Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Kombi

pitcarn, 7 lat temu
Silnik 2.0i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 305 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C5 I Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Niezrównany komfort, niska awaryjność zawieszenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Elektrozawory w skrzyni AL4
Silnik : Popychacze hydrauliczne
Inne : Motoreduktory klimatyzacji
4,0
Całokształt
Citroena mam już ponad 2 lata. Kupiłem z teoretycznym przebiegiem 236tys. km. Faktyczny przebieg jest większy o minimum 60-80tys. km. Auto było sprowadzane z Niemiec, na 100% jest po kolizyjne (uszkodzenia sugerują najechanie na tył auta i dobicie przodem w inny samochód). Moja wersja to Exclusive z automatem, tempomatem, nagłośnieniem JBL, skórą, podgrzewanymi fotelami i innymi bajerami (brakuje tylko dużego ekranu z navi ). Autem w niemczech jeździł stolarz (we wnętrzu pełno wiórów i resztek zaschniętego wikolu) i nie dbał o ten samochód. Wszystko było dobrze do chwili gdy temperatura na zewnątrz powyżej około 10 stopni. Poniżej tej temperatury zaczęły dawać o sobie znać zaniedbania i standardowe usterki tego modelu. W silniku: musiałem wymienić popychacze hydrauliczne. Objawy to nierówna praca podczas rozgrzewania silnika, pojawiający się antipollution fault przechodzący czasem w catalitic converter fault. Usterkę powodują zalepiające się nagarem otwory. Po wymianie popychaczy, silnik pracuje równo i bez problemowo. Niestety bierze olej (mieszczę się w 0,5l/1000km deklarowanym przez producenta) ale niesmak pozostaje. Drugą poważną usterką są elektrozawory w skrzyni biegów AL4. Citroen uważa że olej w skrzyni jest niewymienny. Te zalecenie szybko się mści na właścicielach aut. Po przebiegu około 150tys. lub więcej padają elektrozawory. Objawem jest przejście skrzyni w tryb awaryjny objawiający się silnym szarpnięciem i zapięciem na stałe 3 biegu. Wymiana 2 elektrozaworów z płyty sterującej i wymiana co 80tys. oleju rozwiązuje problem. Ostatnią poważną awarią jest motoreduktor klapek/mieszalnika klimatyzacji. Między klapką i trzpieniem motoreduktora występuje połączenie twardy plastik- miękki plastik przez co gniazdo w klapkach się wyrabia i nie ma możliwości sterowania temperaturą. Naprawa jest o tyle kłopotliwa że trzeba zdejmować całą deskę rozdzielczą lub wycinać jej fragment. Po za tymi usterkami musiałem wymienić klocki, uszczelki pod pokrywami zaworów, łożyska tylnych wahaczy, zrobić przednie zawieszenie: tuleje,łączniki i naprawić masę innych drobnych pierdół (np. zapadający się fotel kierowcy- wypełnienie z gąbki rozerwało się i przeszło przez sprężyny pod fotelem. wystarczyło dać matę na sprężyny, wymiana uchylnej szyby tylnej- pękła po próbach naprawy wytartych ścieżek lakierem przewodzącym przez poprzedniego właściciela. Punktowo było go za dużo i naprężenia spowodowały dosłownie wybuch tylnej szyby). Te drobne usterki wynikają z dużego przebiegu auta oraz totalnego niedbania przez poprzedniego właściciela. Teraz mam już auto któremu mogę ufać i wybierać się nim w najdalszą podróż bez stresu. Jazda autem jest bardzo komfortowa, miałem okazję jeździć renault laguną 2 i citroen jest jeszcze bardziej miękki. Kompletnie nie czuć większości nierówności drogi. Jedyne zastrzeżenie, wyciszenie silnika powyżej 3tys. obr/min. można swobodnie rozmawiać ale diesel z renault jest cichszy. W aucie mam lpg: sterownik stag go fast, wtryski reg fast i reduktor shark1200. Po 50tys. km musiałem regenerować wtryski lpg i reduktor (lpg na stacjach niestety jest po za kontrolą urzędów co odbija się na jakości tego paliwa ;/ ) po za tym jest ok. koszty dużo niższe niż na ON. Jazda tak samo jak na benzynie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik EW10J4 usterki j.w. Po za popychaczami ok. Jak pisałem bierze trochę oleju. Stosuję zalecany Total 5W40. Na LPG jest bardziej elastyczny w zakresie niskich obrotów niż na PB. Olej wymieniam samodzielnie przez spuszczanie korkiem a nie w warsztacie gdzie wyciągają podciśnieniem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia AL4, usterki j.w. Trzeba pamiętać o wymianie oleju na oryginał lub esso lt 71141. Po za tym skrzynia niezawodna. Taka sama jest w renault pod oznaczeniem DP0.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy, na zakrętach przechyły trochę większe niż w resorakach ale przewidywalnie. Tryb sport utwardza nieco zawieszenie. Ważne by kontrolować wysokość zawieszenia. Musi być tak jak deklaruje producent inaczej tracimy na komforcie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdą stronę. Lusterko po stronie pasażera jest indeksowane co znaczy że po wrzuceniu wstecznego obniża się aby ułatwić cofanie. Po zmianie z wstecznego wraca na swoją wcześniejszą pozycję.
3,0
Ergonomia
Jest ok, przełącznik pod ręką i na tyle duże że można je obsługiwać spokojnie w rękawiczkach. Raczej trudno się pomylić włączając jakąś funkcję. Możliwość otwarcia samej szyby w tylnej klapie przydatna, tak samo jak możliwość podniesienia lub opuszczenia tyłu auta do załadunku. Naprawdę przydatne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest średnio. Klima mrozi przyjemnie i szybko. Ogrzewanie w zimie jest mało wydajne. Mam prawdopodobnie nadal problem z klapkami mieszalnika powietrza lub panel climatronika jest uszkodzony.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo ok. Przewoziłem już masę gratów np. szafę 2.30 m (po rozkręceniu) i wchodzi z zamkniętą tylną klapą. Jedyny minus przy lpg - koło zapasowe w bagażniku czasem troszkę przeszkadza. Zestawu do łatania opon w sprayu nie polecam, u mnie się nie sprawdził a dodał kupę roboty (czyszczenia tego badziewia) i niepotrzebnych nerwów chłopakom w wulkanizacji przez co cena usługi solidnie wzrosła.
4,0
Wyciszenie
Jest ok. Ale tylko do 3,5tys. obr/min, powyżej robi się na tyle głośno że dłuższa podróż nie jest już taką przyjemnością. Rozmowa jest możliwa ale trzeba podnieść nieco głos.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie. Komplet rozrządu z pompa wody oryginał citroen znalazłem za 480zł. Zamienniki około 350zł. "Amortyzatory" czyli kule/sfery nowe po 200zł/szt. a wymienia się średnio co 200tys. km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z czystym sumieniem polecam, ale tylko zadbane egzemplarze z udokumentowaną historią. Ja trafiłem na mocno zajeżdżony egzemplarz z brakiem podstawowego serwisu który odbił się na moim portfelu dość znacznie. W autach zadbanych będzie dużo mniej usterek/ problemów. Wystarczy tylko dbać i przestrzegać interwałów serwisowych a auto będzie niezawodne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 I Kombi