Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Kombi

Andrzej, 11 lat temu
Silnik 1.6 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen C5 II Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : mały, ale wystarczający dla rodzinnego jeżdżenia, pracuje równo, ciągnie dobrze, nigdy się nie przegrzewa, niezawodny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Cholerne drzwi. W żadnym samochodzie nie widziałem tak niechlujnego spasowania dywaników, plastików.
Układ elektryczny : Prędkościomierz... dałby za naprawę 500 zł, ale 2500????
Inne : welur ohydny
3,0
Całokształt
Samochód inny niż wszystkie - tani, zaskakująco duży i wygodny, niezawodny mechanicznie, fajny bluetooth z mozliwościa wybieraniu numerów telefonu głosem, niezawodna mechanika - a z drugiej strony - byle jakie wykładziny, wycierający sie plastik, mieszek zmiany biegów sie porwał, za delikatna elektryka, nieszczelne drzwi....
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo mocna strona modelu, ten silnik montują w wielu różnych markach, to chyba wystarczy.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, Zgrzyta tylko jak ja narozrabiam.
5,0
Układ jezdny
Myślałem, że będzie bardziej miękki, jego komfort odczuwa się dopiera jak się wsiądzie do innego - dziury zaczynają denerwować. No, i nie da się szybko jechać kręta drogą - chce się wymiotować.
Komfort
3,0
Widoczność
Szeroki słupek.
3,0
Ergonomia
Może być, wyłączanie klimy mogłoby być prostsze.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobre ale... mam jeden problem - z drzwi kierowcy wieje. serwis, blacharze, oglądali, grzebali, nic nie wymyślili, a nawet na postoju - przez drzwi przewiewa mi wiatr przez połączenie plastiku z materiałem - na boczku, przez zamykaną klapkę schowka w drzwiach, jakby w boczku była sprężarka. Nikt nie umie tego naprawić, a ja już dostają reumatyzmu. Wianie nasila się przy wychodzeniu z zakrętu w prawo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, fotel kierowcy za miękki, rozumiem, że nie ma w tej wersji podpórki lędźwiowej, ale plecy wyginają się w kabłąk. Welur ohydnej jakości - latem parzy, z przodu klimatyzacja wieje, aż mozna kataru dostać, a po plecach cieknie pot. No ale był dużo tańszy niż konkurenci.
4,0
Wyciszenie
takie ma być
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście 7,5 do 9 zimą (krótkie trasy), latem na trasie zpełnym obciążeniem do 7,5 - to według komputera, a onponoć zawyża, zresztą mało mnie to obchodzi, jeżdzę dość szybko
3,0
Stosunek jakość/cena
krótko:1=1
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastikowy uchwyt na długopis połamał sie pierwszy. Czasem nie chce działac tempomat, mówi, że się popsuł i już. Po zatrzymaniu i wyłączeniu i włączeniu - znowu działa. Popsuł się (dwa razy) elektrozamek tylnej szybki (otwierana w klapie bagażnika), żyrokompas - wymienili na gwarancji. Jeden radar popsuł się po dwóch latach (wjechałem w zaspę).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No te drzwi... Wieje z nich jak ze starych nieszczelnych okien. Chyba rozbiorę boczek i uszczelnię kocem podgumowanym. Tylko skąd w tym boczku sprężone powietrze??? Strzałka prędkościomierza opadła poniżej zera i teraz pokazuje o 18 km/h za mało. Da się z tym jeździć - naprawa - 2500zł.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 II Kombi