Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Stilo Hatchback

Ryszard ryszard.torzynski@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 104 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wspaniały motor - oby mnie nigdy nie zawiódł!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Niespodziewanie padło sprzęgło i to bez ostrzeżenia! Podczas manewrowania na ulicy przy parkowaniu sprzęgło zaczęło tracić sprężystość i w końcu "wpadło" w podłogę. Następnie laweta i serwis - wymaina pompy, kilkaset kilometrów, ten sam objaw - znów laweta, serwis i wymiana sprzęgła. Dzis wiem napewno, że przy takiej przypadłości, jak coraz bardziej miękki pedał sprzęgła należy wymieniać jednocześnie pompę i sprzęgło.
Zawieszenie : 100 000km wymiana poduszek pod tylną belką - to zasługa polskich dróg
4,0
Całokształt
Jak do tej pory nie mam zbyt wielu powodów do narzekań na to auto, a przejechałem nim w stosunkowo krótkim czasie, juz ponad 20 000km
Wrażenia
4,0
Silnik
jestem zadowolony z tego motoru, chętnie "wchodzi" na obroty, zadowala się akceptowalnymi ilościami ON - zapotrzebowanie jest wprost proporcjonalne do uzyskiwanej dynamiki jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
do czasu wymiany pompy sterującej pracą sprzęgła bez uwag, bardzo lekko i precyzyjnie, teraz trochę gorzej, ale podobno tarcza musi się dotrzeć i ułożyć.
5,0
Układ jezdny
doskonały, jak na ten typ i moc motoru oraz stan polskich dróg - niestety zdarza mi się ostro hamować przed dzzziuuurami w jezdni. Dobrze układa się w zakrętach - nawet tych szybko pokonywanych! Ma dość neutralną charakterystykę.
Komfort
4,0
Widoczność
Pewnego przyzwyczajenia wymaga cofanie i manewry z uwagi na dość szerokie słupki.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie kierowca się spodziewa, że być powinno. Przednie fotele zachęcają do dalekich podróży, bardzo wygodne, dobrze trzymają ciało podczas jazdy i szybkiego pokonywania zakrętów - wersja 3-drzwiowa.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pasażerowie jadący z tyłu (bardzo rzadko mam zajętą tylną kanapę) skarżą się na bardzo kiepską wentylację, co przy braku możliwości uchylenia tylnych szyb jest prawdopodobne. Automatyczna klimatyzacja i nawiew na nogi oraz na śrokowego pasażera niewiele tu pomaga.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu, miejsca pod dostatkiem i w miarę wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Jak na turbodiesla jest nieźle, dość precyzyjnie powiązany z prętkością i obrotami motoru. Zawsze mogłoby być ciszej!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa ON jak do tej pory na akceptowalnym poziomie. Dość przewidywalne zachowanie podczas jazdy, chętnie przyspiesza, ma niezłe hamulce. Ostatnio zostawiłem parę tysięcy zł. w serwisie za wymianę sprzęgła, pompy wspomagającej, wymianę silend bloków przy tylnej osi. W tej sytuacji nie jestem zbyt zadowolony z tych niedawnych, niespodziewanych dosyć dużych wydatków.
4,0
Stosunek jakość/cena
Szkoda, że Fiat nadal bardzo szybko i bardzo dużo traci na wartości. Jednak kupując używane auto, bardzo dobrze wyposażone z niezłym motorem nie powinno się mieć powodów do zbyt wielu zmartwień z powodu ceny - jest poprostu wyraźnie tańsze od konkurencji z dość dobrze rozwiniętą siecia serwisową.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NAGANA dla Projektantów i Konstruktorów za wymianę żarówek w przednich reflektorach - radzą sobie z tym tylko mechanicy w serwisie Fiata! To jest poprostu zdumiewające, że samodzielnie wprost nie sposób ich wymienić! A Policjanci są mało wyrozumiali, i nawet odpłatnie nie podejmują sie pomóc przy ich wymianie - chętnie za to podają adresy najblizszych stacji serwisowych ASO Fiat - dzięki im choć za to! Odkleja się tapicerka dachu przy tylnych drzwiach, wychodchodzi tapicerka na boku spod uszczelki tylnych drzwi - wersja 3-drzwiowa, nie wiem czym to przykleić! Koszmarnie wygląda.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana kompletnego sprzęgła i pompy sprzęgła przy przebiegu ok. 100 000 km przy motorze o mocy 140 kM - to chyba za wcześnie przy równoczesnym założeniu, że auto jest eksploatowane przyjaźnie - bez haka holowniczego, bez bagażnika dachowego w 99% tylko przez kierowcę z niewielkim bagażem.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Stilo Hatchback