Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Albea I

Peter_Pan, 21 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 80KM 59kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 2 tys. km
Fiat Albea I 1.2 i 16V 80KM 59kW 2002-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Idealny samochód dla rodziny z małym dzieckiem i ograniczonym budżetem na kupno pojazdu. Bagażnik 515l przeszedł swój "chrzest bojowy" podczas wyprawy na parę dni za miasto - spokojnie zmieścił: łóżeczko turystyczne, wanienkę, 2 plecaki, walizkę, parę pudeł i dużych toreb. Wnętrze jest b. przytulne (elegancki granatowy welur), w przeciwieństwie do wielu innych marek samochodów przytłaczających "nowoczesną szarzyzną". Fiat pomyślał też o wielu drobnych udogodnieniach związanych z ergonomią: niezależne lampki sufitowe z przodu i z tyłu, dużo większych i mniejszych schowków (także podświetlanych), regulacja oświetlenia tablicy rozdzielczej, etc. W sprzedaży tylko 2 wersje wyposazeniowe (EL i HL), ale ta ostatnia wydaje się b. ciekawa: za ok. 4 tys. zł dostaje się dodatkową poduchę, pełną elektrykę, centralny zamek, lepszą tapicerkę, wbudowane radio. Sylwetka samochodu: z tyłu b. ładna, ale z boku i z przodu trochę za bardzo "stercząca" - no ale to już kwestia gustu. Minusy - oczywiście, jak to u fiata: kompromis między ceną i jakością - trzeba liczyć się z różnymi drobnymi "niedoróbkami" (patrz opis wyżej), ale da się z tym żyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający na w miarę dynamiczną jazdę. Nie ma problemów z szybkim startem ze świateł i wyprzedzaniem na 2. i 3. biegu. W miarę cichy (choć jego "sportowe" brzmienie nie przypadło mi do gustu).
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń: precyzyjna, lekka w obsłudze, w miarę krótkie skoki dźwigni.
4,0
Układ jezdny
Tłumienie nierówności i wybojów - poprawne. Wysokie zawieszenie dobrze sprawdza się na krawężnikach i "leżących policjantach" (choć nie dodaje uroku samemu pojazdowi). Wspomaganie kierownicy trochę za mocne podczas normalnej jazdy - ja lubię "czuć drogę", a tu ma się wrażenie, jakby sterowało się samochód joistickiem. :-)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na sedana - trudno cokolwiek więcej oczekiwać. B. dobre lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Brak zastrzeżeń - poza feralnym zegarkiem "pod kolanem" w wersji HL. Ale można się i do tego przyzwyczaić. Dodatkowo, dźwigienka kierunkowskazów mogłaby być ciut bliżej koła kierownicy - trzeba mocno wyciągać palce, aby na nią trafić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Efektywna i w miarę cicha na najniższych obrotach. Jednak przy dużych mrozach potrafi za słabo oczyszczać szybę koło kierowcy - jedyne wyjście wtedy to szybszy nadmuch i cały strumień powietrza na przód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w limuzynie wyższej klasy. Przy maksymalnie wysuniętym fotelu kierowcy moja żona karmi piersią dziecko na tylnej kanapie i jeszcze ma sporo miejsca :-)
4,0
Wyciszenie
OK, choć dźwięk silnika trochę daje się we znaki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ostra zima, a ja lubię dynamiczną jazdę. Myśle, że 9l/100km w takich warunkach po mieście to dobry wynik. W trasie (też zima) ok. 1-1.2l/100km mniej. Przegląd dopiero po 20.000km + 2 lata gwarancji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za nowy samochód o porównywalnych gabarytach i wyposażeniu innego producenta musiałbym zapłacić 15-20% więcej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety, jak u fiata :-( Fotel z regulowaną wysokością (wersja HL) źle skonstruowany: na dużych wybojach "stuka" kierowcę w... 4 litery. W ASO mówili, że to wada konstrukcyjna i jedynie można liczyć na jego przekonstruowanie w fabryce - wtedy wymienią na nowy. Poza tym, piszcza drzwi (choc przyznaje, ze akurat sa tegie mrozy) i trzeba uważać na delikatną tapicerkę welurową na drzwiach: bardzo łatwo ją uszkodzić, np. metalową klamrą pasów bezpieczeństwa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic się nie działo, ale to za mały przebieg, aby coś wykryć.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Albea I