Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Cougar

vilch, 8 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 131KM 96kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 264 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 96kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Podgrzewana przednia szyba bardzo ułatwiała mi życie w zimę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza zjadała progi
Silnik : Przy 250.000 zaczął "pić" olej
Inne : Słabe ogrzewanie
5,0
Całokształt
Kształty samochodu - bajeczne i ponadczasowe. Konstrukcja oparta na Mondeo racjonalizuje koszta napraw (bo ten model ma już swoje lata). Mechanicznie przyzwoity. Po montażu sekwencji LPG stał się moim wymarzonym ekonomicznym wehikułem, którym wręcz płynęło się po trasie (ciche, wytrzymałe i wybaczające błędy zawieszenie). Zakochałem się w tym samochodzie i z bólem zmieniłem na nowszy. Polecam każdej osobie, która szuka dla siebie pierwszego samochodu - można je kupić w niewygórowanej cenie, ale warto mieć 2000 złotych na instalację i 1000-1500 "na wszelki wypadek", bo nie wiadomo w jakim stanie ktoś sprzedaje Kota.
Wrażenia
4,0
Silnik
Od razu po kupnie (przy przebiegu 210.000 km) założyłem w samochodzie sekwencyjną instalację gazową. Przez kolejne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów nie było żadnej awarii tym spowodowanej, a ekonomia jazdy była po prostu bajeczna - Cougar spalał 10-11 litrów benzyny, po założeniu instalacji spalał dokładnie tyle samo gazu (spadek dynamiki praktycznie nie był odczuwalny). Stąd śmiem twierdzić, że Zetec 2.0 jest stworzony do gazu (poparte empirycznym doświadczeniem). Nie jest to specjalnie zrywna jednostka, ale ładnie brzmi i pozwala przyzwoicie się rozpędzić.
5,0
Skrzynia biegów
Przez 50.000 km jazdy Cougarem skrzynia mnie nie zawiodła. Do wrzucenia biegu potrzeba trochę zdecydowania (nie wskakują tak lekko jak w nowych samochodach), ale dzięki temu nie ma opcji żeby którykolwiek wypadł.
3,0
Układ jezdny
Szeroki promień skrętu rekompensowany jest raczej zrozumiały - w końcu Cougar ma prawie 5 metrów długości. Ten drobny mankament rekompensuje dobra responsywność układu
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na sportowe coupe było naprawdę dobrze - z przodu i po bokach widoczność świetna (lusterka były dobrze umiejscowione, martwy punkt był symboliczny). Nie ma róży bez kolców - przez 3 lata jazdy nigdy nie wyczułem dobrze tyłu i zawsze parkowałem przy ścianie ze sporą rezerwą miejsca (bagażnik ginął w lusterku wstecznym + tylny zderzak wystawał jeszcze kilka centymetrów).
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne siedzenia z przodu (sportowe kubełki), dobrze trzymały ciało, nie były miękkie, ale mimo wszystko dobrze się na nich siedziało. Zagłówek nie miał regulacji pochylenia przód-tył, przez co na dłuższych trasach bolał mnie kark. Gdyby była taka funkcja - nie byłoby się do czego przyczepić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki podgrzewanej przedniej szybie samochód błyskawicznie nadawał się do jazdy nawet podczas srogich mrozów (przez większość czasu nie był garażowany). Niestety ze względu na gabaryty wewnątrz i niezbyt wydajny układ grzewczy środek bardzo długo się nagrzewał.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w coupe - z przodu mnóstwo miejsca. Z tyłu ilość akceptowalna - niestety osoby wyższe niż 180cm musiały schylać głowę, bo sięgały głową sufitu.
4,0
Wyciszenie
Nie można narzekać na hałasy w środku - było słychać silnik, ale w granicach normy, absolutnie nie zwracałem na to większej uwagi. Trzaski plastików? A co to jest?
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po montażu gazu - niewiarygodnie ekonomiczny. Spalanie rzędu 10-11 litrów gazu (czasem minimalnie poniżej 10 w trasie przy "lekkiej nodze"). Osobiście polecam montaż instalacji, zwraca się po parunastu tysiącach kilometrów (spalanie 10-11 litrów benzyny? Dajcie spokój...)
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu jest teraz naprawdę niewysoka, po drobnych naprawach i wrzuceniu instalacji LPG samochód jest bezkonkurencyjny w tym segmencie i roczniku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Większość części od Forda Mondeo można zamontować w Cougarze. Jest ich sporo, więc i ceny nie są wygórowane, więc sprawy typu klocki, uszkodzone zbiorniczki czy jakieś silniczki elektryczne to żaden kłopot
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejszą usterką w moim przypadku był przetarty przewód układu wspomagania. Część bardzo trudno dostępna na rynku wtórnym (nie wiem czy jest w ASO). Trafiłem na mechanika, który własną inwencją twórczą uszczelnił ten element i już nie było problemu. Generalnie najpoważniejsze naprawy to koszt max. 2000 złotych.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Cougar 2.0 i 16V 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
9,3
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Cougar