Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Cougar

adam52@poczta.onet.pl, 14 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze: komfort, wygląd i wyposażenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : j.w.
Karoseria : rdza zżera błotniki i nie wiem co jeszcze
Inne : problemy z precyzyjnym wyregulowaniem silnika gdy włączona instalacja LPG
4,0
Całokształt
Jeździłem poprzednio Renówkami i ostatnie trzy lata Oplem Calibrą z silnikiem 2,0 115KM wię po Cougar-ku 2,5 v6 170KM spodziewałem sie czegoś więcej... Moją \"gorycz\" osładza jednak komfort jazdy, wnętrze i wyposażenie Cougara. Irytuje mnie natomiast zużycie zawieszenia, czy układu jezdnego. W tym wypdu NAJGORSZYM ELEMENTEM TEGO SAMOCHODU, PODOBNIE JAK I WIELU INNYCH SĄ NASZE DROGI, ZWŁASZCZA \"POLNE\" DROGI LUBLINA :( PO KTÓRYCH NAJCZĘŚCIEJ JEŻDŹĘ!!! (Piszę \"polne\" a nie \"wiejskie\", bo w ostatnich latach wiele gmin postarało się, by nawet przez pola prowadziły gładkie asfaltowe drogi, a te w Lublinie bardziej przypominają wyboiste, polne drogi!!!)
Wrażenia
3,0
Silnik
6-cio cylindrowy silnik cicho pracuje. Nie widzę, by były jakieś wycieki oleju - to na plus. Niestety po zamontowaniu gazu trudno go precyzyjnie ustawić (być może tylko u mnie. Spodziewałem się, ze 170-cio konny silnik będzie dynamiczniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Nie pracuje idealnie, ale jest dobrze.
4,0
Układ jezdny
Na moje potrzeby jest o.k. Jak na auto \"usportowione\" zawieszenie nie jest bardzo twarde. Drogi trzyma się dobrze, ale jeszcze nie wycisnąłem z niego max próbując go w zakrętach i na mokrej nawierzchni. Wydaje mi się jednak, że Calibra trzymała sie lepiej...
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie nie o.k.
4,0
Ergonomia
Podoba mi się bardzo wnętrze Cougara, duuużo miejsca. Kokpit ma ciekawą stylistykę i jest z dobrego (jak na mój gust) materiału - nie jakiś twardy plastik, ale imitacja skóry, czy czegoś podobnego. Pmimo dziesięciu lat nie zestarzał się. Dla mnie pewien problem stawowi przełacznik świateł i kirunkowskazów, otóż kilka razy zdarzyło sie, że włączając kierunkowskaz włączyłem światła drogowe. Myślę jednak, że to także kwestia wprawy... Ucieszyły mnie drobiazgi, np. oddzielne światełka dla kierowcy i pasażera, tak, że siedzący obok w nocy może odlądać mapę, lub cokolwiek, a kierowcy zupełnie to nie przeszkadza. Inna rzecz to regulowana wysokość kierownicy, albo wałek podlędźwiowy w fotelu kierowcy, albo też i podłokietnik ze schowkiem (niestety nędznie umocowany i już dawno wyłamały się zaczepy i trzeba kombinować, by go usztywnić) itp...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem jak będzie zimą z nagrzewaniem, ale klimatronic latem spisuje się bardzo dobrze!!! To kolejna rzecz która mnie baaardzo ucieszyła!!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele twarde, ale wygodne i pomimo, że nie są kubełkowe, nie ma problemu na zakrętach. Tylne fotele, hm - nie wiem kto je wymyślił i po co, bo raczej przypominają foteliki dla dużych dzieci, albo siedzenia dla kosmonautów. Pazażerowie siedzący na tylnych fotelach w pierwszej chwili marudzą, że się wpada i ruszyć nie można, czy rozciągnąć, ale po długiej podróży nie narzekali na bolący kręgosłup (!?)
4,0
Wyciszenie
jakby ktoś chciał słyszeć ryk silnika, to się zawiedzie. Silnik pracuje doć cicho i z przyjemnym dla ucha pomrukiem. Niestety zawieszenie nie jest tak dobrze wygłuszone i słychać układ jezdny(u mnie głośniej od silnika). Ale tak myślę, że przecież nie jest to auto luksusowe...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzedni włąściciel wstawił instalację LPG, więc na paliwo wydaję tyle, ile wydaje ktoś jeżdżący na bęzynie z silnikiem 1,1 - 1,2... Niektóre części są droższe np. tulejki wahacza przedniego, chyba że ktoś umie pokombinować i wstawi lekko obtoczone z Transita, tyle że zapłaci z 10x mniej niż ja...
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po Renówkach, choć wygodne i podobaja mi się, odczuwam ulgę... Poprzeni Włąściciel dbał o autko, więc wszystko świeci i działa...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najgorzej jest z układem zawieszenia. A NAJGORSZĄ CZĘŚCIĄ TEGO SAMOCHODU, PODOBNIE JAK I WIELU, WIELU INNYCH SĄ NASZE DROGI, ZWŁASZCZA \"POLNE\" DROGI LUBLINA :( PO KTÓRYCH NAJCZĘŚCIEJ JEŻDŻĘ. Jestem po wymianie: tulei wahaczy przednich, końcówek drążka stabilizatora, tarcz hamulcowych w tyle (bo jeżdziłem na zaciśniętym ręcznym, gdyż linka przerdzewiała i nie puściła, a silnik na tyle mocny, że nawet nie poczułem). Przede mną wymiana: łożyska z piastą - tył, amortyzatorów - tył, bo jeden z nich padł całkowicie...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,3
l/100km
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Cougar