Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs gokartowy - tydzień 4

Citroen Saxo - Oceń swoje auto

 
lista silników Citroen Saxo

Podsumowanie 369 ocen tego auta

Oceny Citroen Saxo

, produkowany od do roku
Średnia ocena
3,92
1% gorzej niż w segmencie Auta małe (3,96)

Całokształt

Całokształt

4,01

Mechanika

Silnik

4,09

Skrzynia biegów

3,78

Układ jezdny

3,91

Komfort

Widoczność

4,34

Ergonomia

3,95

Wentylacja i ogrzewanie

3,86

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

3,78

Wyciszenie

3,42

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,14

Stosunek jakość/cena

3,96

Niezawodność

Drobne usterki

3,82

Poważne usterki

3,94

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
66%
34%
NIE
na podstawie 105 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Układ hamulcowy

Silnik

Filtr

Lista 369 ocen

sortuj komentarze od
3,69
dodano 15.02.2014 22:22:50 przez

Auto posiadam 3,5 roku. W tym czasie przejechałem 22 tysięcy km. Auto kupione w Niemczech z udokumentowanym przebiegiem 68 tysięcy km potwierdzonym dokumentami z DEKRY, TUV oraz książką serwisową. Pewne pochodzenie zaowocowało bezproblemowym użytkowaniem. Z niespodziewanych awarii wystąpiła jedynie konieczność wymiany cewki zapłonowej (400 zł) i silniczka do spryskiwaczy (100 zł). Ponadto wymieniłem jak dotąd układ wydechowy (tłumik środkowy, końcowy i rurę do kolektora) z powodu korozji, sworznie, akumulator, cylinderki i szczęki z tyłu oraz po zakupie rozrząd. Reszta wymian to typowe części eksplotacyjne (4x filtr oleju, 4x olej, 1x tarcze, 1x klocki, 1x opony letnie i zimowe). Żeby się nie rozpisywać wymienię zalety i wady. Zalety: - niskie spalanie (miasto 6,5l; trasa 5l stosując eco driving bez klimy), - niskie koszty utrzymania wynikające z tanich części i umiarkowanej usterkowości, - brak poważnych usterek, - dobre zabezpieczenie antykorozyjne (w przeciwieństwie do np. Corsy B czy Polo III), - belka skrętna z tyłu gwarantuje gwarantuje bezobsługowość tylniego zawieszenia, - wygodne przednie fotele, - dobra ergonomia, - doskonałe ogrzewanie, - dobra widoczność, - duża zwrotność, - niezła przestronność z przodu (jak na tamte czasy w swojej klasie), - dobra relacja ceny do jakości (moim zdaniem dużo lepsza niż w przypadku np. Polo III czy Yarisa I). Wady: - nieprecyzyjna skrzynia biegów (długie przełożenia, opornie wchodzący 2 i wsteczny bieg), - słabe wyciszenie silnika, - słaba skuteczność hamulców, - niska trwałość przedniego zawieszenia (lecz tanie w naprawach), - tylko 2 gwiazdki w testach zderzeniowych NCAP (jeden z najgorszych wyników w klasie), - niska jakość montażu deski rozdzielczej (trzeszczące plastiki), - dość częste problemy z elektroniką, - przeciętne materiały wykończeniowe, - przeciętna wielkość bagażnika, - mało miejsca z tyłu, - w przypadku częstego wożenia pasażerów z tyłu lub/i ciężkich rzeczy w bagażniku konieczność po około 80-100 tys. wymiany/ renowacji belki skrętnej, - słaba elastyczność auta, - przeciętna precyzja układu kierowniczego.

więcej »
4,15
dodano 16.01.2010 20:56:10 przez

Ogólnie jest OK. Wiadomo że ocena nie może byc na 5, bo to małe autko do jazdy po mieście i nie mozna się cudów spodziewac, jak niektórzy by chcieli. Kupiłem go w 2003 z przebiegiem 50 000 i jeżdżę do teraz, to już 7 lat, czas leci. W pierwszej trasie pękła rura zaraz za katalizatorem (straszny chałas :), myślałem że to auto to mina, ale spawacz załatał i po klopocie. Na prawdę jak na auto w tej klasie - super, jeśli pochodzi z pewnego źródła i poprzedni własciciel w miare dbał o niego (tzn. wymieniał olej i inne eksploatacyjne rzeczy) to z czystym sumieniem moge polecic. Zawiódl mnie tylko raz w trasie, padła 10 letnia chłodnica w zimie, miała prawo. Wtedy miałem pierwszy kontakt z serwisem w Rzeszowie, niepolecam dla aut w tym wieku, zobaczycie piękny uśmiech i usłyszycie, między wierszami, spie.....j. Niestety dopiero po jakims czasie sobie to uświadomiłem :) widac niezbyt rozgarniętym, ale chlodnice wymienili, po 12 godzinach i jak ją sobie zamówiłem osobiście:) i korek podobno niepasował na początku, a później tak, dziwne, prawda ;). Była jeszcze wymiana tylnej belki 1000 zł, ale to podobno norma, rozrząd i pompa wody jaieś 600zł, ale to się w każdym aucie wymienia. I niedawno jakies tam lączniki i jecze coś w zawieszeniu, jakies 500 zł, o klockach i tarczach nie będę pisał, bo to tak jakbym narzekał że musze tankowac. Jeszcze się z rok temu bąble na progach pokazały, ale blacharz wyskrobał, pomalował i śladu nie ma (350 zł, chyba mnie troche skubną :), poza tym żadnej rdzy nie ma, choc auto cały czas stoi pod chmurką. Pali w największe mrozy, choc akumulatora nie wymieniałem jeszcze, a jak było wcześniej to nie wiem. Myśle że jak na 7 lat użytkowania (a ma 13) to niewiele można mu zarzucic. Pozdrawiam innych, mam nadzieje że zadowolonych, użytkowników cytryn Saxo.

więcej »
3,62
dodano 24.01.2010 18:44:49 przez

Autko przede wszystkim tanie w eksploatacji. Spora ilość części zamiennych i ich stosunkowo niska cena ułatwia serwisowanie tego autka. Typowy miejski maluch. Może miałem szczęście i trafiłem na dobry egzemplarz który służył mi wiernie przez niecały rok. Ocenę ogólną obniża spora ilość niedociągnięć, mała ilość miejsca w środku, mało wygodne fotele oraz zdecydowanie za słaby silnik. Cena rynkowa dość wysoka jak za to autko. Przy zakupie warto sprawdzić stan karoserii, poszukać we wnętrzu oznak przecieków z zewnątrz (uszczelki przepuszczają wodę do środka), sprawdzić ogólny stan podwozia i zawieszenia. Ale mimo to darzę to autko wielkim sentymentem, i łza mi się w oku kręci, gdy jakikolwiek egzemplarz przejedzie gdziekolwiek w pobliżu.

więcej »
3,31
dodano 13.03.2011 09:21:24 przez

SAXO 1.1 60 KM JEST AUTEM TANIM W UTRZUMANIU, NAWET 100 KM DZINNIE PO MIEŚCIE W ZIME NIE RUJNUJE. Z TYMI WSZYSTKIMI NIEDOGODNOŚCIAMI MAŁEGO AUTA DA SIE ŻYĆ . TROCHE JEDNAK ZA SŁABYY SILNIK I TROCHE SIĘ POCI, PRZY NORMALNUM RUSZANIU ZAWSZE TROCHE ZOSTAJE , ALE CZASAMI JEST PIERWSZY I PEWNIE NIEKTURYCH TO DENERWUJE , ŻETAKIE COŚ ICH WYPSZEDZA . JAZDA PRZEZ MIĘKIE ZAWIESZENIE NAWET DOBRA , DO BAGAŻNIKA MAX 120KG(ZALEŻY OD STANU BELKI) . JAK NARAZIE TYLKO POD MASKĄ PRZY SILNIKU I ZAWIESZENIU TROCHE RDZEWIEJE NO ALE TO BYŁO AUTO SŁUŻBOWE, MORZE GDYBY NIE TO BYŁOBY W LEPSZYM STANIE. NO I JUŻ CZAS ABY SIĘ Z NIM PORZEGNAĆ , NIE RAZ MIE WKUŻYŁ ALE GO POLUBIŁEM

więcej »
4,00
dodano 09.01.2002 00:29:13 przez

Po przebiegu 47000km. - Konieczna wymiana wycieraczek. - Wymiana żarówek reflektorowych u nas co rok ale trwałość dokładnie tyle ile przewiduje producent żarówek. - Wentylator bardzo cicho ćwierka na najwolniejszych obrotach (był używany w 75% jazd). - Drzwi od kierowcy zaczęły cicho skrzypieć (tylko czasie mrozów). - Na mrozie akumulator zauważalnie słabiej uruchamia zimny silnik. - przy 30 000km wymiana klocków chamulcowych - po przejechaniu 30 000km troszeczkę słychać pracę pompki paliwa (ciche bzyczenie). Poza tymi drobiazgami nie pamiętam kiedy podnosiłem maskę ... chyba ostatnio w serwisie 17 000km temu.

więcej »
3,31
dodano 09.03.2007 13:11:58 przez

Podane powyżej oceny są próbą spojrzenia obiektywnego. Samochód dla twardych. Jak się dobrze przyjrzeć brak jakiegokolwiek komfortu, osiągi nieszczególne (ale na tych z lepszymi wozami i gorszym refleksem wystarczy), stylistyka może się podobać (nie wygląda jak po crash-testach jak np. Yaris). Do mojego wchodzi w częściach trzydrzwiowa szafa, samochód często służy za ciężarówkę. Wszędzie wjedzie i wyjedzie, nie ma bólu, że chromy się zarysują, bo ich nie ma. Gdyby czasami zawieszenie mogło byc odrobinę twardsze. Ekonomiczny w codziennej eksploatacji. Może się przyzwyczaiłem, ale nie chciałbym go zmieniać na inny.

więcej »
4,77
dodano 25.02.2007 14:36:58 przez

to strasznie dobry robotnik, zwykły samochód, wygody w długich trasach (najdłuzsza w 1 dzień 1.600km - zabładziłem w Niemczech), bardzo dobra wentylacja choć głośna na III biegu, żadnego problemu z korozją (samochód parkowany na dworzu), przy tym parkowanu na dworzu przy temperaturze -36 stopni (zima 2006r) zapalił za pierwszym razem, mieszkam na wsi samochód dużo jeżdżony po dziurach i nadal ryginalne teleskopy i nie robione nic w zawieszeniu, sąsiada renówka clio wysiadła po 80 tys. mój robotnik jest niezniszczalny postanowiłem go zajeździć na śmierć jak dojadę do jakichś 300 tys to się odezwę

więcej »
3,38
dodano 22.06.2006 11:36:58 przez

doskonały silnik wolnossacy bardzo małe zużycie paliwa trasa 3,6 na 100 km miasto ok. 5 l na 100 km problemów z zawieszeniem nie mam zadnych ale za to mam problemy z hamulcami cos delikatnie hamuje samochód po rozgrzaniu hamulców nadmienie ze wymieniłem juz tarcze-jurid klocki-valeo ,przewody hamulcowe (giętkie 4szt.) bębny-tył i szczęki i dalej jest cos nie tak. Ale lepszego samochodu za takie pieniądze na rynku nie ma, 2 lata temu dałem za niego 14900 zł .Silnik nie ma żadnych wycieków i bardzo dobrze jeżdzi mimo że był puknięty w prawy przód. Pozdrawiam wszystkich użytkowników saxofona 1,5D

więcej »
3,54
dodano 04.04.2010 23:29:36 przez

Rewelacyjne auto dla kierowców z zacięciem sportowym! Oczywiśćie nie pozbawione wad, dlatego raczej nie kupiłbym go w słabszej wersji. Świetnie nadaje się do amatorskich rajdów, doskonała baza pod budowę prawdziwego potwora (choć seryjnie również daje frajdę). Bardzo trudno dostać w dobrym stanie, większość aut jest po "dzwonach" lub mocno zajeżdżona. Zaskakuje ekonomiczność!! Na trasie seryjne auto paliło 6,5 L / 100km!! Przy dynamicznej jeździe w mieście do 10L / 100km. Jazda sportowa to już inna bajka, praktycznie nie ma ograniczeń :) Zdecydowanie polecam, ale tylko w tej wersji.

więcej »
4,31
dodano 10.09.2004 16:43:12 przez

po 100 000 do wymiany -tarcze 120 pln klocki 2*60 pln swoznie 106 +gumy wahaczy przod 150 (nie bylo konieczne ale przy okazji) lozyska tylnej belki (profilaktycznie) 200 rozrzad 140 wkrotce (za okolo 30 000) bebny i szczeki 200+80 zuzycie oleju 5W40 ok 50 ml/1000 km (zuzycie albo parowanie :-)) tlumik wytrzyma rok moze dwa dobrze zabezpieczony przed korozja (gruba warstwa fabryczna) nadwozie ani sladu rdzy slady na elementach zawieszenia (belka wahacze) ale zanim zardzewieja beda do wymiany

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.

Cena: 51 100  ►  43 900 zł

Zyskujesz 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus

Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.

Cena: 53 900  ►  44 900 zł

Zyskujesz 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Citroen Saxo, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Citroen Saxo

Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 189 637
Citroen Saxo 369

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum