Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

Maciek, 12 lat temu
Silnik 2.0 HDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 228 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 110KM 81kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pisałem wcześniej.
4,0
Całokształt
Im dalej w las tym wiecej drzew. Wiadomo , każde auto sie zużywa. Dopiero po większych przebiegach można ocenić jakość i trwałość wykonania. Plusy : auto pomimo lakierowania nie ma śladów rdzy, spotykam ludzi którzy mają na tym silniku 500 000 km ! Silnik nie bierze oleju . Brak dwumasu na sprzęgle. Niskie zużycie paliwa . Zawieszenie trwałe, choć potrafi zaskoczyć.Minusy: Najmniej przewidywalne - trwałość sprzęgła i jego podzespołów, kosztowne lub pracochłonne usterki elektryczne, czasem opadają ręce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto kupiłem , gdy miało 117 000 km, w chwili obecnej ma 227 000 km, kolega mówił mi gdy go kupowałem , że na silnik nie bedę narzekał i tak jest. Bardzo dynamiczny i oszczędny . Nigdy nie przekroczyłem 7 l/100km, auta używam głównie na trasie szybkiego ruchu. Żadnych usterek. NIe jedno audi , czy mercedes odpuściło . Silnik sie trochę poci , ale to norma . Jest takie samo odkąd go mam. Zapocenie od turbiny , która zamocowana jest w złym miejscu z tyłu na dole silnika. Za samo wyjęcie trzeba dobrze posmarować mechanikowi.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę długie skoki dźwigni zmiany biegów. Brakuje szóstki. Sprzęgło , pierwsze padło po 165 000 km, wymieniłem na nowe w ASO wraz ze wszystkimi dodatkami jak uszczelniacze wałków, linkę i popychacz łożyska.Całość ok. 1600 zł. Niestety linka to zemsta musoliniego , po nie całym roku pękła . Wymienili na gwarancji, teraz też ją słychać , jak wciskam pedał to coś skrzypi . Konstrukcja pedału nie dopusza jazdy z zużytym ciężko pracującym sprzęgłem, pęka plastikowy sworzeń mocowania linki. Pedał zostaje w podłodze i słychać śmiech wszystkich kierowców tirów , których wyprzedziłem wczesniej - lipa.
4,0
Układ jezdny
Auto ma dobrze zestrojone zawieszenie. Dobry promień skrętu. Przez 100 000 km wymieniłem sworznie wahaczy i końcówki drążków - drobiazg. Przerażenie ogarnęło mnie gdy zaczęły pękać sprężyny przednich Mc personów . Pierwsza po 155 000 km, druga po 170 000 km. Wymieniłem na nowe w ASO - lipa i strach. Tylne zawieszenie właśnie mi się wysypało , czeka mnie wymiana tylnej belki i amortyzatorów , ale jak na ten przebieg to zrozumiałe. Zużywająca sie tylna belka daje o osobie znać, więc można zaplanować wydatek około 1300 zł.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę za szerokie słupki A. Łatwo wyczuć gabaryty auta. Tylna szyba nigdy nie brudzi się podczas jazdy powyżej 40 km/h.
4,0
Ergonomia
Do kilku rzeczy trzeba się przyzwyczaić . El. sterowane szyby boczne sterowane z konsoli środkowej - nie logiczne. Najbardziej powalony jest włącznik świateł drogowych, który trzeba przytrzymać do siebie dłużej , aby włączyć te światła. Chcąc mignąć na chwilę często włączam je na stałe - do tego nie mogę się przyzwyczaić . Pochwała za sterowanie radiem, dżojstik pod kierownicą ma duże klawisze , więc nawet w zimie łatwo sterować audio. Jak na tą klasę auta ilość i wielkość schowków jest dobra.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno granie jak i chłodzenie jest bardzo wydajne. Mankamentem jest osprzęt półautomatyczne klimy. Po 185 000 km, musiałem wymienić sterownik wentylatora wnętrza. W 20 letnim dużym fiacie to ocalało , a tu musiałem wyłożyć ok. 600 zł -lipa. Nie wiadomo dlaczego pękają kratki nawiewów wnętrza , ale to się zdarza . Pierwsza chłodnica klimatyzacji poszła po 185 000 km. Wymieniłem u specjalisty na super dobrą niemiecką . Wraz z nabiciem, odgrzybianiem zapłacłem 1000 zł. Wytrzymała 38 000 km, czyli u mnie lato i zimę. Była tak skorodowana od soli, jakby ktoś ją igłami pokuł. Na gwarancji gość wstawił mi inną i na razie jest ok. Po 220 000 km chłodnica silnika 600 zł - kupiłem regenerowaną w ASO, dość przygód z podróbkami.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu można czuć się komfortowo z tyłu tak , ale dziciakom.
4,0
Wyciszenie
Auto, które posiadam miało stłuczkę , było poobijane i nie stety słychać to przy prawym środkowym słupku . Do 140 km/h jest ok. Później słychać już silnik, któremu brakuje 6 biegu. Szybciej nie warto jeździć .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Rozważając zakup tego modelu , należy założyć , naprawy elektryczne centralnego zamka i inne to pewniak, sprzęgło 150 - 180 tys km pewniak , tylna belka maks. 200 tys.km, przednie sprężyny - pewniak. Zachęcająca jest cena wyjściowa, ale jak ktoś nie pokarze faktur lub pargonów za naprawy nie tykać. Jak ktoś piszę , że do auta nie dołożył, to znaczy ,że lawinę grosza dołoży kupujący. Moim zdaniem , te auto ma stosunek ceny do jakości , należy pamiętać o kilku stówach na trapiące te auto awarię .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czekałem na tą rubrykę . Po 200 000 km wychodzi z niego idea oszczedzania w citroenie . Po 165 000 km, skończył się przepływomierz 700 zł, po 172 000 padł centralny zamek - przyczyna czujnik krańcowy drzwi prawych przód , tego nie naprawił żaden elektryk tylko ASO 240 zł za cały zamek , + reanimacja wszystkich wiązek elektrycznych. Konstrukcja powoduje pękanie kabli przy złączkach drzwiowych. W chwili obecnej znowu coś się z nimi dzieje, ale auto jeszcze się zamyka i otwiera. Odkąd go mam źle wskazuje wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, trzeba wymienić całą szafę i zaprogramować przebieg - koszt bagatela ok. 2000 zł.Zdarza sie również , że bez powodu zapala się ostrzeżenie o przegrzaniu silnika, do wymiany czujnik temperatury wody. Podwieszane tylne koło kazałbym wymieniać frajerowi który to wymyślił, w środku polskiej zimy z kompletem jego dzieci na pokładzie. Ja sobie z tym gównem radzę poprzez zasmarowanie śruby wieszaka i osłonkę w peszlu. Klucze wożę w bagażniku. Potwierdzam, warto wozić ze sobą przynajmniej dwie żarówki H7, czasem padają seriami. Deska rozdzielcza skrzypi co raz głośniej, a spektrum dźwięków stale się poszerza. Często widziałem auta z niekompletną akrapą chłodnicy , u mnie długa chromowana listwa długo się broniła drżąc w rytm silnika niczym buda w Ursus C330 , po 226 000 km skapitulowała. Oderwała się podczas jazdy i wpadła prosto pod koła . Wcześniej w ASO dowiedziałem się , że jej się nie da przymocować , bo śniedzieją jakieś gniazda wkrętów, które przy takich próbach tylko sie obracają . Teraz już potrafię rozpoznać Xsarę II z przebiegiem powyżej 220 000 km.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby nie spieprzona konstrukcja pedału i linki sprzęgła , auto zawsze dowiozło by mnie do celu. Nie znoszę gdy awaria nie pozwala dojechać chociażby do najbliższego warsztatu, a po wymianie na oryginalne części w ASO cały czas coś skrzypi , jakby miało się znowu rozsypać . Podsumowując : linka i pedał sprzęgła, kable elektryczne, elektryka.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara II Hatchback