Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

ernest_pierwszy, 12 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie i wyposażenie na miarę auta luksusowego za przystępną cenę.
5,0
Całokształt
Najlepsze auto jakie kiedykolwiek kupiłem. W porównaniu z moim poprzednim, megawypasionym, nowym z salonu mondeo za 120 tys. zł to super okazja. Jestem zachwycony, że mam to auto i że pozbyłem się mondeo 2009 r.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest mocny na papierze, ale nie bardzo to czuć w normalnej jeździe. Wiele psuje skrzynia biegów, ale to opiszę poniżej:) Wybralem silnik benzynowy 1.6 całkowicie świadomie. Jego kultura pracy jest bardzo wysoka. Na postoju nic nie słychać, nie ma żadnych wibracji. Perfekcyjnie! Z ciężarem auta radzi sobie doskonale, zapakowane auto pod sufit z 4 osobami na pokładzie jest w miarę dynamiczne. Wysoki moment obrotowy niweczy słabo zestrojona skrzynia biegów. Brak 6 biegu = wysokie spalanie w przelotach autostradowych+bardzo głośny silnik = niefajnie:(
3,0
Skrzynia biegów
Brak 6 biegu to największa wada tej skrzyni. Do diesla jakoś potrafią dać 6 biegów a tu nie ma. Efekt? Bardzo głośne auto na 5 biegu w trasie. Wysokie spalanie powyżej 120 km/h. Tempomat nic tu nie pomaga. Na komputerze można zaobserwować jak gwałtownie rośnie spalanie podczas zwiększania stałej prędkości o 20 km/h. Ale o tym napiszę poniżej w ekonomice auta. Krótkie przełożenia i dłuuuuuuugaśna 5-tka = wachlowanie w kółko biegami. To auto lubi jechać na 1 -2 biegu! Kiedyś jedynki używałem tylko do ruszania a tu czasami trzeba ją wrzucić , bo dwójka nie daje rady! Dziwna skrzynia. Bardzo łatwo "spalić" sprzęgło. Każde C4 ma asystenta ruszania pod górę, brak znajomości jak to działa i 3 razy wietrzyłem auto ze smrodu sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Bardzo komfortowe zawieszenie, miękko jak u francuza, ale bezpiecznie. Nic nie buja. To auto ma wyższe zawieszenie niż inne kompakty. Idealne na nasze dziury, krawężniki. Nigdy nie uderzyłem o próg zwalniający a w mondeo często waliłem podwoziem, przy wyjeżdżaniu z garażu. Mam bramkę z progiem i w mondeo musiałem zwalniać do 1 km/h aby nie uderzyć spodem a tu nic! SUPER! Kierownica ma progresywne wspomaganie i to pierwsze moje auto, w którym to czuć! Nie trzeba walczyć z kierownicą na postoju a przy szybkiej jeździe staje się sztywniejsza. Superbezpiecznie. Auto nie myszkuje po koleinach, nie wyrywa kierownicy. Mam 16 calowe felgi, specjalnie taki rozmiar wybrałem, aby opony były ciut wyższe i radziły sobie lepiej z dziurami. Czuć na kierownicy co się dzieje z kolami! Ale uwaga, auto bardzo podatne na silne boczne podmuchy. Jechałem autostradą z Gdańska do Torunia i przy 140 km/h silny wiatr boczny (są znaki na drodze) bardzo nieprzyjemnie uderza w auto. Można się przestraszyć, brrr niefajnie, ale to są wyjątkowe sytuacje. Pewnie dlatego, że auto ma wysokie zawieszenie jak na kompakta. W normalnych warunkach idzie jak czołg. Można puścić kierownicę i jechać kilometr bez korekty:)
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie bardzo dobrze! nareszcie auto z ogromnymi lusterkami, które automatycznie składają się po zamknięciu auta (pakiet miejski). Wszystko w nich widać. Duże okna, nic nie zasłania widoku, może boczne słupki trochę przeszkadzają. Dodatkowe okienka z przodu za lusterkami też pomagają. W tylnej szybie widać kierowców i to jest PLUS! Mam tez oryginalne czujniki parkowania, które działają bardzo dobrze (sciszają radio jak jest przeszkoda). Lusterko wewnętrzne jest fotochromatyczne, samo się ściemnia, więc nikt Was nie oślepia :)
5,0
Ergonomia
Dalej będę słodzić, bo wszystko jest pod ręką. Mam sterowanie radiem i tempomatem w kierownicy. Wszystkie przełączniki i przyciski są na miejscu. Niczego nie trzeba szukać, przełączać. Idealnie:) Kierownica ustawiana w 2 płaszczyznach wysuwa się dalej niż w mondeo 2009, a ja jestem wysoki 191 cm wzrostu i mogę idealnie dobrać sobie pozycję za kierownicą. W innych autach zawsze brakuje mi 1 cm do kierownicy a tu nie! Nie dość tego fotel pasażera ma regulacje wysokości w standardzie. Oba fotele mają regulację odcinka lędźwiowego, inne droższe auta mają takie bajery tylko za dopłatą. Zagłówki mają regulację konta nachylenia i można sobie podeprzeć głowę podczas dalekich podróży:) Super! Lusterka zewnętrzne wyposażone są w diody led do oświetlania przestrzeni pod stopami przy wysiadaniu, jak w autach luksusowych:) Automatyczne światła (wjedziesz w tunel i same się włączają, robi się ciemno - same się włączają - jasno - wyłączają, oprócz świateł do jazdy dziennej:) Automatyczne wycieraczki, które dobrze działają... Miód malina:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację automatyczną. Można sobie ustawić 3 stopnie automatycznej kontroli temperatury i nawiewu! Auto 1-2-3. Jak jest upał to np auto 3 daje mocny nadmuch a w zimniejsze dnia auto 1 daje lekki nadmuch i przy tej samej, ustawionej temperaturze klimatyzacji np. 21 stopni C inaczej to czuć:) Super! Dlaczego nikt na to nie wpadł wcześniej w tańszych autach? Mam za darmo, bez dopłaty klimatyzowany schowek! W mondeo krzyczeli 400 zł za tą plastikową zasuwkę:( Jestem po mrozach -25 stopni i powiem szczerze, że auto nagrzewa się szybciutko, coś tam musi być zamontowane ekstra w układzie chłodzenia. Klima błyskawicznie odparowuje parę na szybach. Super i tyle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest ogromne (jak na kompakta) auto! W porównaniu z mondeo 2009, jest ciut ciaśniej z tyłu, ale z przodu jest więcej miejsca! Wygodnie, doskonale, szeroko! Nic nie uwiera w kolana, stopy można wepchnąć głęboko. Można je wyprostować podczas jazdy. Ustawić sobie fotele, oparcia. Bardzo szeroki bagażnik, jakieś 5 cm szerszy miedzy kołami od ogromnego mondeo:) Deska rozdzielcza zrobiona jest z bardzo miękkiego materiału, nic nie trzeszczy, nie puka itd.
3,0
Wyciszenie
Największy mankament tego auta:( Brak 6 biegu w skrzyni z silnikiem benzynowym = głośno powyżej 120 km/h. Może nie supergłośno, ale nieprzyjemnie, bo auto ma wysokie obroty. Albo radio mocno podgłaśniasz (lub samo się podgłaśnia wg ustawienia w menu), albo wyłączasz je w ogóle. Niefajnie w tak doskonałym aucie. W sumie tylko w Polsce można jechać na autostradzie 140 km/h, ale w tym aucie nie jest to takie przyjemne. Hałas pochodzi głownie od silnika. Ocena 3 jak na 21 wiek i nowy model citroena. Do niemieckiej (a tak reklamowali nową C4 na początku) ciszy sporo brakuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe, kosztowało niewiele 58 tys zł z pakietem miejskim i automatycznym, bardzo mocno dopasione:) Spalanie zależy od obrotów silnika - na trasie jak jedziemy poniżej 110 km/h pali nawet 6 l/100 jak już lecimy autostradą stałą prędkością 140 km/h (tempomat) to pali blisko 10 l/100. Średnie zużycie przez 15.000 km to 7,6 l/100 Średnie w mieście to 8,6 l/100. Cen napraw nie znam, bo auto nowe i nic się nie psuje. Przeglądy kosztują tak samo jak wszędzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
58 tys. zł, ESP, kurtyny, poduszki, automatyczna klima, abs, świetnie grające audio z mp3, komputer pokładowy, elektrycznie składane lusterka, światła do jazdy dziennej, 120 km silnik, czujniki parkowania, które same ściszają radio! i wyświetlają wszystko na monitorku, schładzany schowek, ASYSTENT RUSZANIA POD GÓRĘ (trzyma hamulce 2 sek! w standardzie. Doświetlanie zakrętów, różne bajery ustawienia oświetlenia, wyświetlaczy itp... BLACK PANEL jak w saabach, w nocy jednym guzikiem można wyłączyć wszystkie podświetlenia w aucie - zostaje tylko prędkościomierz i to tylko wskazówka, elektroniczny wyświetlacz się też wyłącza:) Wielkie, obszerne, bardzo komfortowe auto, progresywne wspomaganie, automatyczne światła (same się włączają w tunelu itp mimo świateł dziennych!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy stanie licznika 18000 km moje auto wymagało dolania 1 litra oleju. Pojawił się komunikat "niski poziom oleju". Po sprawdzeniu na bagnecie było MINIMUM. Dolałem 1 litr plus sprawdzenie w ASO czy wszystko OK = koszt całkowity 72 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Wszystko działa jak powinno.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C4 II

Liczba wpisów: 7

Citroen C4 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C4 II Hatchback 5d