościej tym lepiej a w Cruzie jest bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W bardzo prosty sposób możemy panować nad klimatem w tym aucie. Pokrętło temperatury oraz dmuchawa i klimatyzacja bardzo dobrze działają i nie ma problemu żeby w komfortowy sposób czy to w upał czy mróz podróżować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No i tu nie ma o czym za bardzo pisać. Mój kompakcik jest bardzo obszernym autem. Czy to podróżuję z przodu, czy z tyłu miejsca nie brakuje. Fotele są bardzo wygodne. Pozycja za kierownicą doskonała (po odpowiedniej regulacji kierownicy i fotela). Przestrzeń bagażowa zadowoli chyba każdą rodzinę - przynajmniej moja jest zadowolona. Standardowe 500l (w rzeczywistości troszkę mniej) do linii okien to chyba akurat. Standardowa siatka oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażowej umożliwia zapakowanie się po sufit. Jeżeli komuś to mało, zawsze może rozłożyć siedzenia i zapakować np. lodówkę jeżeli nie może się z nią rozstać.
5,0
Wyciszenie
Jak już wcześniej pisałem auto jest bardzo ciche. Po uruchomieniu silnika usłyszymy tylko miły dla ucha szmer. Nawet przy większych prędkościach (180km/h) jest bardzo dobrze. Sam się zdziwiłem, że przy tak wysokiej już w końcu prędkości w aucie można spokojnie rozmawiać nie podnosząc głosu a szum powietrza jest ledwie słyszalny. jak dla mnie super!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i dotarliśmy do najmniej przez chyba wszystkich lubianej części związanej z użytkowaniem naszych ulubieńców - spalanie. No cóż coś za coś. Jeżeli ktoś umie posługiwać się pedałem gazu w sposób subtelny i należy do miłośników eko-drive'ingu to to auto mu się spodoba. Jeżeli nie traktujemy pedału gazu zbyt brutalnie auto odwdzięczy się (sam nie wierzyłem) ok. 8l/100 km w mieście. myślę, że to całkiem niezły wynik jeżeli weźmiemy pod uwagę, że 1.4l silnik posiada turbinkę, która w tak znaczący sposób uprzyjemnia nam jazdę tym autem. Maksymalnie auto spaliło mi w mieście 9,3l/100km. W trasie można zejść do ok. 6l/100km. Myślę, że jakoś można znieść takie zużycie paliwa tym bardziej, że jazda jest naprawdę bardzo przyjemna i autko bardzo ochoczo przyśpiesza gdy tylko mu każemy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę do realnej jakości tego samochodu trzeba uczciwie przyznać 5. Biorąc pod uwagę innych producentów chyba nigdzie nie dostaniemy tak wiele za tak rozsądne pieniądze. Myślę, że kwota 64000zł za wersję 1.4T /LT/ z lakierem metalik i aluminiowymi felgami to dobrze wydane pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Biorąc pod uwagę wiek auta jak i niewielki przebieg na razie doskonale ponieważ wszystko chodzi jak w zegarku. Chevrolet daje 3 lata gwarancji więc chyba nie będzie większych problemów. Po kilku rozmowach z bardziej doświadczonymi użytkownikami Cruze'ów jestem optymistycznie nastawiony ponieważ nie zgłaszali oni większych usterek czy awarii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4T DOHC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Cruze Kombi 1.4T DOHC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,2
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Cruze Kombi