Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Cougar

kaczka, 12 lat temu
Silnik 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,08
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : spore tarcze, dają radę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : szybko się wybija
Karoseria : rdzewieje miejscami
Silnik : podobno ludzie mają problemy
3,0
Całokształt
Samochód na tle konkurencji wypada baaardzo przeciętnie. Najlepszą stroną auta jest wygląd zewnętrzny. Ciekawe kształty masywnego coupe przyciągają wzrok. Ładne przednie reflektory, duża maska są znakami rozpoznawczymi Cougara. Tył już nie jest taki rewelacyjny, ale to kwestia gustu. Wnętrze auta w moim mniemaniu zasługuje na duuuży minus. Design okropny, do tego szare plastiki i niskiej jakości materiały są kompletnym przeciwieństwem wyglądu zewnętrznego. Skórzana tapicerka jest najczęściej w opłakanym stanie. Stwarza to niechęć już po pierwszym kontakcie. Fotele miękkie, duuże w amerykańskim stylu. Na dłuższe trasy, aż za miękkie. Kompletnie nie pasują do sportowego auta, brak trzymania bocznego i śliski materiał nie zachęcają do szybkiego pokonywania zakrętów (podobnie jak miękkie zawieszenie i podsterowność auta). Cougar to auto bardzo dziwne, lekko sportowy wygląd w miarę mocny silnik V6, a reszty warunków do poszalenia nie zapewnia. Swoisty miszmasz;) Jeżeli już miałbym je polecić komuś to chyba do jazdy w trasie, po autostradach. Na pewno nie do miasta, duże spalanie i wymiary auta \"kłócą się\" z trybem miejskim;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra elastyczność, w miarę dobre przyspieszenie jak na dużą masę auta. Sprawdza się w trasie, w mieście trochę średnio.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przeciętna, mało dokładna. Japońskie auto to to nie jest. Oglądałem kilkanaście aut przed zakupem, wszystkie tak samo.
2,0
Układ jezdny
Komfort jest, ale nic po za tym. Zawieszenie chyba z mondeo, nie sprawdziło się w pseudosportowym coupe. Pływa na zakrętach, seryjnie baloniaste opony. Ogólnie bardzo podsterowne i ciężkie bydle.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność do tyłu kiepska, ale można się przyzwyczaić. Gorzej z parkowaniem. Miałem już kilka dużych aut, ale te nadal ciężko mi ogarnąć parkując tyłem. Na razie powstrzymuję się od nabycia czujników parkowania z allegro (nie chce być aż taką LAMĄ).
4,0
Ergonomia
Rodzinne auto to to nie jest, ale też nie ma co narzekać. Podłokietnik jest, schowek ok. Fotele miękkie i duże. Jest jak w mondeo, ale czy to dobrze? Mogłoby być bardziej spartańsko i sportowo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
V6 trochę długo się rozgrzewa w zimie, ale jak już osiągnie optymalną temperaturę to ładnie wieje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duuuużo miejsca i jest ok. Z tyłu można upchnąć ludzi do 1,70-1,75m wzrostu. Kto ma więcej CIERPI :D Ale mi to nie przeszkadza.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, słychać pomruk V6. Czasami zawieszenie trochę głośne, ale nie ma co narzekać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiedziałem, że będzie tyle palić. Ale, ale niektóre V6 innych producentów palą ok 2 litrów mniej. Więc obiektywnie to ekonomicznie nie jest. Mi to nie przeszkadza, stać mnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Teraz można wyrwać autko, za pasztet kasę. Ja trochę przepłaciłem. Warto szukać bezwypadkowego egzemplarza, nawet z prostym miernikiem lakieru.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę drobiazgów w zawieszeniu się sypie, ale ma prawo. Polskie drogi to wymagający konkurent.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trochę oleju wciąga, więc za jakiś czas pomyślę o remoncie. Za poważną usterkę mogę też uznać gdzieniegdzie pojawiającą się rdzę na nadwoziu. Z opinii w necie wiem też, że lubi padać jakiś tam osprzęt w silniku. Spada wtedy moc silnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V6 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,3
l/100km
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Cougar