Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Feroza Standard

Jacek, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 95KM 70kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brzytwa, a mało pali
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Pozbywanie się łomotu na dołkach od tylnych drzwi to syzyfowa praca.
Przeniesienie napędu : Za brdzo szarpie ukłądem kierowniczym przy ubłoconych kołach - trudno znaleźć usterkę
Układ elektryczny : Przy jeździe w terenie, częste uszkodzenia lamp i przewodów (lampy w zderzakach)
3,0
Całokształt
Jeśli ktoś szuka przeprawówki na rajdy, niech raczej szuka dalej, choć oczywiście dobry spawacz i z kiosku Mercedesa skroi. Osoby chcące popróbować trochę atrakcji w terenie, gdy przesiądą się z tzw. plaskacza, stwierdzą, że to zupełnie inna jakość, a na pewno żadnym SUV-em nie da się wjechać i wyjechać tam , gdzie Ferozą. Wystarczające również dla przeciętnego leśnika lub myśliwego. Gdy się chce coś przewozić - oczywiście, składanie tylnych siedzeń, dołączany bagażnik lub przyczepa (silnik 1,6). Auto większe, z mocniejszym silnikiem i nie palące więcej niż Samuraj, Jimny, Vitara, Wrangler, RAV4, no i na mój gust ładniejsze. Osobom o niewysokim i średnim polecam. Ferozą można nawet jeździć na codzień bez ujmy w portfelu oraz progów i felg pogiętych na krawężnikach. Ja zmieniam Ferozę na inne tylko z uwagi na moje potrzeby użytkowe (ciężki teren).
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracuje równo i przyjemnie mruczy, żadnych usterek tylko drobne wady reduktora LPG. 95KM na 1250 kg wystarcza na szosę i w teren.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi, napędy, reduktor - wszystko wchodzi idealnie. Brak szybkości, przy której brakuje biegu.
3,0
Układ jezdny
Wkurza kształt standardowych felg, z których ciężko pozbyć się błota, a wtedy \"bicie\" jest takie, że powyżej 60 km/h kierownica wyskakuje z rąk. W moim autku to szarpanie jest wyjątkowo duże (prawdopodobnie zużyta przekładnia kierownicy). Fajną sprawą są sworznie i końcówki drążków kierowniczych ze smarowniczkami (i na szczęście, bo oryginalna końcówka 300-400 zł, a trzeba ich 4). U większości Feroz zużywają się ograniczniki skrętu, a wtedy bez smaru, są super efekty dźwiękowe przy dużym skręcie. Nie radzę jeździć powyżej 90 km/h po nierównej drodze, bo to grozi wyskoczeniem z trasy (resory na tyle, małe auto), ale na w miarę równej nawierzchni jest OK, myślę, że o lepiej niż w Samuraju i Wranglerze.
Komfort
4,0
Widoczność
Nic do zarzucenia. Auto jednocześnie nie jest olbrzymie, więc większość kobiet jest zachwycona (z tych, które wsiadają do auta poniżej 20.000zł. W miarę krótkie auto, dobrze oszklone oraz duże lusterka sprawiają, że można jeździć między drzewami.
3,0
Ergonomia
W miarę dobra, ale oczywiście jak na terenówkę, choć co prawda nie całkiem rasowę, są w tym zakresie też lekkie niedociągnięcia (mało schowków, ciężko się wsiada do tyłu, trochę skacze i łomocze na dołkach itd.).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje ekstra. Wentylacja w porządku, bo standardowo uchylny dach. Oprócz tego czy w hard-, czy w softtopie możemy sobie szybko zrobić kabriolet.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca do 185cm w miarę OK, pasażer znacznie gorzej z uwagi na przesuwny fotel, który trzeba by samemu przerobić, żeby dał się dalej cofnąć oraz na schowek przy kolanach. Co ciekawe dwie osoby, które siedzą z tyłu mają więcej miejsca niż pasażer z przodu - a myślę, że również więcej niż wielu innych modelach z tych lat (Samuraj, Vitara, Wrangler, RAV4). Po założeniu butli, przestrzeń bagażowa mniejsza niż w Cinque(Sei)cento.
3,0
Wyciszenie
Na równym ekstra, niewiele głośniej niż w przeciętnej osobówce, a nieco mocniejszy głos silnika i szum spod kół tylko dodają szyku. Na dołkach resorowany tył n niestety przenosi wstrząsy na wszystkie rupiecie z tyłu - u mnie to była niekończąca się walka z łomoczącymi tylnymi drzwiami, wieszakiem rejestracji, elementami zderzaka. W terenie łomot już jakoś nie razi (przy UAZIE to i tak kołysanka do snu).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po założeniu LPG - super (spalanie podałem dla gazu, bo nigdy nie zużyłem całego baku benzyny na raz - u kolegi pali ok. 9-10l) - jazda nie droższa niż osobowym. Nieraz zjeździłem cały zbiornik na nie wyłączając 4x4 po śniegu i górkach, a zużycie nie przekroczyło 14 l. O terenie się nie wypowiadam, bo to jakbym próbował liczyć ile traktor pali na 100. Większość podstawowych części dostępna w zamiennikach o przyzwoitych cenach, ale dostępne oryginały, są zwykle drogie. Ogólnie zależy od części - wymiana rozrządu w mojej Mazdzie to 1500 PLN, a w Ferozie zapłaciłem 400 PLN, a z kolei oryginał przegub ok. 800 PLN i to niedostępny. Bywają części niedostępne jako nowe (np. wydech), bo samochód wyszedł z produkcji ponad 10 lat temu, ale przyzwoitych używek nie brakuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w przyzwoitym stanie z instalacją LPG, którym można jeździć w teren i po mieście kosztuje poniżej 10.000 PLN (początek 2009), a czas dla terenówek płynie oczywiście zdecydowanie wolniej niż dla osobowych, więc dostępna na prawie każdą kieszeń. Super na drugie auto tanim kosztem i żona wtedy nie krzyczy, że się błota z budowy lub z lasu naniosło, a karoseria się(!) trochę porysowała.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poluzowujące się tylne drzwi, problemy ze światłami: lampy w zderzakach + jazda w terenie = kłopoty
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pękło główne pióro resora (spasowało od Żuka, a otwór tylko lekko przesunięty od środka podwieszenia), ale kupiłem z resorem trochę ugiętym, przez co wywaliłem świeżo zmieniony amortyzator. 2 błotniki i próg => blacharz (nic więcej niż w innych japończykach, a na pewno mniej niż Suzuki).

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
1,00 zł
14,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Daihatsu Feroza Standard