Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Citroen C4 I Grand Picasso - Oceń swoje auto

Podsumowanie 40 ocen tego auta

Oceny Citroen C4 I Grand Picasso

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,42
7% lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,58

Mechanika

Silnik

4,45

Skrzynia biegów

3,88

Układ jezdny

4,13

Komfort

Widoczność

4,95

Ergonomia

4,68

Wentylacja i ogrzewanie

4,43

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,75

Wyciszenie

4,50

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,30

Stosunek jakość/cena

4,58

Niezawodność

Drobne usterki

4,10

Poważne usterki

4,15

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
93%
8%
NIE
na podstawie 40 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Karoseria

Silnik

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ hamulcowy

Układ elektryczny

Silnik

Filtr

Lista 40 ocen

sortuj komentarze od
4,54
dodano 15.08.2011 21:52:01 przez

To mój pierwszy francuski samochód i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Wcześniejsze samochody to 2 Toyoty najpierw Corolla, potem Avensis i z obu tych aut po przejechaniu ponad 150 000 km byłem zadowolony, serwis Toyoty także bardzo dobry. Zatem naturalnym krokiem miał być Verso - wersja sol plus ze skrzynią multidrive i silnikiem 1.8 147km benzyna, bez turbo. Decyzja o zakupie była już bliska, jednak tym razem 2 czynnniki zadecydowały, że nie kupiłem Toyoty: cena - Verso kosztowało ponad 20 000 więcej niż Picasso oraz wyposażenie - mimo wyższej ceny słabsze np. brak ksenonów. Do tego bagażnik w wersji 7 osobowej skromny jak na rodzinnego vana. Poszukiwałem vana ze skrzynią automatyczną, dużym bagażnikiem i bogatym wyposażeniem oraz oczywiście w dobrej cenie. Przed zakupem testowałem kilka minivanów - pierwszy planem był zakup VW Tourna z uwagi na skrzynie DSG, ale cenowo to była przepaść, VW był o ponad 25 000 droższy przy podobnym wyposażeniu - wersja 1.4 TSI 140 KM Higline DSG, dalej kusił mnie mocno Ford Galaxy, był największy z testowanych vanów, ale też zdecydowanie najdroższy 35 000 różnicy - wersja 2.0 Ghia PowerShift. Początkowo francuskich marek nie odwiedzałem np Renault Grand Scenic zwyczajnie mi się nie podobał, jest taki jamnikowaty. Citroen skusił mnie bardzo bagatym wyposażeniem - wersja exclusive 1.6 THP (156 KM) MCP z m.in. skrętnymi biksenonami, szklanym dachem, roletami przeciwsłonecznymi na wszystkie szyby z tyły, przestronnym wnętrzem i bardzo dobrą ceną - 26% rabatu od ceny katalogowej. Po przejechaniu ponad 12000 km wrażenia z jazdy są pozytywne, dobrym testem był wyjazd wakacyjny 5 osobowej rodziny (2+3), z tyłu spokojnie zmieściły się 3 foteliki i co ważne dzieci były w stanie samodzielnie zapiąć pasy, bagażnik zmieścił sporą ilość bagażu + duży wózek, a na haku jechały 3 rowery + 4 na dachu. Silnik spokojnie dawał sobie rade. Pochwalić nalezy także bardzo wygodne przednie fotele, po przejechaniu 700 km nie czuje się tego w plecach. Trzeba przyznać, że samochód urzeka także swoim zewnętrznym wyglądem np. pięknie zaprojektowane tylne lampy led, super to wygląda w nocy i jest dobrze widoczne. Generalnie ma bardzo ładną linię nadwozia, a jazda nim sprawia kierowcy pzyjemność;-) Zobaczymy po 100 000km, czy moja opinia o serwisie Citroena i niezawodności będa zbliżone do Toyoty.

więcej »
4,46
dodano 09.03.2014 23:06:59 przez

Jest to mój ósmy "Francuz" i muszę powiedzieć - najbardziej udany. Kupiłem go w wersji Exclusive, z bardzo przyzwoitym wyposażeniem - nawigacja (o tym niżej), bi-ksenony, regulowane zawieszenie, czujniki parkowania przód i tył, klejone boczne szyby. Ze względów rodzinnych jestem skazany na duże auta i pomimo, że wolałbym za te same pieniądze limuzynę (cóż, mini VAN ma do szpanu -10 punktów), pomimo dokuczliwych choć drobnych usterek, jestem fanem tego samochodu. Jest fenomenalnie wprost pakowny, możliwościami aranżacji wnętrza bije na głowę wszelką konkurencję. Kto jeździ samochodem z dziećmi ten na pewno doceni takie niuanse jak ISO-FIX na WSZYSTKICH siedzeniach z tyłu (znajdźcie auto, które ma ISO-FIX na środkowym fotelu), rozkładane i podświetlane stoliki w oparciach przednich foteli, bagażnik w którym można przewieźć fortepian etc. Wsiada się do niego i siedzi jak na koźle w karocy. Widoczność 360 stopni (nie mówię o kamerze z nowego modelu C4). Dynamiczny i oszczędny silnik, wytłumione wnętrze, miękkie zawieszenie - pokonanie dystansu ponad 1000km na raz nie jest żadnym wyzwaniem. Oczywiście, jak każdy Francuz - są drobiazgi, które doprowadzają do pasji. Na przykład oryginalna nawigacja MyWay: zarówno heurystyka jak i jakość samych map budzi grozę, ktoś powinien za taki skandal wylecieć z roboty. Mam mapę w wersji 2012, na której sieć polskich autostrad wygląda mniej więcej jak za komuny. A dodam, że nawigacja ta kosztowała około 3000zł, natomiast aktualizacja map- coś koło 200?. Katastrofa. Na szczęście takich wpadek samochód ma naprawdę niewiele.

więcej »
4,77
dodano 07.09.2010 15:00:51 przez

Ocena może być tylko jedna. Kupno samochodu poprzedziłem dokładnym rozeznaniem rynku i godzinami spędzonymi w internecie. "Na sucho" Grand C4 Picasso wydawał się znakomitym autem. Praktyka potwierdza te oczekiwania. Jest to samochód o ponadprzeciętnych walorach, zdolny do bardzo komfortowego przewiezienia 5-osobowej rodziny i sporej ilości bagażu. Poziom wyposażenia jest - w wersji SX Pack - bardzo wysoki. Nie brakuje w zasadzie niczego: ABS, ESP, 9 poduszek, pełna elektryka, tempomat, dobry system audio, rolety przeciwsłoneczne tylnych drzwi, atermiczna szyba, składane indywidualne podłokietnki przednich foteli. Niesamowita ilość miejsca na wszystkich fotelach i bonus - dwa dodatkowe miejsca chowane w podłodze bagażnika. Dodam, że są one całkiem komfortowe dla osoby o wzroście ok. 170 cm (mogę z czystym sumieniem pochwalić się, że wożę terściową w bagażniku:)). Mnóstwo schowków. Bardzo komfortowa pozycja za kierownicą, znakomita widoczność we wszystkich kierunkach. Silnik 1,6 HDI zapewnia wystarczające osiągi i zadowala się niewielką ilością paliwa. Wszystkie elementy dobrze wykonane i spasowane. No i na koniec to coś subiektywnego - to auto jest bardzo ładne, żeby nie powiedzieć piękne. Nowoczesne, ale nie ekstrawaganckie, szybko się nie opatrzy. Przesiadłem sie na nie ze zwykłego kombi i róznica jest kolosalna na korzyść C4. Jeżeli tylko ktoś nie boi się "Francuza" to mogę z czystym sumieniem polecić ten samochód.

więcej »
4,23
dodano 16.10.2012 14:12:23 przez

2008 2.0 16V Gaz, wersja średnia z navi. (z Holandii) Witam Samochód mam od roku. Jest to mój pierwszy van, zakupiony raczej pod firme. Obawiałem się spalania w tym samochodzie, dlatego wybrałem wersje z gazem. I tu miłe zaskoczenie. Średnio załadowany w mieście przejade ok. 390km na zbiorniku(42L), mieszana spokojnie ponad 400km, trasa raz udało mi się pyknąć 447km. Tak czy owak jest ekonomiczniejszy od moich poprzednich aut(produkcji przeważnie niemieckiej). Nie ma sensu kupować mniejszej jednostki niż 2.0, poprostu są za słabe. Dodam jeszcze że mam półautomatyczną skrzynie z łopatkami i jako tako sprawuje się nieźle (napewno jest wygodna). Problemy jedynie mam ze sprzęgłem. Jak jest zimne szarpie(tzw. kangurki) przy ruszaniu na jedynce, jak się rozgrzeje tak po 2-3 km jest już spoko. Radze sobie z tym poprzez gwałtowne, szybkie ruszenie, wtedy problem nie występuje. Co do tylnich miejsc to wcale nie są takie małe, spokojnie zmieści się średniozbudowany mężczyzna 1,80m. Jakość wykonanych elementów dobra, koszt częsci i napraw do przyjęcia. Ogólnie polecam ten samochód dla rodziny, czy też do małej firmy.

więcej »
4,08
dodano 05.06.2014 21:29:02 przez

świetny samochód dla większej rodziny i w tym celu właśnie kupiony bo było potrzebne miejsce dla 3 dzieciaków z tyłu. Sprawdził się w 100% pod tym względem. Niesamowita przestronność, pojemny bagażnik zwiększany przez możliwość przesuwania siedzeń - co ciekawe zauważyliście że im mniejsze dzieci tym potrzeba większego bagażnika? A przy tym wszystkim zadziwiająco niska cena. Szukałem wśród podobnej wielkości aut i Citroen bił inne marki na głowę. A do tego ponad przeciętne wyposażenie. Akurat w moim przypadku był to jeden z pierwszych egzemplarzy i na dodatek demo. Auto dzielnie zniosło usterki wieku dziecięcego, wyjazdy na wakacje i katowanie w mieście. Za to co za kretyn dobrał do niego opony to dla mnie zagadka do dziś nierozwiązana. Ostatnio kupiłem na lato Haancook ventus prime 2 - opona 2 x tańsza od fabrycznej, a trakcja niesamowicie nieporównywalna. I nie zrywa przy ruszaniu :)

więcej »
4,62
dodano 10.12.2010 12:16:39 przez

Jak na razie rewelacja. Bardzo komfortowy, mocny silnik, wyposażony właściwie we wszystko (brak tylko navi, bo nie chciałem). Z każdym dniem mam więcej radości z zakupu, nie "odkryłem" nic co by mi tę przyjemność zepsuło. Jeśli były jakieś "odkrycia" to tylko in plus;) Duzo zabawnych gadżetów jak np. lampko-latarka czy fabryczny zapach (za to się Citroena kocha albo nie znosi - nieruchomy środek kierownicy, eletryczny ręczny, elektroniczny prędkościomierz). Ale to już kwestia upodobań - natomiast auto jako takie jest bardzo solidne. Uwagi jakie mam do auta (patrz dalej) dotycza w większości szczegółów (nie znam auta idealnego). Generalnie jednak jestem bardzo zadowolony z Cytryny.

więcej »
4,46
dodano 23.10.2012 12:34:43 przez

Pierwszy mój "francuz", kupiony niejako "przypadkowo". Odliczenie VAT i super cena zdecydowały. Na razie przejechałem nim 80 tys. ale jeśli nadal tak będzie się sprawował to następny będzie również Citroen. Nie polecam serwisu autoryzowanego. Obsługa bezpośrednia jest jak najbardziej ok, ale kompetencje mechaników już gorzej. Robiłem go w serwisie po stłuczce i wiele rzeczy "wyszło" dopiero po jakimś czasie. Badania zadowolenia klienta jest przeprowadzana natychmiast po odbiorze auta i jest to zdecydowanie za wcześnie na rzetelna ocenę pracy serwisu. Być może nie wszystkie serwisy są takie, ale ja miałem najwyraźniej pecha. Obecnie auto serwisuję poza siecią autoryzowaną.

więcej »
4,46
dodano 13.06.2014 00:16:05 przez

Bardzo dobre auto rodzinne. Dynamiczny silnik, jednocześnie bardzo ekonomiczny w trasie. W mieście bardzo dynamiczny, ale juz spalanie nie tak radosne. Na codzień auto jeździ po mieście, ale kilka razy w roku pokonujemy trasy w stylu "1000 km w jedna stronę i kolejny tysiąc na miejscu". Auto jest bardzo komfortowe dla pasażerów z przodu, z tyłu fotele na dłuższą jazdę - 1000 km -mogą być męczące dla dorosłych pasażerów. Ale w naszym przypadku tył należy do dzieci a one się jeszcze nie skarżą :) Bagażnik obszerny, ale nie porywający. W tym roku musiałem dokupić box dachowy, żeby zabrać się z wózkiem, łóżeczkiem i kilkoma walizkami.

więcej »
4,62
dodano 18.01.2013 21:39:20 przez

To auto bardzo uniwersalne.Polecam jednak tylko z silnikiem 2.0 150KM.Doskonale sobie radzi nawet z 7-ma osobami(5 dorosłych i 2-je dzieci).Mniejsza moc ma już z tym kłopoty.Przyspiesza nawet na 6-tym biegu więc nie męczymy się w długiej podróży.Wyprzedzanie czy jazda pod górę to prawdziwa przyjemność.Wg.mnie można go porównać tylko z S-maxem ale z nową gamą diesli.Stary 140km wymięka - sprawdzałem wielokrotnie ;-).Zaskoczy Was jakość materiałów(po liftingu od 2011 roku)i spasowanie elementów.Dla niedowiarków proponuję porównać z nowym Sharanem lub 5008.

więcej »
4,77
dodano 29.04.2011 09:22:44 przez

Wspanialy samochod dla calej rodziny, mnostwo miejsca dla pasazerow i duza ilosc schowkow (w tym jeden chlodzony). Swietne hamulce, ABS, EBD, ESP - to wszystko sprawia, ze naprawde czuje sie bezpieczy w tym samochodzie. Jesli podrozujemy w max 5 osob, ilesc miejsca w bagazniku jest ogromna. Mozna spokojnie spakowac sie na 4 tygodniowe wczasy :) Jesli chcemy przewiezc cos wiekszego, mozemy zlozyc drugi rzad siedzen - uzyskamy prawie 2000 litrow przestrzeni ladunkowej. Wtedy przewiezienie nawet 2 metrowej lodowki nie stanowi problemu :)))

więcej »

Pewne oferty od dealerów

Citroen C4 Bussiness

Citroen C4 Bussiness

Rocznik: 2011. Przebieg: 112 147 km. Silnik: 1.6 olej napędowy.

Cena: 40 900

Infiniti FX S Pre

Infiniti FX S Pre

Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 olej napędowy.

Cena: 280 850 zł  ►  219 000

Zyskujesz 61 850Zobacz szczegóły »

Nissan Pathfinder 2,5D SE

Nissan Pathfinder 2,5D SE

Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 olej napędowy.

Cena: 191 300 zł  ►  134 900

Zyskujesz 56 400Zobacz szczegóły »

Nissan Murano PREMIUM

Nissan Murano PREMIUM

Rocznik: 2013. Silnik: 2.4 olej napędowy.

Cena: 224 100 zł  ►  168 000

Zyskujesz 56 100Zobacz szczegóły »

Auto w Firmie

Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 191 088
Citroen C4 I Grand Picasso 40

Polecamy!

Opony letnie - promocja!