Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Uno II

migol@zlotynet.crowley.pl, 20 lat temu
Silnik 1.0 i.e 45KM 33kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 0 tys. km
Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W swojej klasie samochód i w swojej cenie jest naprawde dobry ,dlatego czyma się w cenie ludzie nie lubią sprzedawać Uno Fire bo jest tani i niezawodny a konfort jest superowy to jest autko dla wszystkich z z niedurzymi rodzinami którzy nie mają kasy i którzy przesiadają się z maluchów CC SC i tego typu autek nawet powiem że wole go od samochodów nowszej genneracji ponieważ jest BANALNIE PROSTY wsio prawie robi się samemu części tanie dość durzo miejsca prędkość jazdy wystarczjąca a przy prędkościach 90 - 120 Km/h konfort jest bardzo dobry w końcu nie na darmo został samochodem roku dzięki małej ilości elektroniki to autko jest naprawde mało zawodne i musze powiedzieć że lubie go choć na sportowe się nie nadaje tak jak i nie ma szans z autami konbi
Wrażenia
4,0
Silnik
Przebieg 102 000 Km jeśli chodzi o silnik to 1) wymiana uszczelki pod deklem 100 000 km 2) dwa razy wymieniony modół 45k Km i 60k Km 3) Wymiana docisku sprzęgła i sprzęgła 90k Km 4) Pompa wody przeciekała ale Poksylina załatwiła sprawe 80k Km 5) Rozrusznik przeczyszczany bo bendix się blokował 90k KM śilnik kulturalny pali w miare jeżdże obecnie na gazie od 92k KM zima bez problemu jedynie kiedy zimny po zapaleniu gaśnie po ponownym jest oki to kwestia regulacji ciśnienia we wtryskiwaczu lub termometru we wtryskiwaczy regulującego dopływ mieszanki na gazie nie ma żadnych problemów jedzie jak byrza choc jak by miał dwa razy więcej mocy nie obtraził bym się ,Pali 6,3 - 7,3 Gazu na trasie po mieście między 8 a 12 litrów Gazu
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia raz regulowana przy 90 000 Km cuz można powiedziec powiem tyle każda skrzynia na wodzikach z przednim napędem to jest nie porozumienie ale chodzi i w stosunku do malucha czy cinkusia jest znacznie lepsza ale to nie mercedes :)
4,0
Układ jezdny
Tarcze hamulcowe wymieniane przy 102 000 Km Amortyzatory przednie nowe od nowości nie wymieniane ale już by się przydało to zrobić tył wymieniany trzy krotnie przy 30k Km przy 60k KM i dopiero teraz 102 000 KM z czego wynika że na początku dawali słabe amory teraz kupiłem lepsze wytrzymują bez problemu dwa lata i około 60k Km ( dwa lata minimum ) klocki lukasy jeżdża długo bocha miękie wymienia się po 20k KM Sprężynki tył też wymieniałem ale ze względu na durzy zbiornik gazu z tyłu lepiej mi się nim jeździ pod większym obciążeniem lepiej się w tedy zachowują amory dodatkowo w lecie urzywam lepszych większych opon zamiast 135 urzywam 155 co daje teraz znacznie lepszą przyczepność co daje konfort jazdy jak i wycisz odgłosy jazdy łozyska pod kolumnami makpersona wymienione przy 90 000 KM
Komfort
4,0
Widoczność
Zagłówki zasłaniają pełną widoczność z tyłu tylne lusterko po odpowiednim ustawieniu pozwala patrzeć na krzesełko syna jak i na prawą tylnia szybe co pozwala na widocznośc samochodu z prawej strony w tak zwanym martwym rogu
4,0
Ergonomia
Przyciski właczniki starego typu ale ogólnie dobrze umieszczone ergonomnia jest w sumie dość dobra choć nie jest to Citroen C8 i Mercedes ale jest oki
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
FILTRY NA DMUCHAWE jak sobie wyczyścisz autko w jesieni lub na wiosne to może się pochlastać i wogóle wentylatora nie urzywać bo nawet możesz dostać liściem po oku to durzy ból ogólnie niestety w lecie gorąco i dmuchawa jak ciągnie powietrze to po postoju jest ono ciepłe natomiast w zimie jest dość znoścnie kwestia regulacji jest okropna ciężko wyregulować na trasie optymalne grzanie przydał by się automat pozatym dość silna dmuchawa dość niezawodna choć moim zdaniem to już przestażałe konstrukcje wentyalacji :) szukam do niego Klimy :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tego typu auto to Punto z tyłu ma znacznie mniej miejsca BRAK DZIELONEGO tylniego fotela to ogromny buull woziłem nim już dość durze żeczy 3,5 metra i się jakoś mieściłem przednie siedzenie brak regulacji zgłówka :( siedzenie dość uciążliwe na długich trasach ( mój wzrost to 188 cm waga ponad 100 kilo ) noga układa się tak że po dłuższej jeździe bolą mięśnie ale już sobie znalazłem na to sposób 4 osoby się mieszczą znoścnie piąta niestety już słabiej Ogólnie w stosunku do CC czy tego typu samochodów to jest większy znacznie i lepszy ale to Multipla ;) co ciekawe jest więcej miejsca dla kierowcy niż w PEGHOT 405 ( kuzyn jeździ na taksie powiedział że znacznie lepiej mu sie siedzi u mnie niż w PEGHOT 405 ) Ogólnie mimo tego że koło mam wyjęte bo mam zbiornik gazu to z 3 osobową rodzinką mogę się naprawde nieźle pomieścić
4,0
Wyciszenie
Cuż powiedział bym dość średnio po 102 000 Km jest dość głosny ale po znalezieniu żródeł znacznie się wyciszył niestety siedzenie czy inne niektóre żeczy nie da sie wyciszyć :( osłony na amory z tyłu zdjołem bo klekotały Jak na maluch CC czy SC to rewelacja klasa lepsza od poldka czy durzego fiata ogólnie jak na fiata dość dobrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 6,3 - 7,3 Gazu na trasie po mieście między 8 a 12 litrów Gazu co ekonomicznie jest git do gańska z Krakowa (608KM) i zpowrotem oraz ze 200 KM po miescie wyszło 120 zł Części dość tanie 1) Amor tył jedna sztuka 90 zł 2) Amor przód jeden 120 zł 3) Modół 110 zł 4) świeca 1 sztuka 9zł 5) Pompa wody 90zł 6) Tarcze hamulcowe 35 zł sztuka 7) Klocki przód komplet 65 do 85 zł 8) Filtr paliwa 45zł 9) Halogeny przód około 250 zł komplet 10) Zderzak przód 90 zł 11) Tłoczki przód 60 zł sztuka 12) uszczelka pod dekiel 25 zł ceny są znośne i jest to samochód ekonomiczny pozatym jesli tylko coś się znasz to sam spokojnie wiele żeczy zrobisz większość z tych żeczy sam robiłem amory tył to banał większość żeczy jest od nowości trzeba uważać na rdze w szwach progów oraz w drzwiach szczególnie tylnich reszta sie dość trzyma trzeba tylko dbać najlepiej mieć nadkola z tyłu koszt nadkola około 20 - 25 zł , Przegląd z gazem około 190 zł (techniczny) koszt przeglądu inastalacji gazowej około 20 zł durzo żeczy robi się samemu reszta u pana miecia bo taniej i tak wymiana tarczy sprzęgła i docisku ( full roboty) kosztowało mnie 150 zł ale przy okazji miałem regulacje wodzików skrzyni biegów oraz wymiany filtrów i wymiane łożysk pod kolumnami makpersona oraz regulacja i wymiana szczęk chamulcowych to taniocha to był prawie full przegląd z wymianą ogólnie jeden z najbardziej ekonomicznych samochodów a na dodatek bardzo niezawodny ( ale jak wszędzie zależne jest to od modelu i sposobu urzytkowania
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo ekonomiczne tanie jak na takie spore autko przecież to nie SC czy CC czy maluch nawet Corsa jest mniejsza czy tiko czy inne tego typu to jest wielkość durzego fiata a nawet większe bo inny układ :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to właściwie nic prawie się nie psuje Klakson ( w złym miejscu więc złącza rdzewieją ale po przewierceniu zalutowaniu osłonięciu folią działa dalej ( od nowości ) żarówki lubią się palić po wszcząsach ( durzych wybojach ) deska z tyłu wyrwał się mocowanie w desce kawałek drutu i po sprawie uszczelka tylne prawe drzwi odkleiła się przykleiłem i po sprawie akumulatro orginalny znacznie za mały większość wymieniła na 45 Ah i jest git ( orginał 32 Ah ) przydało by się obrotościomież oraz miernik temperatury z opisem temperatury ( ja mam niestety tylko kontrolke ) ale to zalezy od modelu i to wsio
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło docisk sprzęgła 90 000 Km , Amory tył trzy trazy w ciągu 102 000 Km , Pompa wody przeciekała Poksylina po problemie ,Modół dwa razy padał ( to mogli by naprawde lepiej zrobić większy radiator jakiś wętylator czy choćby inne miejsce żeby się nie grzał ) łożyska pod kolumnami makpersona więcej poważnych żeczy nie było jak na 102 000 Km to w sumie świetnie :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 28

Fiat Uno II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Uno II