Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

BOD1KIDI1, 9 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy silnika, jego ekonomika. Na dystansie 3000km podczas jazdy autostradowej (wyjazd na wakacje, pełny bak, pełny bagażnik, 2 dorosłych i dziewięcioletnie dziecko) 120-130km/h (były też odcinki wolniejsze i szybsze) spalił 6,4. Rok wcześniej Renault Thalia 1,2cm3, przy nieco niższej prędkości spalił 5,7l
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Pojawiające się problemy z wbiciem pierwszego biegu
4,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód, dobrze wykończony, ekonomiczny, duży komfort. Świetna relacja jakości do ceny. Oceny dokonuję biorąc pod uwagę klasę auta (ocena "doskonale" dla najlepszego w klasie)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zachwyca kulturą pracy, niezbyt skomplikowana konstrukcja, ekonomiczny
3,0
Skrzynia biegów
Tu bardzo przeciętnie, problemy z włączeniem pierwszego biegu na zimnym silniku, niezbyt precyzyjna. To zdecydowanie najsłabszy element tego auta.
5,0
Układ jezdny
Jest tak jak lubię. Zawieszenie daje pewność prowadzenia nie zabierając nic z komfortu. W codziennej eksploatacji idealnie. Może układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na swoją klasę jest bardzo dobrze. Bardzo wygodne siedzenia z regulacją odcinka lędźwiowego. Cisza w aucie (nie przekraczając dopuszczalnych prędkości). Zawieszenie idealne jeśli nie jeździsz sportowo (to nie ten samochód)
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, denerwujące jest usytuowanie miejsc na kubki, które powoduje problem ze zmianą biegów. Brak uchwytów na kubki z tyłu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, klimatyzacja jest naprawdę wydajna. Funkcja odmrażania przedniej szyby to świetny, spełniający swoją rolę element. Przydatna jest możliwość pozostawienia na pewien czas włączonej wentylacji/ogrzewania po wyjęciu kluczyka. Nawiew na tył pod fotelami kierowcy i pasażera to również duży plus.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie idealnie, nie potrzebuję więcej. To również miało wpływ na kupno tego samochodu.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze, na wolnych obrotach nie słychać silnika. Przy 60/70 km/h, na piątym biegu zachowuje się jak elektryczny. Przy prędkościach autostradowych jest nieźle. Przy mocnym wciśnięciu gazu lubi pohałasować, ale nie jest to nieprzyjemny dźwięk. Przy 160km/h jest już głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali więc tu jest ok. Koszty serwisu o wiele bardziej konkurencyjne niż u innych. Nie bez znaczenia jest niższa stawka ubezpieczenia w porównaniu do aut z pierwszych miejsc rankingów kradzieży (vw, toyota, honda itp)
5,0
Stosunek jakość/cena
Z tego względu go wybrałem. Citroen dawał najlepszą cenę, biorąc pod uwagą wyposażenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piszcząca rolka paska osprzętu, wyciek oleju spod jakiegoś czujnika (usunięte na gwarancji). Problemy z wbiciem pierwszego biegu najczęściej przy zimnym silniku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było, oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 II Hatchback 5d