Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C15

gazetazaborcza@gazeta.pl, 18 lat temu
Silnik 1.8 D 69KM 51kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 200 tys. km
Citroen C15 1.8 D 69KM 51kW 1986-2006 - Oceń swoje auto
4,00
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Doskonałe auto do pracy, dla oszczędnych, do wyjazdów wszędzie i z każdym. Wykonaliśmy z żoną dwie pełne przeprowadzki tym autem, rodzina wisi mi kupę kasy za "drobne przysługi", gdy C15 woziła im wszystko i wszędzie. POLECAM SZCZEGÓLNIE WERSJĘ Z PRZEDŁUŻONĄ BUDĄ. Daje to dodatkowe drzwi na tylke siedzenia, rozkładaną kratę i duuuużo więcej miejsca niż w klasycznym C15:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeździłem Seat´em Ibiza 1,9 D i niech się ten Seacina schowa z tamtym silniczkiem;)
4,0
Skrzynia biegów
Pamiętam pierwsze wrażenie, gdy zmieniałem w nim biegi... TOŻ TO CHYBA JEST CIĘŻARÓWKA!! Trzeba się mocno ręką napracować, ale ogólnie OK.
4,0
Układ jezdny
Tylne zawieszenie zawsze nam sprawiało trochę kłopotu, ale auto udźwignie wszystko i prowadzi się prawie tak samo dobrze puste, jak i zapakowane do pełna.
Komfort
4,0
Widoczność
Nasz model ma przedłużoną nieoszkloną budę i jednak istnieje tu spora tzw. martwa strefa...
4,0
Ergonomia
Brak w nim regulacji tylnej kanapy. Można ją złożyć, albo nie i to wszystko;) Wskaźniki itp tylko te najpotrzebniejsze, ale ta PAKOWNOŚĆ.... mniam
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przestrzeni średniego M2 nie da się tak łatwo przewietrzyć (można otworzyć szyby), ani ogrzać (można rozpalić ognisko). Idzie wytrzymać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
BUHAHAHAHA!! :))))))))) Jakoś się mieszczę za kierownicą, fotela pasażera nie da się przesunąć ani w przód ani w tył, na tylnej kanapie można wcisnąć 4 osoby, do budy jeszcze jakieś 6 osób plus ich bagaż, pies, plus kosmetyczkę mojej żony, dodatkowe koło zapasowe, plus....
3,0
Wyciszenie
Silnik sam w sobie jest cichy gdy się o niego dba, wyciszony jest bardzo, więc w kabinie się go praktycznie nie słyszy, zresztą skrzypienie budy skutecznie izoluje cię od wszelkich innych dźwięków. Ale jest na to sposób: trzeba wozić conajmniej 500kg balastu i hałas znika;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do zużycia paliwa , to dużo nie powiem. Raz sprawdzałem i wyszło mi w trudnych warunkach mazurskich coś niewiele ponad 6l/100km. Później mi się urwała linka od prędkościomierza i jakoś jej do dziś nie założyłem;) Przeglądy i naprawy wykonują mi znajomi mojego znajomego, a on sam jest dealer´em części do Citroen´a, więc wszelkie naprawy kosztują mnie niedużo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeszcze raz: gdyby nie blacha, było by doskonale. Nasz następny samochód to też będzie Citroen (ZX 1.9TD z wtryskiem kombi). Polecam wszystkim do pracy, szaleńcom na codzień;) Aha, moją żona go uwielbia, przejeździła nim tysiące kilometrów i nigdy na nic nie narzekała
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Było by doskonale, ale jednak zużycie korbki do szyb, czy notoryczne odkręcanie się śróbek w budzie, czy wszechogarniają rdza nie pozwalają mi zapomnieć drobnych zatargów z "Cytryną"...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną poważniejszą usterkę usterkę w tym aucie spowodowałem ja sam zaliczając klasyczny dzwon, gdy jedno drzewo nie chciało mi zejść z drogi w nagły atak zimy w drodze po te ochydne papierochy :(

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 D 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C15