Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Scudo II Furgon Długi

Sickboy, 12 lat temu
Silnik 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Scudo II Furgon Długi 2.0 MultiJet 120KM 88kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,08
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce żyleta
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : po 60000 koło dwumasowe jaka przyczyna brak informacji
4,0
Całokształt
No cóż po przejechaniu 60000km mogę wystawić jakąś opinie na temat Scudziaka, po pierwsze i chyba najważniejsze to bardzo go lubię, dużo w nim spędzam czasu i nie męczy mnie to że czasem coś tam trzeszczy, plastiki nie są piękne i tym podobne pierdoły. Trochę trzeba było go dopieścić samemu bo fiat ciął koszty produkcyjne i materiałowe jak się dało, po wyklejeniu filcem i obitką tylnej blachy, zrobieniu wyciszonej podłogi na pace, i wyłożeniu masą bitumiczną drzwi zrobiło się dużo ciszej oraz bardziej komfortowo termicznie. Silnik jest świetny choć teraz brałbym ten z większa mocą, przydałaby się podczas jazdy z obciążonym samochodem. Hamulce rewelacyjne!!!, wentylacja super, gabaryty auta jak dla mnie odpowiednie, czego chcieć więcej za te pieniądze? Może mniejszej awaryjności? choć ja trafiłem na w miarę mało awaryjny egzemplarz(poza tym felernym kołem dwumasowym). Opinie o fiatach krążą różne, ja jestem na tak choć nie wiem jaka czeka mnie przyszłość, a mam zamiar jeździć nim dobrych kilka lat.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik według mnie pracuje świetnie jak na tak ciężkie auto, po 25000km dolewałem litr oleju, zawsze jeździłem na benzynie i miałem opory do diesla, a tu miłe zaskoczenie czysta przyjemność przyśpieszania. Po załadowaniu coś koło tony zmienia się oblicze silnika niestety trochę koni brakuje.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń do skrzyni, jedynie mało przydatna piątka, zazwyczaj ją omijam, nie zauważyłem żeby coś haczyło na biegach niskich, na szóstce można jechać bez szarpania już od 65 km/h, przynajmniej na trasie często się nie zmienia biegów.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny bardzo przyjemny nie buja za zakrętach, po dociążeniu nic się nie zmienia, trochę buja przy bocznym wietrze trzeba kontrolować tor jazdy. Hamulce rewelacyjne, martwiły mnie opinie o częstym kończeniu się klocków, u mnie się to nie sprawdziło, serwis kazał wymienić po 35 tyś km ja ich olałem wymieniłem po 50tyś. patrząc po zużyciu klocków z 5tyś. bym jeszcze pojeździł.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra jak na tak duże auto, ciężko wyczuć tył, po dokupieniu czujników problem zniknął. Z kabiny nie widać przodu auta, trzeba się nauczyć długości i jeździć na wyczucie, lusterka świetne nie mam martwego pola. Siedzi się wysoko i wszystko widać przed nami co jest bardzo przyjemne w trasie, nie ma człowiek takiego ciśnienia na wyprzedzanie bo osobówki nie zasłaniają widoku.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, brak w podstawowej wersji wysuwanego miejsca na kubek,w siedzeniu pasażera jest schowek na dokumenty i w nim jest również miejsce na kubek, bardzo fajna sprawa przynajmniej papiery nie latają po aucie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze, samochód zimą bardzo szybko się nagrzewa, szkoda ze nie mam webasto, komfort by wrósł o wiele,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzenie kierowcy miękkie i wygodne, dosyć duża możliwość regulacji zarówno siedzenia jak i kierownicy (w jednej płaszczyźnie)mam wrażenie że siedzenie kierowcy jest za bardzo odsunięte od drzwi bocznych, było by więcej miejsca dla trzech osób, a tak przy komplecie z przodu jest ciasno, jedyna przypadłość jest związana raczej ze mną, po dłuższej jeździe boli mnie prawy bark kiedy trzymam cały czas kierownicę oburącz
3,0
Wyciszenie
Niestety wyciszenie kuleje, z tyłu za kierowcą jest blacha która nieźle rezonuje, poradziłem sobie z tym kupując za 50 zł. na alledrogo filc samoprzylepny i ładnie przykleiłem na blachę plus na to szara obiciówka na głośniki , teraz jest dużo ciszej i ładniej, nawet zrobiło się cieplej zimą. Coś tam zawsze trzeszczy stuka trzeba się przyzwyczaić. Silnik wyciszony dobrze, do 100km/h da się komfortowo podróżować, powyżej robi się głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tu już zależy dużo od tego jaką się ma nogę, jak się jedzie powyżej 100km/h pali dychę jak do 90 nie przekraczając obrotów 17500(wtedy załącza się turbina) spalił mi na trasie 7,2 litra na 100km, bardzo dobry wynik jak na tak ciężki samochód i w dodatku z towarem. Samochód lubi spokojną jazde wtedy jest ekonomiczny, a zapas mocy i turbina potrzebna jest kiedy wyprzedzamy. Co do przeglądów nie jest źle, a co do napraw w serwisie fiata stanowczo za drogo jak i części tak, i robocizna.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość nie powala na kolana, cena bardzo dobrze. Kupiłem go po dość okazyjnej cenie od dilera, rocznik wcześniejszy, auto testowe po przejechaniu 2000km
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się nie zepsuło, może dlatego że prawie nic nie ma z dodatków w podstawowej wersji :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do 60 000 km nic się nie działo, jadąc na przegląd okresowy coś zaczęło chrobotać na sprzęgle, koło dwu-masowe się rozleciało !? trochę szybko, na szczęście wymienili w ramach gwarancji, serwis chciał mnie naciągnąć na wymianę sprzęgła (przy okazji rozebrania) ale ceny to oni w serwisach maja o 100% za duże w porównaniu do oryginalnych kupionych samodzielnie, oryginalnie sprzęgło instalowane jest firmy Luk. Nic więcej się nie działo i tu znów wcześniej martwiły mnie opinie na temat zawieszenia u mnie nic nie padło choć jeżdżę po polskich drogach.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Scudo II Furgon Długi