Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Daewoo Lanos - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Daewoo Lanos
 
lista silników Daewoo Lanos

Podsumowanie 2194 ocen tego auta

Oceny Daewoo Lanos

, produkowany od do roku
Średnia ocena
3,93
3% gorzej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,08

Mechanika

Silnik

4,12

Skrzynia biegów

3,93

Układ jezdny

3,76

Komfort

Widoczność

3,85

Ergonomia

3,90

Wentylacja i ogrzewanie

3,67

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,08

Wyciszenie

3,48

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,56

Stosunek jakość/cena

4,33

Niezawodność

Drobne usterki

4,06

Poważne usterki

4,34

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
77%
23%
NIE
na podstawie 494 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Silnik

Karoseria

Filtr

Lista 2194 ocen

sortuj komentarze od
3,54
dodano 09.10.2009 12:52:40 przez

Całkiem dobre auto, nie idealne ale powyżej przeciętnej jeśli chodzi o stosunek cena/jakość. Silnik dość żwawy, ma niezłego kopa powyżej 4000obr jak się jedzie w pojedynkę a im więcej pasażerów no to wiadomo. Jak na 1.6 to elastyczny, nawet na 5tce da się sprawnie wyprzedzać ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałoby się już coś mocniejszego.Zawieszenie za miękkie do tego silnika trochę buja no ale na nasze drogi nie nadaje się decha. Bardzo trwałe. Układ kierowniczy OK. Jeśli chodzi o spalanie to jak na lanosa jestem zadowolony. Trzeba dbać ostan tech., umieć jeździć (umieć to nie znaczy wlec się jak kondukt pogrzebowy)- wyczuć silnik a da się zmieścić w 8l spokojnie w cyklu mieszanym. Auto było tanie więc nie można oczekiwać cudów - pęknięte mocowanie linki od sterowania nawiewem, problemy z wolnymi obrotami, porysowana przednia szyba - chyba jest ze zbyt miękkiego szkła, sterowanie el. szybami - szyba prawa przednia nie otwiera się za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy, pewnie coś nie łączy w przełączniku w jedną stronę bo w drugą tak - szyba się zamyka. Bardzo dobrze, że nie mamy tu rozbudowanej elektroniki jak we francuzach, proste i sprawdzone rozwiązania GM, choć troszkę zalatujące tandetą i niekiedy widać oszczędności w montażu (spasowanie) i na jakości materiałów wykończeniowych. Ogólnie jak za te pieniądze jestem zadowolony z tego samochodu. Największym jego plusem są chyba śmiesznie tanie części zamienne, z czego znaczna część jest wspólna z Oplami:Kadett, Astra I, Vectra A, Calibra. W razie czego można zrobić bez problemu swapa na większą jednostkę z Opla, wchodzi nawet v6 z Omegi. Kompletny rozrząd wraz z pompą wody - można się zmieścić spokojnie w 300zł, kompletne sprzęgło LUK podobnie(cena samych części bez robocizny). Bardzo mi się podoba to, że wiele napraw, modyfikacji i czynności serwisowych mogę zrobić sam a nie jak to np. w renówkach trzeba z głupią żarówką jechać do serwisu bo jakiś matoł z Renault tak skomplikował procedurę wymiany tego elementu, żeby jak najwięcej kasy zostawić w ASO. Aha uwaga na serwisy Daewoo a raczej dawne byłe serwisy - pracownicy tych punktów często nie mają pojęcia o samochodach, chyba wcześniej odstawiali fuszerkę w polmozbytach i ich wiedza (żadko fachowa) kończy się na FSO1500 i Polonezie.

więcej »
4,00
dodano 30.07.2009 09:51:43 przez

To nie jest samochód - to jest zielony Lanos. Ma na imie Zbyszek i przebieg 140 tyś km. Spalanie rewelacja (codziennie trasa Tychy - Katowice i nazot) cisnę ile mogę, bo zawsze jestem spóźniony i tak samo z roboty, gaz w podłodze, żeby uciec przed katowickimi korkami. Średnia tej trasy to 130 - 140km/h. Zużycie 10 l/100km gazu - miasto i trasa tak samo. W zimie może i więcej, ale jak jeżdżę to zawsze min. 10km. Pali od strzału od zawsze, czyli od nowości, nigdy nie zawiódł. Objechałem nim pół Europy i nawet w 40 stopniowym żarze nigdy się nie przegrzał. Części śmiesznie tanie, klocki można kupić za 38zł (ja mam te za 68zł po sporych upustach w intecarsie i działają jak żyleta - prawie jak Porsche), linka ręcznego 40zł, sprężyna tylnia 45zł, tarcza hamulcowa 80zł, tłumik końcowy 100zł. Przewody NGK do lanosa 80zł/kpl. i świece NGK do lanosa 40zł/kpl (można kupić i tańsze, ale przy gazie lepiej kupić te "droższe"). Opony używki za 20zł/szt. idzie kupić takie na 1 sezon, ja sprawiełem Zbyszkowi użwane 14'' V-ki 55zł/szt., bieżnika zostało na 50tyś. i miele asfalt. Silnik z leksza się poci, po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów mniej, ale nadal. Mam gaz, jak zmieniam olej leje pod kreskę na max, po 12 tyś. km poziom jest na min, więc dolewać nie trzeba. Serwisuje u kolegi, więc każda śrubka jest sprawdzona i dokręcona. Rdza jest, ale tylko na elementach, które były wcześniej przeze mnie lakierowane, fabryczny lakier ok. Zawieszenie głucho stuka bo wyrobione, nic luźnego, po prostu polskie drogi i mogłoby być twardsze. Dużo miejsca w środku, fotele z przodu jeszcze ujdą, komfort standardowy (nie pada jak leje, ciepło w zimie, klimy brak a szkoda, posępiło się 1500zł przy kupnie samochodu, a teraz żałuję). Sąsiad śmieje się pod nosem, że Lanosem jeżdże... ale wygarnąłem mu to, podczas gdy podwoziłem go do mechanika po tym jak nieoczekiwanie jego wóz stanął na rondzie:). Dziewczyny na lanosa nie poderwiesz, ale do przemieszczania się samochód jest idealny. Zbysiu jest cały poobijany, myśle, że jeszcze ze 2 lata nim pojeżdże i podłożę się na zielonej strzałce albo oddam do technikum mechaniczengo jako eksponat.

więcej »
2,92
dodano 14.11.2008 00:03:21 przez

Mimo obiegowej opinii autko \"daje radę\". Wszystko oczywiście zależy jeszcze od kierowcy - czego oczekuje od samochodu... Jeżeli potrzebujemy taniego środka transportu, ciężko będzie trafić lepiej! Koszty przeglądów, napraw - śmieszne! Gorzej ze spalaniem ale silnik 1.5 8V jest raczej starej generacji i po prostu musi swoje spalić - miasto średnio 12l gazu (przy dynamicznej jeździe 13.5 zazwyczaj mi wychodzi) trasa to 9l gazu(wyprzedzanie itp, prędkość ok 130km/h)Za to nadrabia bezawaryjnością! Do tego naprawdę ciężko go zniszczyć gazem. Wystarczy tylko kontrolować poziom oleju i wszystko powinno być git (może zdarzyć się problem z uszczelkami - u mnie akurat pod pokrywą zaworów). Brak wspomagania w przypadku tego samochodu nie jest problemem...auto jest lekkie, nie jest to strasznie uciążliwe. Plus za precyzyjny układ kierowniczy, autko pod tym względem przyjemnie się prowadzi - gorzej z zawieszeniem - jest głośne, jeśli chodzi o trwałość to na tle konkurentów z tej klasy plasuje się przeciętnie. Mały bagażnik! koło zapasowe, subwoofer i miejsca starcza już tylko na plecak! Dobre zabezpieczenie antykorozyjne (w moim egzemplarzu podwójny ocynk). Samochodu nie kupiłbym drugi raz ze względu na niską trwałość elementów eksploatacyjnych - tłumiki, elementy zawieszenia, prestiż, no i ekonomika - mimo że jest gaz, to koszt przejechania 100km dieslem np 1.9tdi 90KM wyjdzie taniej. Trzeba przecież pamiętać że pare razy do roku trzeba zalać benzynę, do tego dochodzą koszty przeglądów i eksploatacji instalacji (filtry itp, gorzej jak padnie osprzęt). Mimo wszystko uważam że jeśli ktoś jest w stanie zaakceptować wysokie spalanie paliwa, często zużywające się elementy eksploatacyjne i brak jakiegokolwiek prestiżu to mogę autko polecić. Za nieduże pieniądze otrzymujemy - co ważne - samochód naprawdę trwały (brak poważnych napraw) i młody!

więcej »
4,08
dodano 20.02.2009 15:48:01 przez

Posiadam Lanosa od 10 lat :) Jestem jego I właścicielem i w 1999r wyjechałem nim z salonu. Samochód nie zbyt dobrze oceniany przez ludzi posiadających auta bardziej docenianych marek. No ale niestety Daewoo upadło i ich samochody przestały być doceniane. Najbardziej denerwują mnie posiadacze OPLA którzy na słowo DAEWOO reagują śmiechem itp. A jak wiadomo silniki Lanosa pochodzą z Opla! Tylko były modyfikowane. Kupując części zamienne do Lanosa możemy wsadzić je do Astry "bo to, to samo..." Teraz bliżej o Lanosie: Niestety trochę paliwożerny silnik ( 15l gazu w mieście zimą) Lecz jeśli chodzi jakieś awarie przez 160tys (80tys na LPG) kilometrów bez żadnej większej awari, ani razu mnie nie zawiódł. Nigdy nie musiałem czekać na pomoc drogową na trasie. Zawsze na czas wymieniam olej, filtry, paski, świece, przewody itp. A więc jeśli chodzi o silnik to 4+/5. Zawieszenie - trochę twarde ale jak dla mnie dość komfortowe. Samochód dobrze trzyma się drogi. Wymieniałem końcówki drążków kierowniczych bo potrafiło ładnie telepać kierownicą. Wnętrze auta za tą cenę jest ładne i przyjemne. Plastiki przeciętnej jakości ale za tą cenę nie chce się więcej. Tapicerka wytrzymała na uszkodzenia i brud. Dla kierowcy i pasażera miejsca jest wystarczająco, z tyłu nie jest już tak kolorowo i podróże na dalsze trasy mogą być męczące. Jeśli chodzi o karoserie to po 10 latach widoczne są małe kropki rdzy na klapie bagażnika, ale nic po za tym. Usterki mojego Lanosa : rdzewiejący układ wydechowy, linki sterowania nawiewami, automatyczna antena, zapiekające się cylinderki tylnych hamulcy, często przepalają się też zarówki postojowe, zepsuł się zamek klapy bagażnika. NA KONIEC POWIEM ŻE ZA TĄ CENĘ BĘDZIE TO TANI W UTRZYMANIU I MAŁO AWARYJNY SAMOCHÓD !! I wcale nie musi to być OPEL, VW czy BMW. Wystarczy DAEWOO ! :P

więcej »
3,92
dodano 10.09.2014 18:58:36 przez

Auto posiadam ponad trzy lata, zakupiłem je w marcu 2011 od pierwszego właściciela przy przebiegu 182000 km, który użytkował go 11 lat i na samym początku wymieniłem progi które był dosłownie przerdzewiałe, (koszt nowych progów 160 zł + 200zł malowanie) razem z zabezpieczenie antykorozyjnym podwozia (300zł), następnie przy 194 000 wymieniłem tarcze i klocki we własnym zakresie (koszt części 80zł kpl. klocków, 160zł 2szt tarcz) zaś przy ok 198000 wymieniłem przepalony tłumik wydechu (100zł) i zbiornik paliwa (110zł), późną jesienią 2012 wymieniłem akumulator na nowy BOSCH , przy 224 000km wymieniłem końcówki stabilizatora (80zł z wymianą i ponownym ustawieniem zbieżności), przy 241000 zaczęły mi się pojawiać rdzawe pęcherze na tylnych błotnikach oraz klapie bagażnika przy tablicy rej. których odrazu się pozbyłem (koszt 600zł z malowaniem), ogólnie jestem zadowolony z auta, pokonałem nim na chwilę obecną ponad 60 tyś km, zarówno w dalekich trasach jak i miejscowych nie zawiódł mnie, miał jedną jedyną awarię którą było pęknięcie wybierak biegów przez co nie mogłem zmieniać biegów w czasie jazdy, lecz do warsztatu powolutku nim dojechałem (koszt naprawy wyniósł mnie 700zł jednak dlatego iż wymieniłem razem z kompletnym sprzęgłem). Tak by wyglądała historia mojego auta, auto posiada fabryczną instalację gazową zaś na częściach starałem się nie oszczędzać do tej pory auta używam na codzień, zapala mi bez problemów nawet, oleju pobiera na tyle iż widać ubytek ale nie potrzeba dolewać, zaś sam olej wymieniam średnio co 11 tyś km na półsyntetyk i daje radę, trudno mi napisać bym był z niego jakoś niezadowolony auto kupowałem raczej przez rozum by dojechać z punku A do B i nie mieć problemów na co auto nadaje się doskonale ale na jakieś mega komfortową podróż nie co się nastawiać...

więcej »
4,00
dodano 11.05.2009 22:17:00 przez

Fakty: 115 tyś. przebiegu, 10-letni. I po tym wszystkim w połączeniu z olewatorskim stosunkiem do 'pielęgnacji bieżącej' - w końcu zaczął się psuć. Wcześniej jeździł nim teściu, kupił go używanego z przypadku - tak jak niektórzy kupują skarpety w markecie :) Po tych latach używania gdy pojawiła się pierwsza usterka - pierwszy raz zobaczyłem go na kanale i...lekko gnieciona rama pod drzwiami (prawdopodobnie od wjechania w poważną dziurę), ale najbardziej rozwalił mnie wydech :D w trzech miejscach, cięty, spawany z wydechów nie lanosowych :D Tak dosztukowana rura bo jakaś z innego modelu była z krótka itd. itd. :D I jeździł tak te 5 lat :D Spalając przy tym średnio 8.6l/100km w cyklu mieszanym. Na autostradzie jadąc 140km/h - 9.2l/100km, na autostradzie jadąc 120km/h - 8.1l/100km. Po autostradzie dłużej niż 30 min. to jeżdżę....2 razy w roku! Tak to głównie trasy..."górskie"(Szklarska Poręba, Karpacz, Zieleniec itp.)-stąd tak pozytywnie zdziwiło mnie to 'normalne' spalanie (oczywiście znaczenie ma też fakt, że jak w jedną stronę jedzie się pod górę to w drugą często jedzie się tylko hamując :)) Przez te 5 lat .. NIC nie wymieniałem :) Ale jak zaczęły się awarie - to lawinowo - na razie 3 rzeczy. Musiałem wymienić łożyska w przednim zawieszeniu (zaczęło stukać)- 100zł(z robocizną). Ta ww. rura w końcu spruchniała w miejscu łączenia i jest dziura - nowa 120pln. No i jeszcze pojawił się problem z wysokimi obrotami na 'luzie' (ale nie wahającymi się raz w dół raz w górę jak tu ma większość - ale jednostajne wysokie obroty).

więcej »
3,92
dodano 21.08.2009 15:23:19 przez

Lanos to mój pierwszy samochód. Posiadam wersję 1,6 SX, ale dość ubogą: bez klimy, ABS-u, i airbagu pasażera.Z całą pewnością mogę polecić ten samochód młodym osobom (jestem studentem) ze względu na niskie koszty utrzymania (niezawodny, ewentualne naprawy bardzo tanie, szeroka dostępność zamienników, prosta budowa). Najbardziej zaskoczył mnie silnik. 106 KM to już całkiem sporo. Nie jest to Ferrari, ale potrafi zaskoczyć niejedno lepsze auto. Zjadłem nim już Almerę 1.8 kumpla, Calibrę 2.0 8V, BMW E36 318 i całą rzeszę buraków w starych Golfach, Astrach, Escortach. Maksymalnie wycisnąłem nim na razie ok. 182 km/h, ale trzeba było zwalniać. Pewnie poszedłby pod licznikowe 200, bo do maksymalnych obrotów było jeszcze dość daleko (odcinka przy ok. 6300). Wyprzedzanie na trójce szybkie, możliwe tzw. skokami, na tym biegu da radę pojechać do 130 km/h. Nie chcę zamulić silnika, dlatego kupiłem Lanosa bez LPG (naprawdę cieżko takiego znaleźć!) i nigdy nie założę gazu. Mimo 11 lat auto naprawdę jest w super kondycji, ma mały przebieg (udokumentowany, 1 właściciel, sprawdzałem nawet fabryczne plomby - nienaruszone) i mam zamiar pojeździć nim do 2012 roku. Polecam ten samochód - nie należy się sugerować obiegową opinią o marce, że Daewoo to gówno, awarie i trudno o części - to nieprawda. Nie jest to prestiżowe auto, ale czy 15-20 letnie VW i BMW takie są? Nie sądzę. Za pare tysięcy zł masz całkiem przyzwoity samochodzik. Pozdrawiam Lanosiarzy

więcej »
2,62
dodano 03.07.2003 08:06:10 przez

Mam go 3 lata. Trafiłem na serwis trzyletni. Po tych trzech latach stwierdzam,że sa to lata stracone dla samochodu. Wpychali do niego wszystko co przeciętne lub złe (olej świece itp). Cóż pali jak smok ratuje mnie tylko zamontowane lpg, ale wsadzone mi przez ASO orygin. Bedini to syf. Owszem za to przyspiesza, ale nie rzuca mnie to na kolana. Zestopniowanie skrzyni biegów też jakieś dziwne. Zawieszenie miękkie za miekkkie. Przewietrzanie i ogrzewanie tragedia, jak niegdyś w złońierskim mundurze: latem za gorąco, w zimę za zimno. Otwarcie szyb podczas jazdy 90-100km/h to huragan w kabinie. Dodatkowy minus za wentylacje to parowanie szyb podczas deszczu to chyba sądząc po komentarzach stały mankament. Kogo stać i kupuje nowy niech dokupi klimatyzację będzie mial po bólu. Na koniec fotele i zagłówki są wyprofilowane do kitu, długotrwała jazda to męka dla krzyża i pozostałych części kręgosłupa. Radio daewoo szlag trafił po czternastu miesiącach i jeszcze brak możliwości słuchania przy wyjętych kluczykach. (trzeba przerabiać indywyidualnie). Wymiana na zakupionego Philipsa przeze mnie jest utrudniona (radio nie ma podparcia przez koszyczek z prowadnicami który nie pasuje, mimo chyba jakiejś normalizacji). Mimo trzech lat jazdy tym jeżdzidełkiem nie potrafię się do niego przyzwyczaić. Tęsknię do poloneza mpi 1,4/16 V może z powodu innej cha-ki silnika i skrzyni biegów.

więcej »
4,31
dodano 01.11.2012 18:50:02 przez

Jest to prosta konstrukcja, oparta na sprawdzonych częściach. Elektronika ograniczona do minimum. Auto nie rdzewieje a stoi od nowego pod chmurką. Odpala za każdym razem na dotyk i nigdy nie stanęło w trasie. Usterki i problemy pojawiające się od czasu do czasu to: silnik krokowy - średnio co 40 tys km (65zł), końcówki łączników stabilizatora i inne "duperele" przedniego zawieszenia - co 60 tys km - dość szybkiej jazdy po polskich drogach. Sprężyny zawieszenia na tyle - lubi pęknąć od czasu do czasu ale prędzej jak przeładujemy auto i wpadniemy z dużą prędkością w dziurę. Z elementów eksloatacyjnych szybko zużywa się sprzęgło - starczało mnie ledwo na 40 tys km ruchu miejskiego (370zł Valeo). Silnik nie do zajechania, lubi czasem pocieknąć ale nigdy nie staje. Polecam te auto nie tylko osobom patrzącym na koszty. Sam mam możliwość jazdy znacznie lepszym nowym samochodem ale nie zamierzam mieć przygód z elektroniką noych auto oraz ich skomplikowanymi częściami więc dbam o mojego staruszka który okazuje się być nie do zdarcia. Jako ciekawostkę podam że silnik mając blisko 500 tys km na karku nadal nie bierze oleju (co prawda auto robi "setkę" w blisko 20 sekund ale to już detal :P)

więcej »
3,92
dodano 06.09.2005 13:13:23 przez

kupiłem Lanosa 1.6 full ponad miesiąc temu, z przebiegiem 92 tys (podobno) i LPG. Zdecydowałem się na ten samochód dlatego, że ojciec takim jeździ i do tej pory przejechał 50 tys bez żadnych problemów. Po zakupie wymieniłem świece, przewody, reduktor,filtr gazu (miałem problemy z gaśnięciem przy przełączaniu na gaz), 2 żarówki pozycyjne z przodu i jedną z tyłu. Uważam, że jest to najlepszy samochód jaki można kupić za tą kasę. Komfort jazdy bardzo dobry, hamulce super (niedawno wymieniane klocki i tarcze), zawieszenie też dobre (nie rozumiem czemu tak dużo ludzi czepia się że za miękkie - przy normalnej jeździe nie widzę żadnych problemów). Jest trochę za głośny, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, ale z takimi rzadko podróżuję, więc mi to nie przeszkadza. Spala od 8 do 10 litrów gazu, czyli w normie jak na ten silnik. Przejechałem nim na razie 2 tys km, poziom oleju nie spadł ani o milimetr, więc z silnikiem jest chyba nieźle. Czepiać się można jedynie drobiazgów, typu nieotwierający się wlew, niedomykający schowek, czy trzeszczący plastik. Ale z wszystkim tym można sobie spokojnie poradzić domowymi sposobami.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.

Cena: 70 500  ►  59 900 zł

Zyskujesz 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  73 600 zł

Zyskujesz 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Daewoo Lanos, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Daewoo Lanos

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Daewoo Lanos

Gdy koszty grają rolę - Daewoo/FSO Lanos (1997-2008)
Gdy koszty grają rolę - Daewoo/FSO Lanos (1997-2008) Osoby poszukujące taniego w zakupie, niedrogiego w utrzymaniu oraz względnie przestronnego samochodu mają ograniczoną swobodę wyboru. Jeżeli pod uwagę brany jest również wiek auta i preferowane są kilkulatki, grono potencjalnych kandydatów drastycznie się kurczy...
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 431
Daewoo Lanos 2 194

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum