Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen XM II Hatchback

XeNeS, 12 lat temu
Silnik 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen XM II Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowe i zarazem mało awaryjne - zawieszenie hydropneumatyczne. Drobiazgi czyt. łączniki lecą jak to na polskich drogach.
4,0
Całokształt
Jeśli świadomie ktoś kupi XM\'a Mk2 - zawiedziony nie będzie. Trzeba mieć swiadomość iż auto jest ekscentryczne i zaczyna się powoli robić kolekcjonerskie (cena!)
Wrażenia
4,0
Silnik
Najlepsza jednostka napędowa dla XM\'a. Jedynie czego brakuje, to delikatności pracy oraz ekonomii z HDi
3,0
Skrzynia biegów
Automat 4HP18 - czyli szału nie ma. Cztery biegi wystarczają do sprawnego poruszania się, ale trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Aboslutny top - jedynie luksusowe limuzyny z pneumatycznym zawieszeniem mogą iść w szranki z XM\'em.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj rewelacji nie ma - długa maska, krótko ścięty tył. Trzeba się przyzwyczaić że przód zachodzi, a z tyłu nic nie widać.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutów - wszystko na swoim miejscu. Brak jedynie trzymaczek do napojów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja - przy włączonej klimatyzacji problem parowania szyb nie istnieje. Ogrzewanie dwustrefowe (przód/tył) - automat się sprawuje doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tutaj przestrzeń poraża. Wszędzie pełno miejsca, można zakładać nogę na nogę naraz z tyłu i przodu. Jedynie bagażnik mógłby być o te 50l większy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszone wszystko - nawet z dieslem dobrze sobie radzi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj jest problem - nawet TD lubi sobie \"zjeść\", a auto do wolnej jazdy nie zachęca. Największym problemem jest kompetentny mechanik - szukać ze świecą w stogu siana. Reasumując: jeśli ktoś świadomie kupuje XM\'a, to nie będzie zaskoczony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Śmieszna cena za wysoki komfort. O ile ktoś się nie połakomi i nie zakupi zaniedbanego szrota za 1000zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiek robi swoje, więc i różne rzeczy wychodzą - auto proste w konstrukcji nie jest.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co ciekawe - najmniej zawodna jest ... hydraulika, a najbardziej daje popalić ... zawieszenie i polskie drogi (łączniki itp). Z elektryką większych problemów nie ma, poza znanymi bolączkami (np. przekaźnik klimatyzacji)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 12V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen XM II Hatchback