Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Fiat Idea - Oceń swoje auto

Fiat
Idea
Wybierz
silnik
lista silników Fiat Idea
Pb Benzynowe
On Diesla
Ukryj

Podsumowanie 58 ocen tego auta

Oceny Fiat Idea

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,10
1% gorzej niż w segmencie Minivany (4,15)

Całokształt

Całokształt
4,19

Mechanika

Silnik
4,17
Skrzynia biegów
3,81
Układ jezdny
3,91

Komfort

Widoczność
4,10
Ergonomia
4,38
Wentylacja i ogrzewanie
4,26
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,60
Wyciszenie
4,00

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,10
Stosunek jakość/cena
3,86

Niezawodność

Drobne usterki
3,97
Poważne usterki
3,93

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
84%
16%
NIE
na podstawie 25 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Karoseria

Silnik

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Zawieszenie

Silnik

Filtr

Lista 58 ocen

3,38
dodano 13.01.2015 przez

Bliźniacze auto do Lanci Musa, z mniejszą prezencją. Zapewnia spory komfort i dużo miejsca wewnątrz. W porównaniu do Pandy to przepaść, bliżej mu do Punta, z którym dzieli płytę podłogową i sporo podzespołów. Wysoka bryła nadwozia nie pozwala na sportowe pokonywanie zakrętów, trzeba wręcz powiedzieć, że wymaga "emeryckiego" podejścia do krętych dróg. Za to zawieszenie zestrojono komfortowo i w sposób do zaakceptowania pokonuje nierówności poprzeczne, ze wzdłużnymi trzeba walczyć trzymając dobrze kierownicę by w sposób nie kontrolowany nie zmienić pasa ruchu. Nie jest to BMW czy Mercedes a nawet Opel - więc nie można byt wiele wymagać od układu kierowniczego. Jest i spełnia podstawową rolę. Największy minus - szerokie przednie słupki do których należy się przyzwyczaić oraz nabyć nawyku wychylania się by się rozejrzeć przed wjazdem na np rondo ... Największy plus - motor - 1,3 mtj 90 km daje radę, spora turbodziura od 1 tyś do ok 1,7-1,8 tyś obr wyrabia nawyk mocniejszego przygazowania przed wjazdem na skrzyżowanie - po osiągnięciu 1,9 tyś. obr/min dostaje niezłego kopa(!), gdzie do 3,5 tyś. obr/min ciągnie jak oszalały. Bardzo dobra kultura pracy silnika (od 2 tyś...) przy bardzo niskim zużyciu paliwa wynoszącym od 6,4 l po mieście (trzeba się postarać by taki wynik osiągnąć - patrz. mocno butować) do 4,8 l w trasie. Turbina zmieniona raz na nową przy przebiegu 90 tys km. Po zimie zaczęła gwizdać, co jest objawem uszkodzenia łopatki turbiny przez zamarznięte krople wody na obudowie turbo, po rozruchu na zimnym lód krzywi łopatki... ot taka przypadłość. Nie przemyślano niestety tematu podszybia i odprowadzania wody. Ta zostaje skierowana na nadkola od wewnętrznej strony komory silnika lejąc się po czujnikach, przewodach ... ponadto woda z puszczających uszczelek od wycieraczek - tych przy podszybiu - leje się do komory silnika po przewodach, po lince i krzywce zmiany biegów, dalej po obudowie skrzyni biegów. W niczym by to nie przeszkadzało, gdyby nie zima i spadająca temp. poniżej 0 ... gromadzona wilgoć pomiędzy pancerzem linki a linką zmiany biegów zamarza uniemożliwiając wybranie biegów ... ratunek - wymiana linki - bądź ciepłe zimy ... ponadto zaciera się dźwignia wybieraka na skrzyni biegów - raz na jakiś czas należy ten element zdemontować i wyczyścić - skrzynia działa o wiele lżej. Auto pomimo nieznacznych uchybień nie psuje się i można go polecić niewymagającym jako dobry środek transportu dla 4 osobowej rodziny. Dobrze zaplanowane wnętrze i moc aranżacji wynagrodzi pewne niedogodności.

więcej »
4,08
dodano 28.12.2007 przez

Gdyby było lepsze zawieszenie i układ kierowniczy oraz dali tradycyjne sterowanie nawiewami to auto byłoby idelane, tak jest bardzo dobre, w sumie w Polsce się nie przyjeło ale auto warte uwagi - TYLKO Z DIESLAMI, benzyny sąmułowate i nie nadają się do tak ciężkiego auta już 1.3 JTD 70 KM daje radę a 1.9 100 KM (oferowane na zachodzie to chyba za wiele na mozliwości zawieszenia w tym wysokim samochodzie).

więcej »
4,46
dodano 20.01.2006 przez

trochę źle zestroili zawieszenie (za sztywne) więc nieprzyjemnie się pokonuje zakręty dosyć wysokim autem (skacze, przesuwa go czasem na ostrych i nierównych zakrętach), ale ogólnie jestem bardzo zadowolony to w końcu auto rodzinne, a nie wyścigówka a tspisuje się idealnie polecam, alke tylko diesla 1.3 mimo że mały to żwawy (kolumny "połykam bez najmniejszych problemów) i mało pali!!!

więcej »
4,54
dodano 11.07.2010 przez

auto idealne dla całej rodzinki 2+2 bardzo ładne jasne wnętrze młodsze roczniki mają już ciemniejsze wnętrze co wygląda mniej atrakcyjnie, niektórzy powiedzą że jasne wnętrze szybko się brudzi- powiem tylko tyle jak sie dba tak się ma. moje ma 100 000 km i środek jest jak nowy, dobry silnik ekonomiczny narazie bez awaryjne

więcej »
4,85
dodano 26.01.2006 przez

Jestem bardzo, bardzo zadowolony. Kupiłem MultiJet full wypas + opony zimowe i lak. metalic: za 49 197 PLN brutto! I jak Ci? SZOK! KTO CHCE KUPIĆ - w WIAMOCIE Kraków mają taki sam, ale benzyna 1400 16V, metalic za.... 46 900 coś tam. I co Wy na to? P. Adam Kołodziej - młodszy sprzedawca czeka - może na Ciebie? Startuj!

więcej »
4,62
dodano 05.07.2014 przez

Z zewnątrz wygląda na małe jak Matiz ale wystarczy wsiąść by poczuć, że to jednak Van. Wysoka pozycja za kierownicą sprawia, że nie czuje się ciasno. I tak zostaje dużo miejsca nad głową nawet przy dużym wzroście.

więcej »
4,38
dodano 15.10.2006 przez

Jak to tego auta proponowal bym silnik 1,9 bylo by to w tedy auto i na trasy i do miasta, no ale wtedy palilo by okolo 1l wiecej, przy zakupie proponuje dokupić podłokietyniki fotele slabo trzymaja na zakretach.

więcej »
4,69
dodano 25.08.2005 przez

Wspaniałe auto dla rodziny z 2 dzieci . Ogromne i ładne wnętrze . Bardzo udany cichy i ekonomiczny silnik , małe gabaryty zewnętrzne czynią auto świetne do miasta . Jak się nie będzie psuć - to dla mnie ideał .

więcej »
4,23
dodano 30.10.2007 przez

AUTO NAPRAWDE GODNE POLECENIA!!! SZYBKIE (V-max185), PAKOWNE (po złorzeniu tylnych foteli to już prawie bus :)), NISKIE SPALANIE (4,5-6,5), BARDZO WYGODNE (dosc wysoko sie siedzi i wygodnie wsiada i wysiada)

więcej »
4,31
dodano 23.09.2012 przez

Jestem bardzo mile zaskoczony tym autem. Rzadko spotykane na naszych drogach, mało popularne, a jednak ma coś w sobie. Niewiele osób wie o istnieniu tego modelu a szkoda bo to dobry samochód.

więcej »