Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

pyra, 16 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Staram się w moiarę obiektywnie ocenić mój samochód, próbuję znaleźć jakieś mankamenty i coś tam bym znalazł. Natomiast ja jestem bardzo zadowolony samochód spisuje się świetnie. Moi znajomi zaczynają się przekonywać, dwóch nawet zastanawia się nad kupnem w przyszłym roku. Ja mam wersję Emotion więc jest tam wszystko co potrzebne w nowoczesnym samochodzie. Czy ma wady? pewnie tak, np. wydaje mi się, że przy delikatnym cofaniu i gwałtownym hamowaniu coś z tyłu skrzypi, poprednik pisał coś o układzie kierowniczym- mnie też się wydaje, że coś w czasie postoju można wyczuć - taki jakby skok przy rozpoczęciu kręcenia. Ponadto denerwuje mnie jak wycieraczki kierują wodę z przedniej szyby na boczną kierowcy, tak, jedynie to mnie w tym samochodzie denerwuje. Ale całokształt uważam że samochód jest wart tych pieniędzy, nie żałuję kupna, cieszę się, ża kupiłem jedną z najdroższych wersji choć początkowo chciałem o 15 tysięcy tańszą - teraz bym sobie pluł w twarz
Wrażenia
5,0
Silnik
Musiałem przyzwyczaiś cię do turbodiesla, teraz jest ok. Uważam , że silnik jest mocny, ekonomiczny i dynamiczny - ale trzeba nauczyć się jeździć
5,0
Skrzynia biegów
Nie miałem do tej pory żadnych problemów. W moim samochodzie nic mi nie trzeszczy, przy żadnym biegu, mam nadzieję, że tak zostaniw
5,0
Układ jezdny
Kompromis - jak to ktoś wcześniej powiedział - pomiędzy sportową jazdą a wygodą, wydaje się że jest przyzwoicie, nie mam zastrzeżeń. Wiadomo, że zawsze może być wygodniej i zawsze może być bardziej sportowo
Komfort
3,0
Widoczność
Tak jak wielu to opisuje dla niedoświadczonych kierowców to może być problem zwłaszcza parkowanie tyłem pomiędzy samochodzmi w zatłoczonym mieście. Proponuję czujniki parkowania
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie być powinno. Potwierdzam, że bardzo fajny jest system podłączenia telefonu komórkowego Blue&Me. Osobiście nie mam żadnych problemów z podłokietnikiem i schowkiem. Na początku nie wiedziałem jak co otwierać, ale szybko się nauczyłem więc u mnie nie ma żadnego problemu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja działa szybko i sprawnie. Faktycznie przy włączonej klimie u mnie też pokazuje kontrolka, że niemal wyłącznie mam włączony obieg wewnętrzny. Za bardzo nie wiem o co chodzi bo gdyby tak było to po krótkim czasie byłoby duszno i sennie a tak nie jest więc nie wiem co o tym sądzić
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 187 cm wzrostu, żona mniej, dwójka dzieci. Starcza miejsca dla wszystkich. Nawet gdybym to ja siedział z tyłu to nie jest źle, mam swobodę nad głową co nie jest regułą we wszystkich autach tej klasy. Na tle innych samochodów generalnie wydaje mi się że standard jest przyzwoity a nawet powyżej średniej w porównaniu do pojazdów, które chociaż troszeczkę poznałem (Auris, Focus, Astra III, Ceed, Octavia,Golf, C4)
5,0
Wyciszenie
Jeden z moich przedmówców pisze, że nie jest cicho inni że jest rewelacyjnie cicho. Powiem tak, nie lubiłem diesli (no może już trochę lubię) za ich klekot. Więc na biegu jałowym ten klekot ja słyszę tyle, że mi nie przeszkadza. Jak włączę radio a prawie zawsze mam włączone to na silnik nie zwracam uwagi. W czasie jazdy a szczególnie podczas szybkiej jazdy ja osobiście jestem pod wrażeniem, według mnie silnik pracuje nie boję się użyć tego słowa rewelacyjnie cicho. Nawet przy prędkości 180 km/h w samochodzie dźwięk silnika nie zakłuca rozmowy bo jest cicho. Jeśli chodzi o opony to głośność zależy przede wszystkim od nawierzchni. Naprawdę niektóre drogi mają niby nową nawierzchnię ale jakąś chropowatą, że opony są strasznie głośne. Reasumując ja jestem bardzo zadowolony i moim zdaniem poziom hałasu w porównaniu do podobnych pojazdów jest bardzo niski. A klekot diesla słychać tylko na postoju.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że samochód jest ekonomiczny. Dane fabryczne podają: miasto - 6,9. I tu zaskoczenie. Mieszkam w Poznaniu więc jest to skrajnie zatłoczone miasto i moimo tego jestem w stanie zmieścić się poniżej 7 litrów przy włączonej klimatyzacji! Wszystko zależy od stylu jazdy. Pierwszy mój wynik w mieście był w granicach 8-8,5 l. Nauczyłem się jeździć, nie jestem zawalidrogą ale nie ścigam się z nikim bo i tak przy następnych światłach mnie dogoni. Staram się jak najwięcej hamować silnikiem. Tylko w czasie targów Polagra zużycie skoczyło mi do ok. 7,3-7,5 l/100km ale więcej stałem niż jechałem. Natomiast na trasie osiągnięcie 4,3l/100km z włączoną klimatyzacją jest prawie niemożliwe, chyba, że skrajnie nudna jazda bez skrzyżowań i jakichkolwiek manewrów przy stałej prędkości 90km/h - to może dałoby się zjechać do 4 l .Ale taka jazda nie dla mnie. Ja ślednie spalanie w trasie mam na poziomie 6 l tyle, że jeżdzę dynamicznie - ale bez szaleństw, jak trzeba to i 170 jadę a żeby było ciekawie na autostradzie jadąc 180 komputer wskazywał zużycie znacznie poniżej 10l (7-9l) co uważam za sukces tego samochodu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem samochód niemal wyłącznie przez wyjątkowo atrakcyjny kredyt 0% na 5 lat 3% prowizji, 0 wpłaty. Cena 80000 (w tym prowizja) rata ok. 1330zł. Może i dużo ale liczyłem ile kredytu dostałbym płacąc taką ratę. Dodając prowizję wyższe ubezpieczenie i ewentualne inne koszty wyszło mi, że lepiej mieć nowy samochód niż 3 latka tej samej klasy. Po 3 m-cach jestem bardzo zadowolony, uważam, że kupno Bravo to strzał w dziesiątkę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedzieć, wiem że jestem "królikiem" doświadczalnym i wiele może się zdarzyć. Na razie byłem raz wezwany do serwisu, co będzie dalej zobaczymy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d