Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Logan I MCV

m.jaeckel@interia.pl, 11 lat temu
Silnik 1.6 105KM 77kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 64 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Logan I MCV 1.6 105KM 77kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wiele juz na ten temat pisano.Ja mam bardzo pozytywne zdanie o Daci. Jest to nasz kolejny samochod i polubilismy go odrazu.Mozna Dacie Logan MCV uzywac jako malego kampingu.Po zdemontowaniu tylnych siedzen(dziecinnie proste)uzyskujemy przestrzen do spania.Do tego bagaznik na dach,lub na tylny chak (poj.300dm) i mamy juz fajny wlasny kamping!!!Wyprobowane!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje dosc cicho do 3000 obr\\min. Powyzej jest troche glosniej, ale to sprawa raczej wyciszenia komory silnika.Przy mocy 105 KM i wadze auta 1300 kg,auto sie dobrze rozpedza i jest w miare ekonomiczne (srednia 7,8 L LPG)Przydalby sie 6-sty bieg do utrzymywania stalej predkosci pow. 120 km\\h,wtedy mozna by zejsc z obrotami z 4000 do 3500, a to juz znaczna oszczednosc w paliwie i byloby ciszej,choc dramatu nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza troche plytko,zwlaszcza wsteczny.Ma sie wrazenie, ze nie wszedl, ale to kwestia przyzwyczajenia.Jedyna wada jest wychodzenie z 3 i 5 .Sprezyna odpychajaca drazek dziala troche topornie i slychac jak bieg ,,wyskakuje,, z polozenia. Zestopniowana prawidlowo.Odczowa sie brak 6-tego biegu.
5,0
Układ jezdny
Dobra stara konstrukcja. Moze troche twarda, ale w MCV (kombi)nie mozna sie spodziewac miekkosci Renault 2CV.Z przodu McPersony, tyl na belce poprzecznej,co daje mozliwosc duzego obciazenia.Nie ma problemow z duzym ladunkiem,czy gabaryt,czy waga.Kola R15\\185\\65 zapewniaja dobra stabilnosc na drodze i pokonuja drobne nierownosci w drodze,bez udzialu naszej swiadomosci.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc jest b.dobra we wszystkich kierunkach.Duze boczne szyby w polaczeniu z duzymi lusterkami zapewnia wysoki komfort jazdy.Patrzac w lusterko wewnetrzne mamy lekko ograniczony widok do tylu,poniewaz drzwi tylne skrzydlowe zaslaniaja nam czesciowo pole widzenia,co swietnie uzupelnia lusterko zewnetrzne.Brak w wyczeraczkach przedniej,jak i tylnej szyby tzw.czasowki,tzn. zeby mozna bylo czestotliwosc wachniec wycieraczek dostosowac manualnie.Sa tylko 3 mozliwosci,praca przerywana co 20 sekund,praca ciagla i praca szybka.(wycieraczki z przodu)Natomiast tyl ma tylko prace ciagla.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, z wyjatkiem wlacznikow otwierania szyb przednich.Normalnie,tzn. w wiekszosci aut sa na drzwiach, a tu trzeba ,,szukac,,Ale to tez kwestia przyzwyczajenia.Pozatym wszystko czytelne,czy w nocy,czy przy oswietleniu slonecznym,wskazniki cieklokrystaliczne pozostaja czytelne !!! Pisze o tym z wykrzyknikiem, bo jezdzac Renaul Espace IV,kiedy padaly promienie sloneczne, to nic nie mozna bylo zobaczyc na tzw.,,desce rozdzielczej,, W Daci jest OK.Kierownica regulowana tylko w pionie.Fotel kierowcy regulowany na wysokosc,wiec mozna zajac wygodna pozycje za kierownica.Pojemne schowki w drzwiach i schowek z klapka (klimatyzowany) zapewniaja duzo miejsca na drobiazgi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu trzeby Dacie pochwalic. Jest b.dobrze, jak i ogrzewanie, tak i klimatyzacja dzialaja poprawnie.Pasazerowie z tylu tez nie maja powodow do narzekania.Auto nawet mocno zaparowane w srodku,szybko zostaje przewietrzone.Nawiew powietrza w zakresach wyzszych glosny, ale do normalnej jazdy uzywamy zakresow 1 lub 2, a one sa ciche.Przy dluzszej trasie mozna wogole nie wlaczac wentylatora i cieple powietrze zostaje ,,wtloczone,,przez sam ruch pojazdu.Z klima ten numer nie wyjdzie, bo klima sprzezona jest z wentylatorem i musi byc wlaczony chocby na minimum.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 200 cm wzrostu i mieszcze sie spokojnie za kierownica.Dodam, ze pokonuje dlugie trasy (1000km) Pozycja za kierownica jest dobra.Brakuje moze lewego podlokietnika,bo prawy jest domontowany i spelnia swoja role w 100%.W nim tez umieszczony jest schowek na drobne rzeczy.Fantastyczna przestrzen nad glowa!!!Dla osob wysokich poprostu rewelacja.W wielu innych pojazdach tego typu moga miec wysokie osoby obawe,ze ,,wytrze,, im sie sloneczko na glowie o podsufitke, ale w Daci jest to nie mozliwe.Za to kocham te auto.Pasazer obok kierowcy cieszy sie tym samym co kierowca,natomiast mam wieli zal do Daci, ze nie zastosowali tylnej kanapy przesowanej.Owszem jest skladana, ale gdyby mozna bylo ja przesowac w miare potrzeby w tyl (a jest na to miejsce !!!)to byloby najlepsze auto na rynku.Tak wiec na tylnej kanapie,jak zwykle jest troche ciasno na nogi.Za to trzeci rzad foteli,(MCV 7-dmio osobowa)tez skladanych,oferuje b.duzo miejsca, nawet dla osob o wzroscie 200 cm!!!Tam jest wygodniej,niz w drugim rzedzie. To nie zart.Sam wyprobowalem i jest super.Na dlugie trasy mozna usiasc w trzecim rzedzie,oposcic oparcia w drugim i jedziemy z wyprostowanymi nogami.Ale luxus, co?I to tylko Dacia, jak niektorzy mowia, a ja powiem ze to az DACIA.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze.Nie jest za cicho przy predkosci pow. 100 km\\h.Dochodzi do nas pomruk silnikai slychac jak powietrze walczy z karoseria.Ale wszystko jeszcze w przyzwoitych granicach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa porownywalne do innych pojazdow w tej klasie, z przewaga dla Daci,bo jest oszczedniesza no i oferuje o niebo wiecej miejsca niz konkurencja.Dacia MCV 105 KM,v16 LPG miasto-8,5L,trasa przy 80km\\h-6,5L, trasa przy 120km\\h-7,8L Ceny napraw?Nie wiem, bo nic nie naprawialem.(auto 3 letnie)
5,0
Stosunek jakość/cena
Czasem czytam o jakis problemach z Dacia. To tylko auto,wiec zawsze moze sie komus cos przytrafic. Jakas usterka, ale czy sa auta bezusterkowe? Nie ma.Ja dlugo zwlekalem z zakupem Daci, bo podobno moga korodowac. Bzdura. Czy ktos z Was widzial Dacie zardzewiala? Nawet z roku 2004? Bo ja nie. Wszyscy wiedza, ze to auto nie jest z najwyzszej polki, ale oto wlasnie chodzi, by kazdy sobie wybieral ,,polke,,Nam Dacia poprostu pasuje pod kazdym wzgledem, a jesli ma ktos inne zdanie, to ma do tego prawo.Ja to auto polecam z calego serca i jesli ktos zadba, to bedzie sie nia wiele lat cieszyl, tak jak my zaczelismy w tym roku nasza przygode z Dacia i mamy nadziej,ze pozostanie z nami na kilka, a moze na klikanascie lat !!! Pozdrawiam wszystkich posiadaczy,lub przyszlych posiadaczy Daciek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto trzy letnie i sprawuje sie bez problemowo.Uchwyt w tylnych bocznych drzwiach,od wewnatrz jest troche nieporeczny.Moglby byc troche wiekszy,bo lapie sie go tylko koncami palcow, a to nie najlepsze rozwiazanie. Plastiki zastosowane we wnatrz sa wytrzymale na zarysowania i w czasie eksploatacji nie trzeszca.(wersja laureate)Moze troche jest za czarno we wnetrzu, ale za to praktycznie.Latwe w utrzymaniu czystosci.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rocznik 2009,105KM V16,klima,7-dmio osob,przejechane 67000 km i NIC sie nie zepsulo. Takie sa te DACKI :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Logan I MCV 1.6 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
9,1
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Logan I MCV