Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 1999-2002 - Oceń swoje auto

Ocena Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 1999-2002

Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 1999-2002

z przebiegiem 143 000 km, wyprodukowany w 2000 roku
Średnia ocena
3,15
~zibi
dodał ocenę 12.09.2009 12:00:16, jeździ tym autem rok

Całokształt

2,00
brak ogrzewania,głośna skrzynia biegów,zawieszenie daje popalić finansowo,wachacz-670zł sztuka,hamylce mimo naprawy nic nic nie lepsze,hałas gdzie nie spojrzysz,poza bryłą nadwozia która wrecz zachwyca to auto drogie w utrzymaniu,zawsze jakis problem,skarbonka.

Mechanika

Silnik

5,00
Silnik doskonały-mam tu na myśli bezawaryjność i ekonomiczność.Poza tym jak na ta masę to powiem krótko-"muł".W mieście można tym jechać na trasie duże problemy z wyprzedzaniem,byle jaki pasek w dieslu i jestes w tyle.Tak jak wspomniałem-MUł.Mimo to daje 5 za bezawaryjność.

Skrzynia biegów

2,00
Moja z początku sprawowała się świetnie.Obecnie jest troche lepiej jak bardzo żle.Biegi wchodzą przyzwoicie poza 3.Najgozej jest z hałasem.Na niskich obrotach hałasuje coś(łożyska najprawdopodobniej)nie miłożebnie.Koszt naprawy zapewne horendalny.Gdyby nie te szumy byłoby ok.Dodam że nie szarzuje autem i nie pale gum.

Układ jezdny

3,00
Jak na coupe tych rozmiarów to żadna rewelacja.Całe zawieszenie nowe oryginał motorcraft,mimo to spodziewałem się czegos więcej.Hamulce targiczne,też nowe.

Komfort

Widoczność

3,00
Rewelacji nie ma ale to kwestia przyzwyczajenia.Potem jest OK.

Ergonomia

4,00
poza radyjkiem i trzeszczącym tunelem do zaakceptowania,cieszy oko.

Wentylacja i ogrzewanie

3,00
klima działa bez zarzutu,cała reszta-makabra.Szyby zaparowane(szczególnie w deszczu)-dodam ze filtr kabinowy wymieniam co 4-5mcy tak dla św. spokoju;ogrzewania to auto praktycznie nie ma-nie znam przyczyny,zimą tragedia(temp. silnika w normie)

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,00
Z przodu bez zastrzezeń.Mam 195cm i daje rade.Z tyłu siedziałem tylko raz i zapewne ostatni.Ale na coupe jest nie najgorzej.Jak bym chciał więcej miejsca to kupiłbym combi.Mnie nie przeszkadza zawsze siedze z przodu,a jak komus z tyłu za ciasno to zawsze moze uderzyć z buta.

Wyciszenie

2,00
Drzwi bez ramek fajnie sie prezentują,ale szum niesamowity,do tego opony i nie słyszysz własnych myśli.Hałasują zawiasy,uszczelki pod klapa bagażnika,nie wspomne o plastikach w kokpicie i pseudotunelu bo to podobno standard w tym aucie.Ogólnie dość głosno.Kaszana.

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,00
Jak na taką masę auto jest ekonomiczne,średnio 11.l lpg/100km(sekwencja BRC).Na długiej trasie można zejść do 7.5l(120-140km/h).Spalanie uważam za rewelację,jestem bardzo zadowolony.

Stosunek jakość/cena

4,00
kupić to nie problem 13-16tys,eksploatacja bardzo droga jak na 9-latka,ale za tą kase auto prezentuje sie nieprzecietnie,cieszy oko

Niezawodność

Drobne usterki

4,00
migajaca kontrolka ręcznego,spalona żarówka,przepalone podswietlenia przełączników,na desce i drzwiach,siłowniki tylnej klapy

Poważne usterki

1,00
zawieszenie siadło,maglownica,skrzynia biegów,łożyska kół,ogrzewanie-nie wiedziec czemu?

Spalanie 2.0 i 16V 131KM 1999-2002 + LPG

LPG [l/100km]
Średnie spalanie:
10,5

Minimalne średnie spalanie

:
10,0

Maksymalne średnie spalanie

:
14,0

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe

:
7,6

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniającego?

Karoseria

auto bez jakiejkolwiek oznaki korozji,sylwetka naprawde prześliczna

Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego

Przeniesienie napędu

skrzynia biegów

Zawieszenie

cena wachacza powala

Układ hamulcowy

rewelacja żadna

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

Sugeruję usunięcie, bo:

Oblicz koszty własnej jazdy 2.0 i 16V 131KM 1999-2002

Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (1 komentarz)

~pawel

Oceń przydatność:

0
0

Zgadzam sie. Mam bardzo zadbany egzemplarz - dlugo 2,5 v6, pozniej swap na 3,0. Ogolnie na Polske to auto jest za twarde - zawieszenie wymieniam dosc czesto i ceny sa kilkakrotnie wyzsze. Wachacz - 120 funtow sztuka. Po kilkutygodniowej jezdzie w polsce zwykle nie przechodzi przegladu w Anglii. Na polskich drogach kazda dziura stuka az ciarki przechodza (zwlaszcza znajac cene zawieszenia :). Spalanie od 8(trasa z bardzo lekka noga) do 12-13 litrow PB95. Gazu nie montuje. Jesli chodzi o miejsce - z przodu jest, z tylu jest ale nie wygodnie (kto widzial ten wie o czym mowie- takie 2+2 moim zdaniem). Tunel z mondeo (zywcem wyjety chyba) psuje caloksztalt, bo poza nim materialy sa duzo lepsze niz w mondku. Ogolnie jestem zadowolony, tylko koszt utrzymania jest duzo wyzszy niz w innych autach, co trzeba miec przed oczami. Niepolecalbym tez kupowanie tanich, dobitych egzeplazy, a dobrze utrzymane kosztuja kilkakrotnie wiecej niz pierwszy z brzegu. Ja kupilem 3 lata temu od pierwszego wlasciciela, z cala teczka kwitow po przegladach, wymianach (jak go zobaczylem to wygladal lepiej niz moja 4 letnia octavia, a rocznik 2001).

02.09.2014 15:38:01 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Cougar, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Ford Cougar

Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów 190 813

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum