Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX II Minivan

Andy25, 10 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford C-MAX II Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jeżdżąc 8 lat starą wersją przekonałem się do jakości i polityki stosowanej przez koncern Forda. Nie ma załamań cenowych jak we francuskich samochodach, kupuje się za 90.000 złotych, a po dwóch tygodniach jest o 15.0000 taniej.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry, funkcjonalny, wygodny i przyjemny w prowadzeniu samochód. Liczę, ze nowym C-maxem przejadę również bezawaryjnie wiele lat jak w poprzedniej wersji. Widać duży postęp w zmianach technologicznych w stosunku do wersji I. Bardzo ładna i nowoczesna sylwetka nowego C-maxsa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poprzednio jeździłem 8 lat C-max I generacji. Jazda była prawie bezawaryjna (drobiazgi w układzie klimy oraz cieknący przewód klimy, padł też alternator) w sumie przejechałem około 160.000 km. Po 7 latach wymieniłem akumulator oraz elementy zawieszenia. Miałem benzyniaka 1,8 l, który był serwisowany w ASO. W 2011 zamówiłem C-max II, 1,6 l EcoBoost'a, aby nie mieć problemów z kołem dwu masowym, filtrem DPF, wtryskiwaczami, bo to są usterki silników TDCi. Nowym "maksiem" przejechałem 19.000 km. Silnik jest nowej generacji i pracuje doskonale. Inna kultura jazdy, wysoki moment obrotowy, płynność w reagowaniu na przyśpieszanie już od niskich obrotów.Komputer podpowiada kiedy należy zmieniać biegi i obserwując chwilowe zużycie paliwa osiągam duże oszczędności w zużyciu paliwa. Gorąco polecam EcoBoost'a 1,6l, wystarczy 150 KM. Staram się jeździć na trzy 5-tki wg oceny w komputerze pokładowym.
5,0
Skrzynia biegów
Dużo lepsza niż w starej wersji. Łatwiej i pewniej wchodzą biegi. Doskonale jest zestrojona, ale trzeba dużo "wachlować", bo to 6 biegów. Od sposobu wykorzystania skrzyni biegów zależy zużycie paliwa.
5,0
Układ jezdny
Jeszcze lepszy niż C-max I. Duża przyjemność z szybkiej jazdy na krętych mazurskich drogach. Poprawiony układ jezdny i dodatkowe systemy kontroli trakcji, HSA, są bardzo pomocne w czasie jazdy na śliskich i oblodzonych drogach. W trudnych warunkach zimowych jako kierowca czuję się dużo pewniej niż w starej wersji. Niestety nie ma co liczyć na jazdę w terenie. C-max ma stosunkowo mały prześwit, ale coś za coś, na drodze jest naprawdę bardzo wygodny.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w vanie. Wysoko, pewnie i wszystko dobrze widać. Dodatkowo mam 10 czujników (system SAPP)co znacznie pomaga przy parkowaniu i manewrach na parkingach. Czujniki polecam tylko jako instalowane fabrycznie. Wstawiane w ASO są zawodne,nawet nowe nie działały, a potem było różnie. Jakość czujników na pewno zależy od producenta.
5,0
Ergonomia
Zarzucają, że dużo przycisków i niby trudno się połapać. Nie mam żadnych problemów. Brakuje mi tylko szczelinek na karty jakie były w starej wersji. Doskonały system audio, który sam się włącza i wyłącza, zwiększa głośność przy większych szybkościach, doskonale pracuje z telefonem, dobrze wybiera stacje i ma doskonałą akustykę - 9 głośników. System SONY jest doskonały, bardzo funkcjonalny i dobrze się prezentuje. Trochę ciaśniej niż w starej wersji, ale to przez konsolę, której poprzednio nie miałem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą na Mazurach często jest duży mróz, który potrafi trzymać tygodniami. Nie mam zastrzeżeń do ogrzewania i klimy. Czasami, przy dużej wilgotności trzeba włączać ogrzewanie przedniej szyby, aby usunąć naloty mgiełki na szybie, gdyż sama klima nie daje sobie rady. To same zjawisko miałem w starej wersji. W sumie przewietrzanie wnętrza znacznie lepsze niż w starej wersji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dużo miejsca. Wygodniejsze fotele, łatwy demontaż lub składanie tylnych siedzeń. Bagażnik niby trochę większy, ale "belka" za siedzeniami powodu, że jest trochę ciaśniej dla dużej kosiarki w stosunku do starej wersji. Dodatkowe uchwyty do mocowania siatek lub pasów są bardzo pomocne. Duży rower można przewieźć bez zdejmowania koła. Trochę mało schowków w porównaniu z innymi vanami. Szkoda, że nie można składać oparcia fotela pasażera jak w B-maksie, aby przewieźć długie elementy. Również świetnym rozwiązaniem jest schowek pod siedzeniem pasażera, ale to w Fordzie "Fusionie". Te dwa elementy bardzo poprawiłyby funkcjonalność C-maxsa, bo to tylko 434 cm, ale za to łatwiej parkować chociaż promień zawracanie jest dosyć duży.
5,0
Wyciszenie
Znacznie lepsze niż w starej wersji. Fabrycznie zamontowali mi owiewki, które ułatwiają jazdę w czasie deszczu i tłumią hałas przy uchylonych szybach. Dużo lepsze wykładziny i nic nie skrzypi. Trzeba uważać, bo nie słychać silnika, ani nadjeżdżających pojazdów. Za to muzyka z audio jest rewelacyjna, aż nie chce się wychodzić z auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba przyzwyczaić się do jazdy na wyższych biegach, często je zmieniać i pilnować zużycia paliwa, jakie wskazuje komputer. Nie słychać, ale wyraźnie widać jak włącza się sprężarka, to dodatkowe 2-3 litry. Doskonały system "Auto-Start-Stop" dużo oszczędza paliwa pod czerwonymi światłami. Pracuje bezbłędnie. Przy takim zaawansowaniu technologicznym obecność w ASO jest obowiązkowa. Przegląd trwa min 4 h. Za lojalność mam 15% upustu na R i M. Gwarancja jest krótka bo tylko 2 lata, ale za serwisowany pojazd można ją przedłużyć na kolejne lata za 89 złotych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dostałem duże upusty przy zamówieniu "wypasionej" wersji Titanium. Trochę krótka gwarancja 2 lata, ale teraz można ją co roku przedłużać za 89 złotych! Koniecznie serwisować w ASO. Bardzo dbają o klienta. Moje pozytywne doświadczenia z ASO Forda w Olsztynie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Serwisuję w ASO. Nie miałem żadnych usterek. Należ pilnować, aby po 2-3 latach koniecznie badali zbieżność kół. Proponują czyszczenie klimy, ale o zbieżności nic nie wspominają, a opony mogą "polecieć".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych usterek. W ASO miałem dopiero dwa przeglądy i żadnych usterek, tylko serwisowanie. Może będzie również niezawodny jakim była wersja I. Jeżeli były problemy z C-maksem, to wersje z TDCi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20

Ford C-MAX II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford C-MAX II Minivan