Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM 2006-2010 - Oceń swoje auto

Dodge
Caliber
1.8 i 16V 140KM 2006-2010

Ocena Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM 2006-2010

Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM 2006-2010

z przebiegiem 24 000 km, wyprodukowany w 2008 roku, manualna skrzynia biegów
Średnia ocena
3,62
~Kierowca bombowca
dodał ocenę 24.11.2011 08:19:19, jeździ tym autem niecały rok, poprzednie auto SE

Całokształt

4,00
Całokształt dobrze (patrz sląbe punkty autka), Rewelacją jest linia nadwozia, wyróżniająca sie w tłumie

Mechanika

Silnik

4,00
Na autostradzie powyżej 130km/h auto wyje. Zależy to też zapewnie od jakości opon i ich typu. Ja testowałem na letnich Continental. Jeżeli chcesz posłuchac radia musisz dać prawie na max volume bo ryk silnika zaglusza wszystko. Elastyczność średnia ponieważ na normalnej drodze przy ruszaniu np z 2jki musisz umiejętnie wduszac pedały bo CI zgaśnie. Jest to bez waątpienia spowodowane masą tego małego czolgu 1380kg bez załadunku.

Skrzynia biegów

4,00
Występuje usterka, awaria na elementach ciernych kół zębatych w skrzyni. Trzeci bieg wymieniony po hmm 10tyś (to już jakaś kpina). Przełożenia długie, a szkoda (choć sportowego zacięcia ten czołg nie ma).

Układ jezdny

4,00
Szalu nie robi, pomimo wysokiego profilu opon i w miarę wysokiemu zawieszeniu już gdzieś prztytarłem o podwozie. ponadto dziury naszych pięknych polskich dróg zbiera tak sobie. Przy prędkosciach ok 80km/h i średnio wielbłądziej drodze (koleiny) auto zachowuje się jakby koń na spręzynie jaki widzialem ost. na placu zabaw dla dzieci. Wygina sie to w lewo to w prawo, a brak w moim przypadku ESP nie pozwala zbytnio poszaleć.

Komfort

Widoczność

3,00
Ocena średnia bo przód ok ale tylko przednia szyba, w zakretach juz gorzej ponieważ przednie słupki lewy i prawy zabierają sporo widoczności. Słabo widac też koniec przodu autka np. przy parkowaniu, ze względu an spadek ostry maski (kwestia wyczucia). Rewelacją sa boczne lusterkan - duży pzreświt. Porażką jest tylnia szyba a lusterko wsteczne to tylko gadżet bo i tak przez niego nic nie widać. Widoczność tylu na cofaniu przez tylnią szybę - zapomnij! Ucz sie na boczne lusterka.

Ergonomia

4,00
Wszystko gra i buczy z wyjatkiem jednej rzeczy ktora mnie osobiście non stop irytuje. Jest nią przełącznik światel awaryjnych i cypel przelącznika stanu licznika, temp. - pierwszy, światła awaryjne, wduszam zawsze przypadkowo jadac i kręcąc temperaturą i nawiewem, - drugi, cypelek kompa, muszę stac na światłach by go poprzelączac, w pzreciwnym razie się do niego nie dostanę (albo trudno przez gimnastykę)

Wentylacja i ogrzewanie

3,00
To juz znają wszyscy uzytkownicy tego cuda Minusy - szybko parujące szyby, glównie przednia. Plusy- na szczeście autko szybko łapie wysoką temp silnika, szybko się ogrzewa w środku,a jest to przydatne przy LPG wówczas nawet zostawiajac autko na zimnie wchodze po godzince i szybko chwuta ustawioną ok 35stC temp i załącza sekwencję.

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,00
Przód ok, tyl w miare ok choc panel an napoje tyl zabiera miejsce pod nogi srodkowego pasazera. Kufer - nie wierzcie że jest spory.Przy zapakowaniu 4 kól i wymianie na zimowe musisz to logistycznie dobrze przemyśleć jadac do stacji nawet samemu. Ja mam w miejscu zapasówki jeszcze butlę LPG Statko 50l i podłoga po wypoziomowaniu butli 10cm wyższa, a przez to przestrzeni też znacznie mniej. Za to dużo klamotów pod podłogę obok butli teraz sie pomiesci.

Wyciszenie

3,00
Pisałem juz przy kulturze pracy silnika. Przy malych prędkosciach w miare ok, a powyżej 100km/h to już masakra.

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,00
Nie wiem co inni mają za wersje (że pali im po 6-7beny na 100km) bo mój to ma apetyt na benzynke jak skacowany na wodę z rana. Dodam, że nie wariuje an drodze i jadę raczej spokojnie. -miasto 13-15 l/100km, - trasa 10 l/100km, - cykl mieszany 11 l/100km

Stosunek jakość/cena

4,00
Tu nie jest źle, ceny części jak u konkurencji, a ich dostępność z opisów i weryfikacji sklepów w sieci jest niezła.

Niezawodność

Drobne usterki

4,00
- błąd przepustnicy przy 24 tyś.

Poważne usterki

3,00
- naprawa skrzyni po 10 tyś km,

Spalanie 1.8 i 16V 140KM 2006-2010 + LPG

LPG [l/100km]
Średnie spalanie:
12,2

Minimalne średnie spalanie

:
11,5

Maksymalne średnie spalanie

:
15,0

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe

:
10,0

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniającego?

Linia nadwozia, prostota obslugi

Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego

Nie jest za precyzyjny, szybko się grzeje

Nie jest to jeep choc stajnia ta sama, dość sztywny, odczuwalne nierównosci drogi

Prowadzenie szyb potrafi być kaprysne podnoszac je z różną prędkoscią, wymaina żarówek przód to paranoja

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności ogladanego wpisu, napisz je w powyższym polu i kliknij na przycisk "Wyślij". Na pewno rozpatrzymy Twoją sugestię!

Oblicz koszty własnej jazdy 1.8 i 16V 140KM 2006-2010

Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie
Komentarze kierowców