Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu YRV

Marek, 10 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 87KM 64kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 296 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daihatsu YRV 1.3 i 16V 87KM 64kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Baryła samochodu jest ładna. Mimo nadwozia typu mini van nie wygląda pokracznie. Wnętrze widać że japońskie i trzeba przyznać że europejczycy robili bardziej wymyśle. Nie ma za to udziwnień, a wszystko jest gdzie być powinno. Samochód ten to w sumie Yaris, w końcu dzieli z nim podzespoły, lecz niższa cena i więcej miejsca w kabinie, sprawiają że po prostu lepiej opłaci się go kupić niż Toyotę. Wersja z turbiną robi zaś z niego prawdziwe sportowe auto, chociaż w moim przypadku silnik 1.3 jest aż za mocny. Z drugiej strony w trasę idealny, gdzie wyprzedzanie to sama przyjemność. Marka może u nas mało popularna, lecz jak widać części nowe i używane są o dziwo tańsze niż do Yarisa.
5,0
Całokształt
Super.Baryła samochodu jest ładna. Mimo nadwozia typu mini van nie wygląda pokracznie. Wnętrze widać że japońskie i trzeba przyznać że europejczycy robili bardziej wymyśle. Nie ma za to udziwnień, a wszystko jest gdzie być powinno. Samochód ten to w sumie Yaris, w końcu dzieli z nim podzespoły, lecz niższa cena i więcej miejsca w kabinie, sprawiają że po prostu lepiej opłaci się go kupić niż Toyotę. Wersja z turbiną robi zaś z niego prawdziwe sportowe auto, chociaż w moim przypadku silnik 1.3 jest aż za mocny. Z drugiej strony w trasę idealny, gdzie wyprzedzanie to sama przyjemność. Marka może u nas mało popularna, lecz jak widać części nowe i używane są o dziwo tańsze niż do Yarisa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest po prostu bezobsługowy i bezawaryjny. Sprawdzona i wieczna konstrukcja Toyoty na łańcuszku, stosowana np. Yarisie. Nic dziwnego bo Daihatsu od lat należy do Toyoty, chociaż nie wszyscy to wiedzą. Do tego samochodu jest najlepszy, bardzo ekonomiczni ale zrywny.Chociaż jest jeszcze wersja turbo a to już prawdziwa rakieta.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak to skrzynia, pracuje normalnie a biegi wchodzą bardzo lekko, co chyba najważniejsze. Zapewne też jest Toyoty, gdyż pasuje od Yarisa.
4,0
Układ jezdny
Bardzo trwały i wytrzymały a jeżdzę cały czas po dziurach. Zapewne pomyślany o wersji Turbo, gdzie znosi duże przeciążenia. Wymieniałem jedynie łączniki stabilizatora. Tanie i kompatybilne z innymi modelami tej marki. Niektórzy narzekają że jest twardo, ale to nie prawda. Może w porównaniu ze starszymi samochodami tak jest ale współcześnie auta są twardsze, projektowane do szybkiej jazdy i trzeba się z tym godzić.
Komfort
5,0
Widoczność
Dość duże szyby zapewniają dobrą widoczność. Przydatne szczególnie w mieście.
5,0
Ergonomia
Japońskie auta słyną z dobrej ergonomii więc i tu wszystko jest pod ręką tak jak trzeba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa jest cicha. W zimie grzeje szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super. Małe ale wielkie. Pojemność w kabinie to jeden z ważniejszych atutów tego autka, oczywiście biorąc pod uwagę fakt że to raczej miejskie autko a nie limuzyna. Po złożeniu foteli mamy wersalkę, więc na wakacje też w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Niektórzy narzekają. Jeździłem Yarisem z ciekawości dla porównania i wcale nie było ciszej a w wersji Verso nawet głośniej. Silnik jest cichutki i na na wolnych obrotach prawie go nie słychać, odzywa się jednak pomruk w wyższym przedziale obrotów jak go piłujemy i chyba to normalne. Nie jest w końcu bardzo przydławiony, spora moc skądś się bierze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu na 6. Dość niska waga auta w porównaniu ze sporą mocą nowoczesnego silnika, sprawia że nie musimy go dusić. To zaś oznacza bardzo małe spalanie, tak w trasie jak i po mieście. Gaz się nie opłaca.
5,0
Stosunek jakość/cena
cena jest po prostu idealne z powodu mało znanej u nas marki. To dobrze bo kupuję 2 taki samochód:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód zbiera najlepsze noty na całym świecie a także u nas. Wystarczy poczytać na zagranicznych forach. Tu raczej nic się nie psuje, może jakieś drobiazgi. Ja w każdym razie nic nie musiałem naprawiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak pisałem. Toyota zastosowała ty swoje sprawdzone technologie, więc auto jest bezusterkowe. Jako że znosi też mocne silniki Turbo, całe konstrukcje jest mocna i solidna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu YRV