Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Fiesta III

marcinj, 20 lat temu
Silnik 1.1 50KM 37kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 130 tys. km
Ford Fiesta III 1.1 50KM 37kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Super autko za tą cenę! Poleciłem znajomym i też sobie kupili - teraz jeżdżą i nie wymawiają mi tego. Jedyne co moge zarzucić, to stan naszych dróg, bo autko jest sztywne i czasem trochę trzepią się plastiki, a zwłaszcza na pralkach przy światłach. Porównując do europejskiej równieśniczej konkurencji BEZKONKURENCYJNA / nie wiem jak by wypadła przy takiej np. Styarlet albo Justy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Gdyby miał więcej koni,to nazwał bym go "Cruiser"; wolno się wkręca, ale trzyma prędkość tak, że nie muszę stale deptać. A 180 też już jechałem, choć to trochę za mały kurdupel i wiaterek przeszkadza;-). Mógłby tylko trochę mniej klekotać / znajomy kiedyś pytał, czy to diesel/
4,0
Skrzynia biegów
Nic nie zgrzyta, lekko chodzi (biegi wkładam jednym palcem), sprzęgło mięciusieńkie i tylko zestopniowanie mogło by być lepsze.
4,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi, trzyma linię (mogę śmiało puścić kierownice i nie ma szans na zaliczenie rowu), na zakrętach tez OK.Jedyna wada to brak wspomagania - mam elektryczne szyby i szklany dach, ale zamienię chętnie na serwo.
Komfort
5,0
Widoczność
WIDZA WOS I WASZE TRZEWIKI TEŻ
3,0
Ergonomia
Jak na ten rocznik to chyba nieżle - szkoda tylko, że tak ubogo
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa OK, tylko jakiś matoł zrezygnował z podświetlania suwaków od nawiewu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
BMW 7.. to to nie jest, ale z przodu po prawej nawet 186 centymetrowiec ma kłopot z dostaniem nogami do przegrody komory silnika i kabiny / przy maksymalnie odsunętym fotelu/, a z tyłu też się da spokojnie jechać /kumpela o wzroście 170 nie płakała podczas trasy na narty - 120 km /
3,0
Wyciszenie
Nic nie powiem, bo mam szklany dach i daje czasem w dupę / uszkodzone ryglowanie i przy wietrze w twarz i prędkościach 120-130 potrafi się odszczelnić/.Poza tym to tylko szyba.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codzienne dojazdy do pracy kosztują mnie 50 zł / w ramach miasta/, na trasie 5,5-6 ltr. Mam dobrego mechanika ze stażem w serwsie Forda i nie drze ze mnie, a poza tym zawsze traktuje mnie jak nowego klienta / odwiedzam go ostatnio 2x rocznie - dla wymiany oleju i filtra/. JEST GIT!
3,0
Stosunek jakość/cena
Wbrew pozorom trzyma cenę - Włosi i Francuzi są tansi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ostatnio, tj. 2 lata temu spaliło mi się podświetlanie zegarka. Poza tym musiałem wymienić żarówkę w przedniej i tylnej lampie - jak na staruszka chyba nieźle, co?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Moi znajomi mają autka tzw. renomowanych producentów niemieckich / bestsellery/ i ta kategoria jest dla nich porażką. Jedyne co musiałem zrobić to wymiana sprzęgła po 80.000 km, tłumika po 90.000 km i ..... to by było na tyle. Żadnych wachaczy, amortyzatorów i innnych bzdur. A i to wszystko dzięki poprzednikowi, który palił sprzęgło / sam widziałem jak mnie wiózł/ i jeździł 5.000 km rocznie z szalonymi prędkościami dochodzącymi do 80 km/h na trasie.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Fiesta III 1.1 50KM 37kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,9
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Fiesta III