Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć
Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.

Citroen Xsara II Kombi 1.9 D 71KM 2000-2003 - Oceń swoje auto

Citroen
Xsara
II
Kombi
1.9 D 71KM 2000-2003

Ocena Citroen Xsara II Kombi 1.9 D 71KM 2000-2003

Citroen Xsara II Kombi 1.9 D 71KM 2000-2003

z przebiegiem 150 000 km, wyprodukowany w 2002 roku
Średnia ocena
4,15
piotrvz800
dodał ocenę 28.11.2009 11:56:51, jeździ tym autem rok, poprzednie auto Peugeot 306 1,9D

Całokształt

4,00
W sumie Xsara to samochód warty zainteresowania. Prezentuje średni poziom w każdej kategorii, awaryjność jest na przyzwoitym poziomie. Samochód ładnie się prezentuje, wnętrze jest przytulne i ergonomiczne. Sporą zaletą jest brak zainteresowania złodziei.

Mechanika

Silnik

3,00
Silnik 1,9D jest poprawny, pracuje jak każdy zwykły diesel, trochę jednak nie radzi sobie z masą kombi. Przyspieszenie nie jest porywające, podczas wyprzedzania elastyczność też nie jest naszym sprzymierzeńcem. Odwdzięcza się za to niskim spalaniem i bezawaryjnością wynikającą z prostej konstrukcji. Polecam osobom które ponad osiągi cenią bezawaryjność i ekonomię eksploatacji.

Skrzynia biegów

3,00
Tak samo jak silnik skrzynia biegów pracuje na przeciętnym poziomie. Czasami zdarzają się kłopoty z wrzuceniem wstecznego, ale ta przypadłość trapi wiele innych samochodów.

Układ jezdny

4,00
Zawieszenie Xsary nastawione jest na komfort, stąd też jest względnie miękkie. Nie nadaje się do szybkiego pokonywania zakrętów, jednak docenimy je pokonując długą trasę za dobre tłumienie nierówności.

Komfort

Widoczność

4,00
Widoczność podobna jak we wszystkich współcześnie stylizowanych samochodach. Opadający przód utrudnia wyczucie samochodu, przeszkadzają też szerokie przednie słupki, ale tak ma większość obecnie produkowanych samochodów. Pole widzenia na boki i do tyłu bez zarzutów.

Ergonomia

5,00
Moim zdaniem wnętrze zaprojektowano doskonale. Ładna deska rozdzielcza, wszystkie przełączniki w zasięgu ręki, schowki w podłokietnikach spotykane chyba tylko w Xsarach. Dyskusyjne może być umieszczenie przełączników podnoszenia szyb na panelu środkowym, jednak mi takie rozwiązanie bardzo odpowiada.

Wentylacja i ogrzewanie

4,00
Czterostopniowa dmuchawa skutecznie ogrzewa wnętze. Pierwszy, najczęściej wykorzystywany bieg jest praktycznie niesłyszalny. Jedynie klimatyzacja jest trochę zbyt mało efektywna.

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

5,00
Samochód oferuje sporo przestrzeni i bardzo duży bagażnik. Jedynie przy mocno odsuniętych, przednich fotelach ilość miejsca na nogi pasażerów z tyłu się kurczy, ale to tylko klasa kompakt, więc nie można oczekiwać cudów.

Wyciszenie

5,00
Jak na francuski samochód przystało we wnętrzu panuje cisza. Silnik jest dobrze wyciszony, zawieszenie również.

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,00
Zużycie paliwa plasuje się na przyzwoitym poziomie. W prostym silniku 1,9D praktycznie nie ma się co zepsuć, nie ma turbiny, koła dwumasowego ani filtra cząstek stałych których naprawa jest horrendalnie droga.

Stosunek jakość/cena

5,00
Trudno o lepszy stosunek ceny do jakości samochodu. Za przystępną cenę możemy kupić młody samochód, o przemyślanej konstrukcji, bogato wyposażony. Większość Xsar posiada ABS, cztery poduszki, klimatyzację, pełna elektrykę, co w tej klasie cenowej nie jest wcale takie oczywiste. Auto nie sprawia kłopotu użytkownikowi, usterkowość jest na poziomie do przyjęcia, koszty napraw i użytkowania nie przysparzają o ból głowy, jeżeli znajdziemy bezwypadkowy samochód na pewno nie będziemy mieli kłopotów z korozją. Jedyna wada to postępująca utrata wartości z którą trzeba się liczyć, jednak rekompensuje to niska cena zakupu.

Niezawodność

Drobne usterki

4,00
Na początku moje auto trochę grymasiło, jednak była to wina zaniedbań poprzedniego właściciela. Musiałem naprawić zepsutą klimatyzację, poprawić mocowanie koła pasowego paska wielorowkowego i naprawaić czujnik poziomu paliwa. Po usunięciu tych usterek samochód sprawuje się bardzo dobrze.

Poważne usterki

4,00
Jedyna poważna awaria samochodu to zepsuty immobiliser, jednak to typowa przypadłość "francuzów". W każdym z trzech który miałem wystapił po czasie ten sam problem. Wycięcie immobilisera rozwiązuje jego problem na wieki wieków. Generalnie elektryka to nie najmocniejsza strona Xsary. Przy zakupie warto również zweryfikować stan tylnej belki bo jej naprawa może sporo kosztować.

Spalanie 1.9 D 71KM 2000-2003

Diesel [l/100km]
Średnie spalanie:
6,3

Minimalne średnie spalanie

:
6,0

Maksymalne średnie spalanie

:
8,0

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe

:
5,0

Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego

Zepsuty immobiliser.

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności ogladanego wpisu, napisz je w powyższym polu i kliknij na przycisk "Wyślij". Na pewno rozpatrzymy Twoją sugestię!

Oblicz koszty własnej jazdy 1.9 D 71KM 2000-2003

Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie
Komentarze kierowców