Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto II Hatchback

alabert@wp.pl, 17 lat temu
Silnik 1.2 i 60KM 44kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 112 tys. km
Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
W sumie to fajne autko. Do jazdy po mieście wystarczy, w miarę zrywne, zwrotne, pojemne w środku. Trochę tandetne plastiki ala trudno wymagać luksusów w aucie za 27 tys.( cena w 2002r po upuscie). gdyby nie ostatnia awaria miałbym o nim niezłe zdanie. W środku nic nie trzeszczy i ma dobre fotele
Wrażenia
3,0
Silnik
dobry na miasto, na trasie przy większej obsadzie problemy z wyprzedzaniem
1,0
Skrzynia biegów
właśnie PADŁA
3,0
Układ jezdny
najtańsza wersja, wąskie opony, słaba przyczepność
Komfort
4,0
Widoczność
OK, ale jestem wysoki. Trochę przeszkadzją szerokie przednie słupki
4,0
Ergonomia
wszystko ok, bo nic w nim nie mam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
DOBRZE, nic nie paruje. zimą nagrzewa się po ok. 2-3 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu akurat bardzo dobrze, nie jest to limuzyna klasy wyższej ale z przodu mam dużo miejsca - 190 cm wzrostu. Z tyłu zaskakująco dużo miejsca, wygodna kanapa, siedzi się w niej głęboko.
3,0
Wyciszenie
Szymy wiatru, opon, silnik wyciszony nawet dobrze, przy większych prędkościach robi się dość głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie benzyna ok. 7 l , gaz ok. 8, przeglądy tanie w ASO ok 450 zł- w tym wymiana oleju, filtra, świec, regulacja zaworów( silnik 8- zaworowy, popychacze mechaniczne) regulacja reduktora od gazu, ścieżka diagnostyczna
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogę dać 4,5 za stosunek produkt- koszty utrzymania. niskie koszty eksploatacji, tani serwis, przyzwoite spalanie, w miarę tanie części. Tylko za dużo awarii, na szczęscie nigdy ni stanął w drodze, zawsze dojechał do domu. to jego PLUS.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle coś wyskakuje.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
TRAGEDIA:19TYS. padła centralka wtrysku- gwarancja, 23 tys. pompa wodna- gwarancja, 33 tys. klocki hamulcowe( jazda po mieście ) i przełącznik zespolony pod kierownicą To wszystko gwarancja- a potem uszczelnienie przegubu półosi przy skrzyni biegów- wycieki oleju ok. 60zł, urwany ogranicznik w drzwiach 45zł, urwała się linka zwalniająca fotel kierowcy- przesuwany, wymiana rozrządu po 60 tys.,ok 400 zł, ok 80 tys. km padł wentylator chłodnicy- ok. 400 zł z wymianą, wymiana tarcz i klocków - naturalne zużycie, wymiana końcówki drążka kierowniczego+ ustawienie geometrii, ok 150 zł, ciągłe piski z linek hamulca ręcznego, spadły ramiona z cięgieł wycieraczek- pomogły solidne kleszcze. Po 3 latach wymiana tłumika i akumulatora. NO I TERAZ NAJLEPSZE- po 110 tys wycieki spod pokrywy rozrzadu- konieczność uszczelnienia a przy okazji wymiana rozrządu, po ok 2 tygodniach w czsie jazdy padła SKRZYNIA BIEGÓ. O dziwo dojechałem do warsztatu- wymiana sprzęgła i założenie używanej skrzyni 2500 zł. sam jestem sobie winny bo chciałem ratować starą i kazałem ją rozbierać a mogłem od razu wymienić na używaną było by taniej
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Punto II Hatchback