Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Stilo Hatchback

babn@amuz.gda.pl, 18 lat temu
Silnik 1.2 16V 80KM 59kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 22 tys. km
Fiat Stilo Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW 2001-2004 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Na prima aprilis roku minionego przesiadłem się z Seicento 1.1 do Stilo Actual 1.2 5-drzwiowego. Jestem bardzo zadowolony (początkowo byłem zachwycony, ale teraz ... - apetyt rośnie w miarę jedzenia - mocniejszy silnik, przesuwana kanapa, może klimatyzacja? - tylko ZA CO?!) Auto jest duże, przestronne, stosunkowo nie drogie. Na 5 osób za te pieniądze to chyba nie ma alternatywy Do tego jest PIĘKNE (niektóre inne auta są czasem ładne) - żadnej fałszywej czy zbędnej kreski, wszystko jasne, oczywiste, prawdziwe, męskie, bez udawania (żadnego "i chciałabym i boję się"). Wersja 5-drzwiowa jest najpiękniejsza. Radio z CD gra świetnie (muzyka poważna). Kto chce duże i wygodne auto niech kupuje STILO (oceny musiałem trochę zaokrąglić, powinno być 4 x 4,5, a jest 2 x 4)
Wrażenia
5,0
Silnik
rakieta to może nie jest, ale uwzględniając pojemność (1.2) i moc (80 KM) w stosunku do masy (1150 kg) i wymiarów auta (wysokoœć (1525 !), to rewelacja. Auto jest chyba bardziej dynamiczne niż SC. Przy wyprzedzaniu redukcja na 3 bieg i leci jak złoto (muszę hamować, żeby nie rozjechać tych, co przede mną też wyprzedzają). Na wysokich obrotach wprawdzie go słychać, ale to czysta przyjemność (żadnego charczenia, ryczenia czy czegoś takiego). Pracuje bardzo płynnie
5,0
Skrzynia biegów
pracuje bez zarzutu, przełożenia dobrze dobrane do parametrów auta
4,0
Układ jezdny
to nie jest auto wyczynowe, tylko komfortowe a ja raczej guza nie szukam. Jedzie bardzo płynnie, przy hamowaniu fajnie się buja. Wspomaganie kierownicy chyba trochę za mocne - na koleinach i przy wietrze trzeba trzymać kierownicę (bardziej niż w SC bez wspomagania)
Komfort
5,0
Widoczność
z przodu lewy słupek trochę przeszkadza (czasem lepiej trochę się wychylić), ale jak zauważył jeden z opiniodawców, tak jak w Wartburgach to już nie będzie. Do tyłu (5 drzwi) - ekran jak w kinie (no chyba, że są pasażerowie, ale i tak nie jest źle)
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Jedynie zastrzeżenia do foteli - są wprawdzie bardzo obszerne, ale wydaje mi się, że mogłyby być lepiej wyprofilowane. Regulownanie wysokości samego siedziska (bez oparcia) nie jest najlepszym rozwiązaniem, ale nie ma tragedii. Siedzi się wysoko i w sumie nie źle.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacji nie mam nagrzewa się dobrze (nawiewy do tyłu to dobra rzecz) wentyluje też
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bezkonkurencyjny być może w innych autach dwóm osobom z tyłu siedzi się wygodniej, ale trzem to sądzę, że w żadnym (w mondeo siedząc na tylnej kanapie można sobie głowę rozbić - sprawdziłem w salonie!) jedynie wsiadania do tyłu nieco utrudnia słupek dlatego polecam odsuwaną kanapę (której niestety nie mam) bagażnik - 375 l jest wystarczająco duży (no chyba, że się go tą kanapą trochę zmniejszy, ale i tak nie jest mały)
5,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym początkowo zastanawiałem się dlaczego mi silnik zgasł, teraz już się przyzwyczaiłem. Na niskich obrotach silnika nie słychać, od 3000 zaczyna być słyszalny (zobacz wyżej), ale przy dużych prędkościach i tak bardziej słychać opływ powietrza (3000 obrotów to na VI biegu prawie 120 km/h), ale nie jest to męczące.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z perspektywy Seicento, to większe. Komputer pokładowy dyscyplinuje mnie i chyba bardziej uważam na spalanie w efekcie po roku i 20.000 km mam średnie spalanie - 7,25 l/100 (SC 1.1, 4 lata 62000 km - 6,63 l/100) nie trudno więc zauważyć, że koszty wzrosły o mniej niż 10%, ale komfort jazdy wrósł znacznie bardziej. Przy małym ruchu, po nie najlepszych drogach, leniwa (płynna) jazda 122,5 km z prędkością średnią 72 km/h i spalaniu 5,8 l/100km, ale tak na ogół to koło 6,5 za miastem (no chyba, że bardzo szybko to 7 i więcej) po mieście 8-9 l. Cały czas jeżdżę na światłach i z bagażnikiem na dachu (poprzednimi autami tak samo). Przeglądy - miałem jeden - 495,95 zł wraz z filtrem powietrza, który kosztował 96,94. w przeliczeniu na 1 km bez filtra 2 grosze (dla porównania SC w 2001 roku 2,48 gr!) No ubezpieczenie trochę kosztuje (pakiet PZU bez zniżki) Auto kupiłem na raty w FIAT bank, nie są najtańsze, ale poszło szybko i bez problemu
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobry w 2004 kupiłem auto z 2003 Actual 5 drzwi pakiet turist (metalik, bagażnik+ przystawka na narty, i opony zimowe) za 45 500. Przymierzaliśmy się do Punto zamawianego (chodziło głównie o 3 zagłówek z tyłu) - byłoby o 2.000 zł tańsze. W Stilo brakowało tylko radia, teraz kupiłem oryginalne na rynku wtórnym za 480 i gra wspaniale Jakości wykonania nie mam nic do zarzucenia, ale wydaje mi się, że SC było lepiej wykonane
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych problemów z żarówkami ani z zaparowywaniem reflektorów. Trochę sprzęgło skrzypiało (serwis wyleczył) jedna z opon zimowych okazała się wadliwa (serwis wymienił) podkładki przy drzwiach zardzewiały (serwis wymienił)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak jedyny problem jaki miałem to z powodu złego paliwa - radzę uważać, ale nic złego się nie stało

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Stilo Hatchback 1.2 16V 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Stilo Hatchback